חדשות

ערד: קבוצת "רד בינת" תממן תואר לצעירים

חדשות5 במרץ 2019    2 דקות
0

המימון יכלול את תשלום הלימודים וקבלת מלגת קיום חודשית, והקבוצה מבטיחה להעסיק את הבוגרים בחברה שתמוקם בעיר

ערד: קבוצת "רד בינת" תממן תואר לצעירים
פרויקט מבורך. השותפים בתוכנית | צילום: דוברות עיריית ערד

40 מתושבי ערד עשו, באחרונה, צעד ראשון לחלום ההיי-טק שלהם. ל"שבע" נמסר, שקבוצת "רד בינת", בעלת 20 חברות היי-טק בישראל, בחרה לקיים בעיר הדרומית תוכנית מיוחדת ללימודים ותעסוקה לתושבי ערד, מסיימי ומסיימות שירות בצה"ל או שירות לאומי, ולפתוח קמפוס לימודי, שבוגריו ייקלטו באחת מחברות הקבוצה, שתתמקם בעיר. הפרויקט הוא פרי שיתוף פעולה עם יהודה זיסאפל (נשיא "רד בינת"), העירייה, האוניברסיטה הפתוחה, קק"ל וח"כ רוברט אילטוב (יו"ר שדולת ההיי-טק בכנסת).

תוכנית הלימודים "קמטק" של "רד בינת" תממן לכל סטודנט את שכר הלימוד במכינה ובאוניברסיטה במסלול מדעי המחשב והסייבר, תעניק מלגת קיום חודשית בסך 1,200 שקלים, ותכסה עלויות של שיעורי תגבור, ספרי לימוד, מחשב אישי ועוד. להשתתפות בתוכנית לא נדרשת עמידה בתנאי קבלה אקדמיים, והיא מונגשת לכל המעוניין ונמצא מתאים להצטרף לפרויקט. זאת ועוד, בסיום הלימודים, מובטחת השתלבות מלאה ורציפה ב"רד בינת", בשכר התחלתי של כ-12 אלף שקלים ברוטו. ויש גם רשת ביטחון: נשירה מהמסלול האקדמי אחרי שנתיים, תאפשר קבלת תעודת טכנאי או הנדסאי במחשבים.

הרשות המקומית החברה הכלכלית העירונית ו"מרכז הצעירים" המקומי לקחו על עצמם להוציא את היוזמה הזו לפועל, כולל פרסום מסלול התוכנית, שיווקה בערד, גיוס מתעניינים, ארגון כנס מידע לנרשמים ועוד. לתוכנית התקבלו כ-40 תושבים בגילאי 20 – 40. לפני מספר שבועות, הגיעו המתקבלים לכנס ההיי-טק הראשון ב"מרכז הצעירים", שם המתינו להם אנשי "רד בינת", ובראשם זיסאפל, ראש העירייה עו"ד ניסן בן חמו, נציגי האוניברסיטה הפתוחה בהובלת מנכ"ל האוניברסיטה עמית שטרייט, עומר הרפז (נציג קק"ל) וח"כ אילטוב. המתעניינים הרבים שמעו הסבר על התוכנית ואת התחייבות הגופים המובילים ותנאי הקבלה לתוכנית והעמידה במסגרות הלימודים והעבודה בחברה.

באותו כנס, סיפר עו"ד בן חמו על היוזמה פורצת הדרך: "את תחילת דרכי המקצועית עשיתי כסמנכ"ל באחת מחברותיו של יהודה זיסאפל. כששמעתי על היוזמה הזו שמחפשת בית, מיהרתי להציע את ערד, ולהעמיד לתוכנית את כל יכולותיה של" הרשות. "אתגר התעסוקה וההשכלה הגבוהה עומד במרכז, וכעת מקבל תנופה. ערד תוביל את תחום ההיי-טק בנגב".

זיסאפל תיאר את הליך הבחירה בערד: "מדובר בפרויקט ייחודי, שיוביל את העיר לניצחון במרכיב התעסוקה בקרב הצעירים. פניתי בזמנו, למספר ראשי עיריות, והרציני ביותר מכולם היה ראש עיריית ערד. ואני שמח שבחרנו בערד להרים את הפרויקט הזה".

ואילו שטרייט סיכם שזהו "פרויקט פורץ דרך, שינגיש את מקצועות המחשב והסייבר לפריפריה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה