ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

פה זה לא חדרה

ספורט24 בפברואר 2019    7 דקות
0

הקשר קווין טאפוקו, שהחל דרכו באקדמיה של ליון, עבר 11 קבוצות ב-8 שנים עד שנחת בבירת הנגב > בחדרה הוא כונה "ג'ון אוגו משודרג", בבאר שבע מקווים שיהיה טאפוקו של חדרה > האם הרכש האחרון של אלונה ברקת כנשיאת המועדון, יתחיל לפרוע שטרות דווקא מול האקסית?

פה זה לא חדרה
קווין טאפוקו במשחק הפקידה מחדרה | צילום ארכיון: אודי ציטיאט

הקשר הצרפתי, קווין טאפוקו, הוא לא עוד שחקן בהפועל באר שבע, אלא שחקן הרכש האחרון של אלונה ברקת, נכון לעכשיו. ככזה, בעוד עתידה של ברקת בהפועל באר שבע לוט בערפל, לפחות עד שייוודעו תוצאות הבחירות, מאוד יכול להיות שהקשר הצרפתי בן ה-24, הוא העתיד של המועדון. על כל המשתמע.

אז איך ייראה העתיד של האלופה היוצאת? לא ורוד, אם לשפוט את החודש הראשון שלו במדים האדומים, כשבמשחק האחרון מול בית"ר ירושלים, הוא אפילו לא שותף. לא נופתע אם המאמן ברק בכר, לא יחליף הרכב מנצח וטאפוקו יישאר על הספסל גם הערב, במפגש מול חדרה האקסית. אבל, יש גם כמה סיבות לאופטימיות בעתיד.

קווין טאפוקו ואלונה ברקת | צילום: באדיבות הפועל באר שבע

ממרסיאל למרסיאל

טאפוקו הצעיר, בן לכדורגלן לשעבר בצרפת, היה השם החם בחלון ההעברות האחרון בחודש ינואר בישראל. שמו של אביו גאי-נואל, אמנם נשמע ישראלי, אבל את הקריירה שלו עשה האב בעיקר בצרפת וגם בנבחרת קמרון, מה שעזר כמובן גם לקווין להימשך לתחום ולהפוך לכדורגלן.

בילדותו של קווין, למרות השם של אביו, כל קשר לליגת העל שלנו, נשמע מופרך לחלוטין, שכן בתחילת דרכו הוא עבר באקדמיה של אולימפיק ליון, ושיחק עם שמות כמו אנתוני מרסיאל, קורנטין טוליסו וסמואל אומטיטי. שבע שנים מאוחר יותר, טוליסו בבאיירן מינכן, אומטיטי בברצלונה ומרסיאל קורע רשתות במנצ'סטר יונייטד, בעוד שקווין שעד גיל 16 גם היה בנבחרת צרפת, נאלץ לשחק בליגה בה משחק אחיו הפחות מוכשר, ז'והאן מרסיאל, כיום באשדוד. הערב כאמור, הוא יפגוש את חדרה, כנראה הקבוצה הראשונה בקריירה שהאמינה בו והראשונה גם להרוויח ממנו כסף.

כ-450 אלף יורו, שילמה עליו הפועל באר שבע, שגם הציעה לו משכורת של כ-220 אלף יורו בשנה, בתוספת לבני נתן שעשה את הדרך ההפוכה, בהשאלה לחצי עונה. גרושים במושגים של אלונה ברקת, סוג של אקזיט בחדרה.

"זה היה קצת מצחיק", סיפר ל"שבע" מאמנו לשעבר, ניסו אביטן, עם מעברו של הקשר לבאר שבע. "הוא הוצע לי על ידי סוכן צרפתי שהייתי בקשר איתו בקיץ והוא מיד תפס לי את העין. הסתכלתי על הרזומה שלו וראיתי ששנה קודם לכן הוא שיחק עם פאניוניוס נגד מכבי תל אביב ואמרתי שאין סיכוי שהוא מגיע אליי", מעיד המועמד למאמן העונה.

"מיד תפס לי את העין". ניסו אביטן | צילום: אודי ציטיאט

ניסו, שבגלל התקציבים הדלים שחדרה יכולה להעמיד לרשותו, לא נוהג להחתים שחקנים מבלי שעברו התרשמות, במיוחד לא כאלה שלא שיחקו תקופה ארוכה, צלצל אליו. "הוא מספר לי שהוא שנייה לפני חתימה במועדון אוקראיני והוא לא מרוצה ממזג האוויר", לדבריו של אביטן.

"הצעתי לו לבוא לישראל והסוכן עשה פה איזה תרגיל. אני ידעתי שהוא מגיע להתרשמות וטאפוקו חשב שהוא מגיע לחתום. כשהוא הגיע והבין שאנחנו מתעקשים על מספר ימי התרשמות, קווין אמר שהוא כל כך בטוח בעצמו ואין לו בעיה עם זה. הוא שיחק בגביע הטוטו והיה מצוין, והשאר היסטוריה". מזכיר קצת את הגעתו של ג'ון אוגו לישראל, כשהאחרון נבחן בגביע הטוטו בימי אלישע לוי, בטרם חתם בשורות באר שבע.

מעל עלי מוחמד

"התרומה של טאפוקו לחדרה הייתה אדירה, הוא היה העוגן המרכזי של הקבוצה", מספר אביטן, שזכה בשחקן שמעריץ את רונאלדו הברזילאי, איברהימוביץ' וטיאגו מוטה, אך בחדרה מכונה "ג'ון אוגו משודרג". וזה בדיוק מה שחיפשה באר שבע, בימים שעתידו של הניגרי בבירת הנגב לא ברור והוא צפוי לעזוב לאחר שלא חתם על הארכת חוזה.

"ג'ון אוגו משודרג"? טאפוקו גובר על בריבו | צילום: דני מרון

באותם ימים, בטרם החליטה ברקת לעבור לזירה הפוליטית, היא עוד חיפשה לחזק את הקבוצה, בראייה לעתיד ובמטרה לזכות בגביע המדינה. טאפוקו כאמור, היה אמור להיות היורש של אוגו במרכז השדה אחרי שיעזוב. אלא שאוגו לא עזב, וטאפוקו על כל 197 הסנטימטרים שלו, עדיין לא נראה כמו השחקן שיכול להיכנס לנעליו הגדולות של הניגרי הבינלאומי.

בחדרה, כל המדדים שלו הראו שמדובר בשחקן מעל הליגה; במרחקים שגומע, בתיקולים המוצלחים ובחילוצי הכדור. יחד עם זאת, בבאר שבע, למרות שהוא עדיין בצמרת בכל הפרמטרים שמרכיבים קשר אחורי מצוין, לפני עלי מוחמד מנתניה למשל, זה עדיין לא זה והוא מזכיר יותר את ג'ון אוגו של העונה, מאשר את זה של העונות הקודמות. אז מה השתבש בדרך?

טאפוקו. על כל 197 הסנטימטרים שלו | צילום: לירון מולדובן

ובכן, ההיסטוריה מראה שטאפוקו, שהתחיל בכלל כשחקן התקפה, הוא נווד במושגים של כדורגל. בשום קבוצה לא שיחק יותר מ-23 משחקים. למעשה, הצרפתי החליף קבוצות כמו גרביים. לאחר שלא קיבל את ההזדמנות בליון, הוא נדד למילואים של לה מאן, ואז ללוזאן בשוויץ. לאחר מכן נבחן בווטפורד האנגלית, אך לבסוף חתם בדסל ספורט הבלגית, ואז לוואן, מוסקרון ובריסל. בדצמבר 2016 חתם בפאניוניוס היוונית, ואפילו הספיק לשתף פעולה עם שחקן בשם יאיה בננה בהפסד הכפול למכבי תל אביב במוקדמות הליגה האירופית ב-2017, אך בינואר עבר שוב, הפעם לאריס לימסול בקפריסין וכחצי שנה לאחר מכן לאפולון סמירני, אך שוחרר לאחר זמן קצר ומצא את עצמו בחדרה, בשכר שמוערך ב-5,000 דולר בחודש. שם, כחצי עונה הספיקה לו, הפעם כדי להתקדם.

העתיד של באר שבע?

"בעיניי הוא היה הבורג המרכזי שלנו והוא השאיר חלל גדול", סיפר אביטן. "בבאר שבע הוא משחק עם שחקנים עם איכויות אחרות ודרישות אחרות ואין לי ספק שיש לו את האיכויות והאישיות לעשות את קפיצת המדרגה הזאת. הוא גם עבר בקריירה שלו כמה תחנות של מועדונים גדולים, ככה שאני חושב שבאר שבע הרוויחה שחקן אדיר".

"השאיר חלל גדול" בחדרה | צילום: אודי ציטיאט

זה השחקן שהיה חסר לבאר שבע?

"אני לא כל כך בקיא במה שקורה בבאר שבע, כך שאני לא בדיוק יודע מה חסר שם. אני יודע שיש לבאר שבע שדרה ניהולית ומקצועית כל כך טובים, שאני יודע שאם הם בחרו בקווין, הם עשו עבודת שטח ויודעים בדיוק מה הם מקבלים".

מצחיק שאתה אומר קפיצת מדרגה, למרות שבזמן שטאפוקו עבר לבאר שבע, חדרה הייתה מעליה בטבלה…

"כן, אני מדבר על שאיפות העונה ושאיפות של המועדונים. אנחנו מועדון צנוע עם תקציב זעום ובאר שבע זה מועדון שאולי עכשיו הוא טיפה בירידה, אבל ברור לאן הם שואפים, מה הפוטנציאל ומה הממדים של המועדון הזה".

אביטן בטוח שבאר שבע עשתה עסקה גדולה. "הוא שחקן עם איכויות שקשה מאוד למצוא, שחקן שלא מאבד כדורים, שחקן שמחלץ המון כדורים ורץ מרחקים מטורפים", מספר מאמנה של חדרה. "הוא שחקן שמבין את המשחק, לפחות בשיטה שאני שיחקתי, והוא מאמן על המגרש".

"מאמן על המגרש". טאפוקו | צילום: אריאל שלום

לדבריו, "מה שמאפיין אותו, זה ששבועיים הוא ידע שהוא מגיע לבאר שבע ועדיין היה כל כולו במשחק. המחויבות וההקרבה שלו זה משהו ראוי להערצה. הוא בחור מאוד חביב ואין לי ספק שבאר שבע הרוויחה נכס גדול. ואני אומר את זה בלב שלם".

האם אביטן צודק? ימים יגידו, בינתיים טאפוקו צריך להישאר פה יותר מחצי עונה, גם אחרי שג'ון אוגו, ואולי גם אלונה ברקת, כבר לא יהיו כאן. וזה מתחיל עם המשחק הערב, מול אביטן וחדרה.

כתבות נוספות

0

4 מדליות וקריטריון לאליפות אירופה

הישגים נעים לקדטיות והקדטים של אתלטי הנגב באליפות ישראל בקרב רב. נצנט אבייה ייצג את ישראל ב-100 מ' משוכות בסלובקיה

ספורט28 באפריל 2024    דקה אחת
0

משהו שם לא עובד

18 הפסדים מול 5 ניצחונות - זה מאזנה של הפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה שנועלת את טבלת ליגת העל, מחזור אחד לפני פתיחת הפלייאוף. הסגולים מחולון (79:94) נקמו על ההפסד ברבע גמר הגביע, והבטיחו השתתפותם בבית העליון. האם קריס בנקסטון שצפוי לחזור לקבוצה, יציל אותה מירידה?

ספורט26 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה