חדשות

הכשרת תוכנה בינלאומית באוניברסיטת בן גוריון

חדשות28 ביולי 2019    2 דקות
0
הכשרת תוכנה בינלאומית באוניברסיטת בן גוריון
קמפוס אוניברסיטת בן-גוריון בנגב | צילום: דני מכליס

ענקית הטכנולוגיה Yandex והמחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע באוניברסיטת בן גוריון, בהובלתו של פרופ' ליאור רוקח, ישתפו פעולה, ויפתחו יחד לראשונה בדרום את Y-DATA – תוכנית להכשרת מדעני נתונים ומידע המיועדת למהנדסי תוכנה עם ניסיון בתעשייה, זאת באמצעות המרכז האוניברסיטאי ללימודי חוץ.

תוכנית לימודי התעודה החדשה, שהושקה לראשונה בישראל בשנה שעברה (באוניברסיטת תל אביב), תיפתח באוקטובר הקרוב באוניברסיטת בן גוריון, ותכשיר בכל מחזור 30 אנשי היי-טק, מהנדסי תוכנה, מהנדסי מערכות מידע ומדעני מחשב מובחרים בעלי תואר ראשון בתחום הנדסי, מדעי או ניסיון עשיר במשרות פיתוח בתעשייה בתחומי ה-DATA המבוקשים, בינה מלאכותית, Machine Learning (ML) ,Data science ועוד. דרישות הקבלה כוללות בקיאות בשפה האנגלית ושליטה בשפת תכנות אחת לפחות.

התוכנית תתקיים בהיקף של שנת לימודים אינטנסיבית המורכבת מ-2 סמסטרים ופרויקט גמר, ותילמד במשך יומיים בשבוע לצד תרגול במעבדות המחשבים של המחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע. היא תועבר בשפה האנגלית בידי סגל ההוראה שיכלול מרצים חברי סגל אקדמי מהאוניברסיטה ומרצים אורחים מ-Yandex וכן מרצים נוספים בתחום. במהלך הלימודים יובילו משתתפי הקורס פרויקטים בתעשייה, בשיתוף חברות היי-טק בינלאומיות מוכרות.

"שיתוף הפעולה הזה מהווה הזדמנות מצוינת לחיזוק מקצועי של קהילת ההיי-טק בנגב בתחומי ה- DATA ולמידה חישובית, בינה מלאכותית ומדעי הנתונים", אומר פרופ' רוקח. "אני רואה חשיבות גדולה הן מבחינה אקדמית והן מבחינת האקו-סיסטם המיוחד שלנו כאן בבאר שבע, שחברי הסגל של המחלקה ילמדו בתוכנית יחד עם מומחים מהתעשייה ומחברת Yandex, שלה ניסיון ומוניטין בתחומים רבים, גם בהפעלת תוכנית מסוג זה".

"ב-Y-DATA מאמינים שכדי להבין במלואם את חשיבותו והשימוש ב-ML, הסטודנטים חייבים להתנסות כחלק מלימודיהם באופן מלא ואמיתי בעשייה בתעשייה", מסביר קוסטיה קילימניק (ראש תוכנית Y-DATA ישראל). "בעקבות זאת, יזמנו שיתופי פעולה עם אוניברסיטת בן גוריון ועם החברות המובילות בתעשיית ההיי-טק כמרכיב עיקרי בתוכנית, ובמסגרת הלימודים זוכים הסטודנטים להתנסות בפרקטיקה הלכה למעשה, שמתרגמת ידע תיאורטי למיומנויות וכישורים מעשיים כמו גם לפיתוחים טכנולוגיים הזוכים ליישום בפועל בחברות".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה