ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

הקרב האחרון של הפועל "מייק טייסון" באר שבע

ספורט19 בינואר 2019    7 דקות
0

המתאגרף הידוע הבין בקרבות הנפל האחרונים שלו את מצבו העגום וכבש, ברק בכר לעומת זאת לא מסכים שהמשחקים האחרונים של הפועל באר שבע באימונו, הם לא פחות ממביכים. ובכל זאת, עם שתי החתמות בחלון ההעברות (בינתיים), שום דבר עדיין לא סגור...

הקרב האחרון של הפועל "מייק טייסון" באר שבע
עוד אכזבה להפועל באר שבע. האסיילביינק | צילום: דני מרון

מוצאי שבת אצטדיון 'טרנר', היכל הקודש של הכדורגל מלא כמעט עד אפס מקום, קצת פחות מ-15 אלף צופים ליתר דיוק. בפינה האדומה – האלופה היוצאת, זאת שנשאר לה להילחם רק על הכבוד שלה ועל הפלייאוף העליון. בפינה הירוקה – הטוענת לכתר הסגנית של מכבי תל אביב, אלופה לשעבר ומתקמבקת בהווה. כולם מחכים לקרב בין הפועל באר שבע למכבי חיפה – Lets get ready to rumble.

 

משחק אחר

הפועל באר שבע ומכבי חיפה הגיעו למשחק הליגה בשבת בשוויון נקודות, אך במומנטום שונה לגמרי. מצד אחד, באר שבע שכבר יודעת שהיא האלופה היוצאת, ניסתה להימנע ממומנטום שלילי, כשהיא מגיעה אחרי הפסד ליגה. מצד שני, מנצ'סטר יונייטד הישראלית, מכבי חיפה, אחרי 3 ניצחונות ליגה רצופים ומאזן מושלם בעידן מרקו בלבול. על הנייר, זה לא היה נראה כוחות; באר שבע בליגה הפסידה רק פעם אחת באצטדיון שלה, בגארבג' טיים למכבי תל אביב. ויתרה מכך, מכבי חיפה אומנם במגמת עלייה, אך לא ניצחה בבאר שבע מאז 17.10.2009. אז זה היה באצטדיון 'וסרמיל' קשישא. ואכן, זה לא היה כוחות.

מייק טייסון חואף נוקאאוט מאיוונדר הוליפילד | צילום: REUTERS, Gary Hershorn

הקבוצה של ברק בכר נראתה כמו אלוף עולם באגרוף, הרבה מעבר לשיאו, שמתקשה להבין את זה. מייק טייסון כזה, אם תרצו.

"אני האלוף הצעיר אי פעם, ואהיה האלוף המבוגר אי פעם", הכריז טייסון בתחילת דרכו. וכך גם באר שבע; כשהיא הייתה צעירה, כשהייתה בשיאה, כמו טייסון, היא דרסה כל מה שעמד בדרכה, אך לבסוף, כל מה שהיה לה להציע זה נשיכת אוזניים, אבל אפילו את זה היא לא עשתה מספיק טוב.

לאחר שחטפה מקבוצתו של בלבול, מכה אחר מכה, בסיבוב הראשון (המחצית הראשונה), היא התנדנדה על החבלים. בשנייה, כשהיא מדממת, היא ספגה את הנוקאאוט הכואב מכולם שקבע: יש מתמודדת חדשה בתחום, צעירה יותר, רעבה יותר – מביכה פחות.

טייסון פרש בגיל 38, לאחר שהפסיד 3 מתוך 4 הקרבות האחרונים שלו. הוא נראה עייף, חלש ואחד שהתחיל להפנים שזה סוף דרכו. בקרב האחרון שלו, אחרי ששוב חווה את מגע הרצפה, טייסון קם, אך החליט שלא לחזור לקרב מול מתאגרף בינוני, ופרש. "אני לא מתכוון לבייש את הספורט", הכריז.

ובאר שבע, איך היא תקום מהנוק-אאוט של חיפה? כי פה זה בדיוק הפוך, מאשר במקרה של המתאגרף; "ראינו משחק אחר", המשיך ברק בכר, למרות שהעיתונאים קבעו ש"זה היה מביך". בכר לא מסכים.

כוח ההרתעה של 'טרנר'

הנוק-אאוט שבאר שבע ספגה לא הגיע משום מקום; את הסימפטומים להעברת השרביט קיבלנו כבר בעונה שעברה כאמור, באותו הפסד למכבי תל אביב, שלא השפיע על האליפות ההיא, אבל יכול להיות שהשפיע מאוד על זו הנוכחית. באר שבע אומנם חגגה ב'טרנר' למרות שהפסידה, אבל מכבי תל אביב הראתה לכל הליגה שאולי, רק אולי, הקסם של האצטדיון פג. והיריבות מריחות דם.

מכבי תל אביב, בני יהודה, חדרה, בני סכנין ומכבי חיפה לא נבהלו מ'טרנר', ויצאו עם משהו מפה. אשדוד, הפועל תל אביב וקריית שמונה, היו קרובות לקחת נקודות. האם כוח ההרתעה של 'טרנר' התפוגג לו?

האוהדים המאוכזבים ב'טרנר'. אילו רק השחקנים היו מופיעים כמוהם | צילום: דני מרון

רק לצורך ההשוואה, בכל העונה שעברה, האלופה איבדה 13 נקודות בבית, ב-6 משחקים, שבהם לא ניצחה (5 תוצאות תיקו והפסד). העונה, כשאנחנו רק במחצית הליגה, היא כבר כמעט הגיעה למאזן הלא מחמיא הזה, כשמתוך 10 משחקים בבית, היא מנצחת רק בחצי מהם, מה שאומר כבר 11 נקודות ביתיות שהם הפסידו העונה. עד העונה, ברק בכר וחניכיו איבדו ב'טרנר' 27 נקודות בסך הכל ב-3 עונות. וזה אומר הרבה.

כוח ההרתעה של בכר

ברק בכר, המאמן הכל יכול של באר שבע, מתחיל להראות סימנים שהוא אנושי; לראשונה בקריירת האימון שלו, המאמן מהצפון נתקל במשהו שהוא לא רגיל אליו – חוסר הצלחה. בין אם זה בקריית שמונה ובין אם זה בבאר שבע, בכר היה עד כה קונצנזוס: המאמן הכי טוב בארץ ואפילו בין 50 המאמנים הטובים בעולם, לפי מגזין "442" העולמי הנחשב.

באחרונה, החלו להישמע קולות אחרים. "אוהדי באר שבע דורשים מבכר להתפטר", קראה אחת הכותרות באחד האתרים הארציים. אז נכון, אותם אוהדים הם עדיין מיעוט, ולא מייצגים את הדעה הרווחת של אוהדי האלופה. אבל העניין פה הוא לא כמה כאלה יש, אלא העובדה שיש כאלה.

ברק בכר מתנדנד על החבלים | צילום: דני מרון

ז'וז'ה מוריניו עדיין לא הציע את שירותיו לאלונה ברקת, וגם אם הדבר ההזוי הזה יכול להתרחש בעולם מקביל, כי הכל יכול לקרות בכדורגל (ואקס ארסנל עוזר מאמן במכבי חיפה זה גם הגיוני, נכון?…), לא בטוח שהגברת הראשונה של הבית האדום תעדיף אותו על פני המאמן ש"הרטיב" את המדבר ב-3 אליפויות.

ההפסד למכבי חיפה היווה תקדים לברק בכר, שזו הייתה הפעם הראשונה שלו בליגת העל, שהוא רושם הפסד שני רצוף, מאז שמונה למאמן באר שבע. יחד עם זאת, המאמן המעוטר עדיין בטוח שהוא יכול להוציא את העגלה מהבוץ של הבינוניות, ולהוביל אותה לתארים.

בכר, שהורחק בשבת שעברה, החתים כבר 2 שחקנים השבוע, והוא מנסה לשנות. כנראה שגם הוא הבין שהפועל "מייק טייסון" באר שבע, זאת של 3 האליפויות, תככב מעכשיו רק בדפי ההיסטוריה; חומר לסרטים הוליוודיים. עכשיו, המטרה שלו היא להמציא מתאגרף חדש, כזה שיהפוך לאלוף העולם בעתיד, אחד שיגרום למכבי תל אביב, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים להקיז דם.

ככה נראית העונה של הפועל באר שבע. אלחמיד וסבע | צילום: דני מרון

לסיכום, אם למדנו משהו, זה שאם יש פה מישהו בבירת הנגב, שבנוי מהחומר ממנו עשויים אלופים, זה ברק בכר. וחלון ההעברות של ינואר הוא רק הסיבוב הראשון בקרב הבא. גם אם את המהלומה הראשונה בסיבוב הראשון הנחיתה מכבי חיפה עם החתמתו של ירדן שועה, באר שבע שהתנדנדה יומיים על החבלים, חזרה לקרב עם קווין טאפוקו מחדרה.

אבל רגע, אם כבר מדברים, עם כל הכבוד למייק טייסון, בבאר שבע הספורט המועדף זה בכלל ה-UFC, וקונור מקרגור הוא הדמות לחיקוי; תשאלו את מאור מליקסון. ולמה UFC יותר מתאים לאגרוף, אתם שואלים? לא משום שהיו לאלופה 3 מורחקים ב-4 המשחקים האחרונים (4, אם מחשיבים את בכר…), אלא משום שכולם כבר כאילו עברו לספורט החדש, ואנחנו עדיין מתרפקים על העבר. כעת, כמו אלונה ברקת וברק בכר צריכים להקשיב למקרגור שאמר: "כשאתה עומד להפסיק, תזכור למה התחלת". עכשיו, מה שנותר הוא לשבת וליהנות מהקרב, כי זה לא יהיה קצר. ואלונה ברקת תמיד מפתיעה רגע לפני שהפעמון מצלצל. היא רק התחילה…

רק התחילה. אלונה ברקת | צילום: דני מרון

תעברו ל-UFC. קונור מקרגור | צילום: Stephen R. Sylvanie

לא UFC כזה. לואיי טאהא | צילום: דני מרון

כתבות נוספות

0

4 מדליות וקריטריון לאליפות אירופה

הישגים נעים לקדטיות והקדטים של אתלטי הנגב באליפות ישראל בקרב רב. נצנט אבייה ייצג את ישראל ב-100 מ' משוכות בסלובקיה

ספורט28 באפריל 2024    דקה אחת
0

משהו שם לא עובד

18 הפסדים מול 5 ניצחונות - זה מאזנה של הפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה שנועלת את טבלת ליגת העל, מחזור אחד לפני פתיחת הפלייאוף. הסגולים מחולון (79:94) נקמו על ההפסד ברבע גמר הגביע, והבטיחו השתתפותם בבית העליון. האם קריס בנקסטון שצפוי לחזור לקבוצה, יציל אותה מירידה?

ספורט26 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה