חדשות

"עוזרות" לעירייה

חדשות4 בדצמבר 2019    2 דקות
0

במסגרת פרויקט קהילתי של תלמידות במקיף אמי"ת (ע"ש וסרמן) בבאר שבע, התגייסו התלמידות בשיתוף אגף האחזקה בעירייה לשפר את פניו של פארק יעלים

"עוזרות" לעירייה
"לקיחת אחריות שמביאה לתוצאות". הפרויקט של תלמידות המקיף | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

תלמידות ממקיף אמי"ת (ע"ש וסרמן) בבאר שבע אימצו באחרונה את פארק יעלים בעיר, ובשיתוף אגף האחזקה בעירייה יצאו במבצע רחב לשיפור פני הפארק בשכונה ה'.

ל"שבע" נמסר, שהפרויקט הוא חלק מתוכנית חינוכית רחבה, הפועלת בכיתת "נחשון" במקיף, כיתת מנהיגות חברתית המשלבת מצוינות לימודית עם הובלה ערכית ורכישת מיומנויות אישיות וחברתיות.
מטרת התוכנית היא להוביל את התלמידים לתרומה לקהילה תוך כדי צמיחה אישית. לאחר תהליך ממושך של חשיבה ותכנון, התחלקו התלמידים לצוותי פעולה על בסיס תחומי עניין ויכולות או כישרונות יצירתיים, משיכה לעבודה עם בעלי חיים, קשישים, ילדים ועוד.

צוות תלמידות שכבה י"א שבחר בתרומה יצירתית לעיר, התלבט בין מספר פרויקטים, ולבסוף בחר בשלב ראשון לאמץ את פארק יעלים, לשפץ ולשפר את פניו יחד עם אגף האחזקה ברשות, להנאת תושבי בירת הנגב.

לדברי המחנך יהודה רוטנברג, "מדהים לראות את ההתגייסות, החשיבה, המוטיבציה וההשקעה לאורך זמן של כל התלמידים וכל הצוותים למבצעים אותם יזמו למען העיר והקהילה, כאשר לאורך כל הדרך בולטת העבודה האישית והקבוצתית הבונה ומעצימה את התלמידים, ומעניקה להם כישורי חיים ויכולות במגוון תחומים. התלמידים לומדים לקחת אחריות, ולהפוך ממובלים למובילים".

רוטנברג מספר שמלבד התלמידות שאימצו את הפארק, מתנדבות קבוצות נוספות בעמותת "באר שבע אוהבת חיות", בית הספר "מגן" לחינוך מיוחד, חניכת תלמידי יסודי, עבודה עם קשישים ועוד.
רון, אחת התלמידות המתנדבות בפארק יעלים: "היינו צריכות לבחור פרויקט שיעניין אותנו וגם נתרום בו את מלוא הכישרונות שלנו. הפרויקט הזה מראה את האהבה שלנו לעיר ואת הרצון שלנו להשפיע".

מנהל מקיף אמי"ת, צוריאל רובינס: "תלמידינו הם דור העתיד של המנהיגות החברתית בישראל, מנהיגות החוצה גבולות בסבלנות וסובלנות, תרומה לקהילה וחשיבה על הזולת. בליווי המחנכים המסורים, תורמים התלמידים מעצמם לעיר ולקהילה, ובאותה שעה רוכשים כלים לחיים. ההשקעה של התלמידים בפרויקטים עבור הקהילה הולכת בד בבד עם ההצלחה בלימודים, לקיחת אחריות שמביאה לתוצאות".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה