ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

מחכים שיתפוצץ

ספורט29 בדצמבר 2018    6 דקות
0

בעסקה הגדולה בהיסטוריה של הפועל באר שבע, אלונה ברקת הימרה על דיא סבע, ובגדול > כעת, אחרי שכחצי עונה מאחורינו, ולאחר המשחק מול מכבי תל אביב, "שבע" מנסה לענות על השאלה האם הוא יכול להיות "הפנים" של הקבוצה בעתיד > השבוע הוא הוכיח שלא בטוח שכל יהלום שנוצץ בנתניה, יכול להוביל את ספינת המדבר

מחכים שיתפוצץ
סבע | צילום: מאור אלקסלסי

19 באוגוסט 2018, דיא סבע בפוסט מרגש באינסטגרם: "נשאר יהלום", הכריז סבע, שבדק הצעות מחו"ל, והחליט להישאר בנתניה. "הלב אמר נתניה", הוא הוסיף.

פחות מחודש לאחר מכן, 17 בספטמבר 2018, רגע לפני סגירת חלון העברות, הוא נמכר להפועל באר שבע בעסקת שיא במונחים של הפועל באר שבע, המוערכת בשני מיליון יורו והחלוץ גיא מלמד, שעשו את הדרך ההפוכה. סבע: "צר לי לאכזב אתכם היום", מסר בהודעת הפרידה של נתניה. "לא חשבתי שאעזוב עכשיו, אבל בחיים יש הפתעות, ונעניתי להצעה שלא ניתן לסרב לה". במושגים של פוקר, את רוב הז'יטונים אלונה ברקת שמה עליו.

במעמד החתימה בנגב, סבע כבר אדום לגמרי, שוב: "מרגש לחתום ולפגוש שוב את האוהדים והאנשים הטובים שיש במועדון הזה, מרגיש את הטירוף שיש בעיר, ומחכה כבר ליום שני לעלות על הדשא בטרנר, ומקווה להרעיד את כל המדינה".

מאז, גם אנחנו מקווים, אבל בעיקר מחכים. כי גם כשהוא כבר כובש, הפיצוץ לא מגיע, ובאר שבע עדיין לא "מרעידה" את המדינה. כרגע, היא צריכה משקפת, כדי לראות את מכבי תל אביב, שם בפסגת ליגת העל. וסבע הוא האיש, שנבחר בידי ברק בכר להציל את הפועל באר שבע מעצמה, העונה ובעונות הבאות. הוא נבחר להוביל אותה, בכיבוש שערים בדרך לזכייה בתארים נוספים. פשוט… להוביל, או במלים אחרות: "אנחנו באר שבע, ולא צריך לשכוח את זה", כפי שהוא הגדיר זאת הכי טוב השבוע.

עכשיו, זה הזמן שלו להזכיר זאת למי ששכח ובעיקר לעצמו, או שישכחו ממנו, כמו ששכחו שהוא כבר היה פה פעם, בבירת הנגב. הרי פה, בבאר שבע, הוא קיבל את הבמה הראשונה שלו בליגת העל. פה גם הוא מקבל את הבמה להיות אלוף. השאלה היא מתי זה יקרה, מתי הוא יתפוצץ?

איבד לסבע את המקום בהרכב. ממן | צילום: אודי ציטיאט

קדנציה שנייה, ציפיות שונות

כשדיא עשה את צעדיו הראשונים בליגת העל, בבוגרים של מכבי תל אביב, סבע אחר כיכב בליגה; אחמד סבע, דודו של דיא, שסיים את עונת 2011/12, כמלך השערים של הליגה במדי מכבי נתניה. דיא סיים את אותה עונה כמושאל בהפועל באר שבע, לאחר שמכבי תל אביב לא בדיוק האמינה בו.

למרות שכבש אז צמד במשחק הבכורה שלו באצטדיון 'וסרמיל', דיא לא נחשב להצלחה גדולה במיוחד בבירת הנגב, כשסיים את העונה עם שלושה שערים בלבד. הוא אומנם עזר לקבוצה להישאר בליגה, אך בדיוק שנה לאחר שהגיע, בחלון ההעברות של ינואר, הוא המשיך לנדוד. סכנין ואז מכבי פתח תקווה ושוב, הפוטנציאל שם, אבל כולם תהו, מתי הוא סופסוף יתפוצץ?

דיא סבע בקדנציה הקודמת בבאר שבע. הפעם יצליח? | צילום: מאיר אבן חיים

ואז, הגיעו להן ארבע עונות בנתניה. ארבעה שערים בעונה הראשונה, ואז ירידה לליגה הלאומית ופציעה קשה שהשביתה אותו לעונה שלמה וכשחזר, העלה אותם לליגת העל עם 17 שערים בלאומית ו-12 בישולים. הפוטנציאל שם, אבל זו רק ליגה לאומית, האם יוכל להתפוצץ גם בליגת העל? ואז הוא התפוצץ.

24 שערים, שבעה בישולים ופלייאוף עליון עם נתניה הצנועה. מלך השערים, שחקן נבחרת, יש שיגידו הבחירה הטבעית לשחקן של העונה. אבל אז שוב, מישהו לא נתן לו את הקרדיט שהוא עבד קשה בשבילו, ושחקן של הפועל באר שבע קטף את התואר, שהלך לחנן ממן.

ואז, קיץ קשה עבר על באר שבע, דיא סבע חיפש קבוצה באירופה. באר שבע הודחה מאירופה, סבע נשאר בארץ וחתם בבאר שבע. פתאום, סופסוף מישהו מאמין בו. הרי, לא סתם הוא הפך לשחקן היקר בתולדות המועדון. לא סתם, הוא לקח את המקום בהרכב לשחקן העונה שעברה חנן ממן. אז, למה עדיין שואלים מתי הוא יתפוצץ?

הרכש היקר בהיסטוריה. סבע | צילום: אודי ציטיאט

ואז הגיע המשחק מול מכבי תל אביב…

"בחיים יש הפתעות", אמר סבע, כשעזב את נתניה בתחילת העונה. בינתיים, בבאר שבע, הוא באמת מפתיע. המספרים הם לא אותם מספרים, היכולת רחוקה מלשכנע. בלי ערן לוי לצידו, סבע מנסה, לוחץ אפילו (מקום ראשון בליגה באיומים על השער), אבל זה לא זה – עדיין.

סבע ביצע את תנועת "You Can't See Me", של המתאבק ג'ון סינה, חמש פעמים העונה, ארבע מהן בליגה. ככה הוא חוגג שערים. מצד אחד, חמישה שערים (ושני בישולים) זה הספק די יפה ל-13 מחזורים. אבל מצד שני, כמו בחגיגה שלו, "אנחנו לא רואים אותו" מספיק, או אם לדייק, לא רואים את סבע של העונה שעברה.

עדיין לא סבע של העונה שעברה | צילום: דני מרון

הרי, בנתניה כבר היו לו 14 שערים בתקופה הזו אשתקד ובקבוצת צמרת, אלופה שמגיעה ליותר הזדמנויות, אמור להיות לו קל יותר, לא? ומה יהיה באירופה בעונה הבאה? האם הוא מתאים לרמות האלה?

 

"השנה שעברה כבר עברה, ואני חושב על העונה הזאת", סיפר סבע השבוע. "עברנו כבר חצי עונה בשנה הזאת, וזה נכון שבשנה שעברה זה הלך יותר טוב", הודה, "אבל ידעתי שהעונה זה יהיה קשה יותר, ואני לא אבוא ואדפוק 30 גולים כאילו כלום". למרות זאת, סבע ציין, שהוא "ממשיך לעבוד קשה ולנסות לשחזר את מה שהיה בעונה שעברה, אני אעשה הכל בשביל זה".

בשבוע שעבר מול קריית שמונה, סבע היה אחד החלשים על המגרש, אבל ברק בכר האמין בו, ובסוף זה נגמר עם שער ניצחון בדקה ה-85. מול בית"ר ת"א/רמלה בגביע המדינה, הוא כבר היה הכי חלש על המגרש, אבל שוב, ארבעה חילופים והמאמן נתן לו את הקרדיט, המשיך להאמין בו, וסבע החזיר לו עם שער ניצחון, שנייה לפני שהולכים לפנדלים".

האיש שהציל את באר שבע מעצמה, כמו שקיוו בהתחלה: "חיכיתי 120 דקות בשביל הרגע הזה, ואני צריך להיות במקום הנכון בזמן הנכון. אני שמח שזה קרה", אמר סבע אחרי משחק הגביע. "אני משחק חלוץ, ובשביל זה אני נמצא שם". איש של מאני טיים. ואז הגיע המשחק מול מכבי תל אביב, וסבע  מתי הוא יתפוצץ?

מתי הוא יתפוצץ? סבע | צילום: אודי ציטיאט

כתבות נוספות

0

4 מדליות וקריטריון לאליפות אירופה

הישגים נעים לקדטיות והקדטים של אתלטי הנגב באליפות ישראל בקרב רב. נצנט אבייה ייצג את ישראל ב-100 מ' משוכות בסלובקיה

ספורט28 באפריל 2024    דקה אחת
0

משהו שם לא עובד

18 הפסדים מול 5 ניצחונות - זה מאזנה של הפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה שנועלת את טבלת ליגת העל, מחזור אחד לפני פתיחת הפלייאוף. הסגולים מחולון (79:94) נקמו על ההפסד ברבע גמר הגביע, והבטיחו השתתפותם בבית העליון. האם קריס בנקסטון שצפוי לחזור לקבוצה, יציל אותה מירידה?

ספורט26 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה