חדשות

הכורים יפסיקו לחצוב

חדשות13 במאי 2019    2 דקות
0

התקבלה תביעת המדינה נגד חברת "מובילי הדרום בע"מ, שכרתה וחצבה שלא כדין בקרקעות מדינה במחצבת ניצנה

הכורים יפסיקו לחצוב
מחצבה | צילום המחשה: אלכס רוזקובסקי, מעריב

בית המשפט השלום בבאר שבע קיבל, באחרונה, את תביעת המדינה, והורה לחברת "מובילי הדרום בע"מ" להפסיק לאלתר כל פעולת כרייה וחציבה בקרקעות המדינה במחצבת ניצנה, שבוצעו באופן בלתי חוקי וללא הרשאה. ל"שבע" נמסר, שכמו כן, הורה בית המשפט לפנות את המחצבה תוך 90 יום, וחייב את החברה בהוצאות בסך 20 אלף שקלים. את המדינה ייצגו בהליך עוה"ד גלי צימרמן חדאד ויעקב חמו מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי).

ל"מובילי הדרום" ניתנו בעבר בידי המדינה הרשאות לכרייה וחציבה, שחודשו מעת לעת. ב-2010, הסתיימה ההרשאה, ובקשתה של החברה להארכת תקופתה נדחתה. למרות היעדר ההרשאה ואף על פי שלא היה בידי "מובילי הדרום" רישיון חציבה, המשיכה החברה בפעולות הכרייה והחציבה שלא כדין, ולא פינתה את המקרקעין. רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והמפקח על המכרות דרשו ממנה לחדול מפעילותה, ולפנות את המקרקעין לאלתר. מאחר שדרישותיהם לא נענו, ו"מובילי הדרום" המשיכה לפעול בניגוד לחוק, הוגשה נגדה תביעה לסילוק ידה מהמקרקעין ולהפסקת פעילות הכרייה.

במקביל להליך האזרחי, הוגש כתב אישום נגד החברה והעומדים בראשה, בגין עבירות של קשירת קשר לפשע, כרייה שלא כדין, גניבה והפרת הוראה חוקית. ההליכים הפליליים תלויים ועומדים.

בפסק דין מקיף ומנומק, דחתה שופטת השלום בבירת הנגב נועם חת מקוב, במלואן את כל טענות "מובילי הדרום", תוך שנקבע שמעולם לא ניתנה לה התחייבות לביצוע פעילות כרייה וחציבה ללא הגבלת זמן. כמו כן נקבע: "לא היה מקום שהנתבעת תמתין לתביעת הפינוי, כדי להעלות טענותיה המנהליות נגד החלטות התובעת". בסופו של יום, כאמור, הורה בית המשפט לחברה להפסיק את פעילות הכרייה ולפנות את המקרקעין, תוך חיובה בהוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד.

מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי) נמסר: "משאבי הציבור אינם הפקר; מדובר בחברה, שבחרה לעשות דין לעצמה, ולהתעלם מהחלטות הגורמים המינהליים השונים. פסק הדין מעביר מסר ברור בנוגע לחשיבות השמירה על משאבי הציבור בתחום הכרייה והחציבה והחובה לפעול בהתאם להחלטות המינהליות הבאות להבטיח את השמירה על המקרקעין".

ערן ראובני, מנהל מרחב דרום ברמ"י: "הרשות, שיזמה את הגשת התביעה לפינוי שטח המחצבה ולהפסקת הכרייה הבלתי חוקית, והובילה אותה בשיתוף פעולה עם פרקליטות המדינה, מברכת על פסק הדין, המעביר מסר ברור, לפיו כלל חומרי הגלם במדינה הם רכוש הציבור. רמ"י מנהלת את קרקעות המדינה בשקיפות, בהגינות ותוך הקפדה ושמירה על האינטרס הציבורי".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה