חדשות

מעודדים עצמאות בקרב אנשים עם מוגבלויות

חדשות8 בספטמבר 2019    דקה אחת
0

הכפר השיקומי "עלה נגב - נחלת ערן" חנך את "בית הילה", המשמש כבית נגיש

מעודדים עצמאות בקרב אנשים עם מוגבלויות
בית חדש לבעלות מוגבלויות. דיירות ב"בית הילה" | צילום: "עלה נגב"

"בית הילה" החדש, המאפשר ומעודד את הדיירות בו לקחת חלק פעיל ועצמאי במרחב, נחנך באחרונה בכפר השיקומי "עלה נגב – נחלת ערן", בראשות האלוף במיל' וחתן פרס ישראל דורון אלמוג.

ל"שבע" נמסר, שהבית מבטא שלב בתהליך שעברו דיירותיו עוד בביתן הקודם. בשנתיים האחרונות החל הצוות ביישום תוכנית שמטרתה לתת כלים לניהול משק בית וחיים עצמאיים לדיירות; פעם בשבוע ביצעו הבנות מטלות בסיסיות יחד עם הצוות כחלק משגרת היום: סידור החדרים, החלפת מצעים, טיפוח אישי וכדומה. בסיס התפישה של הצוות היה שאם יינתנו להן הכלים המתאימים, יוכלו הבנות לפתח עצמאות מסוימת, ומכאן נולד הרעיון של הקמת בית נגיש.

התהליך המורכב של התאמת דיור לאנשים עם מוגבלות חייב להיעשות באופן מקצועי ומקיף. תהליך זה מביא בחשבון התייחסות לפרמטרים של האדם וסביבת מגוריו, תוך כדי עיון מעמיק בעיסוקים המרכזיים שאדם זה מבצע ליד ביתו.

הבית החדש שופץ עם מחשבה על הפרטים הקטנים: יצירת דלפקי עבודה בגובה מותאם לכיסא גלגלים, מעברים רחבים, צבעים וריחות המאפשרים שליטה במרחב ואלמנטים רבים המסייעים לעבודה עצמאית. לחנוכתו הוזמנו משפחות הדיירות הנרגשות. ההורים והבנות יצרו חמסות מעץ עם ברכת הבית שיתלו בחדריהן החדשים.

מנכ"ל "עלה נגב – נחלת ערן" אבי וורצמן: "הדיירות המדהימות הללו יחד עם הצוות המסור מוכיחות לנו שוב שהשמיים הם הגבול. תפקידנו הוא ליצור חברה מתוקנת הנותנת מקום ראוי ומכבד לבעלי המוגבלות בקרבנו. אנו גאים להיות ממובילי השינוי ביחס לאנשים עם מוגבלויות בישראל".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה