חדשות

"אנחנו לא שקופות"

חדשות9 בדצמבר 2021    דקה אחת
0

הסייעות בגנים, תומכות בכיתות ועוד כבר לא שותקות. השבוע מחו נגד תנאי העסקתן והזהירו מפני מחסור בכוח אדם

"אנחנו לא שקופות"
צילום: פרטי

תחת הסיסמה הזו הפגינו השבוע סייעות הגנים, תומכות חינוכיות, משלבות בכיתות ועוד. הסייעות והתומכות החינוכיות הגיעו לקריית הממשלה ומחו, יחד עם סייעות נוספות בכל הארץ וקראו לשיפור תנאי העסקה לאחר שנים רבות שקולן לא נשמע ולטענתן לא קיבלו שום התייחסות לתנאי העבודה והשכר. מעבר לתנאי העבודה ותנאי ההעסקה, הסייעות טענו גם כי קיים מחסור חמור בכוח אדם וקראו לשרת החינוך למצוא פיתרון.

אחת הסייעות שהפגינה בבאר שבע סיפרה: "יצאנו למחאה בכל הארץ. 17 מוקדים בכל המדינה בהן יצאו הסייעות, תומכות הגנים הפדגוגיות, הרפואיות, המשלבות החינוך המיוחד ועוד וצעקנו שאנחנו לא שקופות. אנחנו דורשות העלאת שכר ותגמול הולם, הגדרת מקצוע התומכת, שיוויון ושקיפות ביטחון תעסוקתי השכלה והשתלמויות וקיצור שבוע העבודה ל35 שעות".

סייעת אחרת טענה כי: "ההורים מבינים את הבעיה. אף אחת לא מוכנה לבוא ולעבוד בתור סייעת בשכר הזה ובתנאים האלה. ההורים מבינים את הבעיה והמצוקה שלנו ומבינים את מצוקת כוח האדם בתחום בגלל השכר ותנאי ההעסקה. בתנאים כאלה לא רוצים לבוא לעבוד ומי שכבר במקצוע מחפש אלטרנטיבות אחרות ובסופו של דבר לא יהיו מספיק סייעות בגנים ובבתי הספר".

הסייעות החזיקו שלטים שקראו להתעורר והדגישו כי הן לא יחששו לפעול בצעדים נוספים: "אנחנו בהחלט מתכננים עוד  צעדים בתקווה שיותר תומכות יאמינו שמגיע להן יותר לנוכח היותם חלק מצוות ההוראה בגן".

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה