חדשות

מימון הרשימות בבאר שבע? חכו (לפחות) עוד שבוע וחצי

חדשות24 בדצמבר 2018    3 דקות
0

סיעת "דרך חדשה בראשות רוביק דנילוביץ'", הוציאה ביום חמישי האחרון, מכתב איום למשרד הפנים בעניין, וגייסה את יתר סיעות המועצה, אלא שמתברר שלמשרד יש עוד לא מעט זמן להעברת הכספים...

מימון הרשימות בבאר שבע? חכו (לפחות) עוד שבוע וחצי
רוביק דנילוביץ'. "לשנות את המשוואה" | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

"משרד הפנים מעכב את התשלום, המיועד לעובדים ולספקים במערכת הבחירות בבאר שבע. סיעות המועצה, בראשן סיעת 'דרך חדשה בראשות רוביק דנילוביץ", פנו למשרד הפנים, בדרישה להעביר את התקציב במיידי"!

כך ציינו בתחילת השבוע, אנשי סיעת "דרך חדשה", והוסיפו ש"לאחר שבית המשפט המחוזי דחה (ביום שני השבוע) את הערעור, שהגיש נחום קרליץ על תוצאות הבחירות (שבעקבותיו עצר המשרד את העברת הכספים), קוראים ראשי הסיעות למשרד הפנים להעביר את מימון המפלגות באופן מיידי", כדי "שיוכלו לשלם לספקים ולעובדים, שעבדו ביום הבחירות: 'אין שום סיבה, שהעובדים ונותני השירותים ייפגעו בגלל העתירה. העברת התקציב תלויה במשרד הפנים'".

עוד צוין, ש"בנוסף, מטה הבחירות 'דרך חדשה בראשות רוביק דנילוביץ", פנה בחמישי לשר הפנים בבקשה, שיפעל להעברת התקציב במיידי", במטרה "לשלם לעובדים ולנותני השירותים והספקים. לאחר שהמשרד ישיב בראשון, יפעל מטה הבחירות בהתאם, אף עתירה לבית המשפט. בשונה ממפלגות ארציות, הרשימות המקומיות לא יכולות לשלם את המשכורות ללא התקציב ממשרד הפנים, בהתאם לחוק מימון המפלגות. סיעת 'דרך חדשה' ביקשה לקחת הלוואה", כדי "לשלם את המשכורות, אך המדינה לא מאפשרת לה. העיכוב בתשלומים נוצר עקב העתירה של קרליץ ועקב אי העברת התקציב מהמדינה לסיעות, ועל משרד הפנים להעביר את התקציב בדחיפות", כך "שאותם עובדים וספקים לא ייפגעו".

והפנייה אל שר הפנים אריה דרעי, נעשתה באמצעות מכתב של עו"ד דני אליגון, שהוא גם יו"ר לשכת עוה"ד במחוז דרום. עו"ד אליגון כתב, בין היתר, שעבור "דרך חדשה" מגיע מימון הבחירות ל"כמה מיליוני שקלים" (יותר מ-6.35 מיליון שקלים, לפי גובה מימון של כ-352 אלף שקלים למנדט, כאשר "דרך חדשה" השיגה כידוע 16 כאלה, כאשר דנילוביץ' עצמו זכאי לעוד כ-1.27 מיליון שקלים על היבחרו לראשות העירייה ועוד כ-845 אלף שקלים מגיעים לסיעה על שילוב נשים בצמרתה, כך שמדובר בסך הכל בכמעט 7.5 מיליון שקלים…). על סמך סעיף 7 לחוק הרשויות המקומיות (מימון בחירות), התחייבו דנילוביץ' וסיעתו לתשלומים שונים, שלדברי אליגון, "אמורים היו להתבצע בחלוף 20 הימים מיום פרסום התוצאות ברשומות" (21.11), כלומר בשבוע של ה-9 בדצמבר. אלא ש-3 ימים לפני כן, הוגשה עתירתו של קרליץ, אותו הגדיר עו"ד אליגון כ"עותר סדרתי", שטענותיו לא היו קשורות לבחירות עצמן, כך שלא מדובר בעצם בערעור, לפי סעיף 72 לחוק הבחירות. ולכן, ביקש אליגון מהשר דרעי להפעיל את סמכותו, ולהורות על העברת הכספים.

לדבריו, לפי סעיף 7 לחוק הרשויות המקומיות, בתוך 20 יום מהבחירות אמורים להיות משולמים 85 אחוזים מהמימון, כלומר ל"דרך חדשה" יותר מ-6.35 מיליון שקלים. וזה לא נעשה עד כה, כאשר דנילוביץ' וסיעתו צריכים לשלם לכ-750 עובדים ולכ-300 בני נוער שעבדו ביום הבחירות, ועלולים להיות מחויבים בקנסות וריביות על פיגור בתשלומים. זאת ועוד, אין אפשרות למימון ביניים לעניין באמצעות תרומות. עו"ד אליגון דרש את תשובת השר בתוך 48 שעות, כשהקורא הסביר מבין, שאם הדבר לא יתרחש, תוגש עתירה משפטית בנושא.

אלא שלמשרד הפנים, כך נראה, יש תשובה ניצחת לדברים; אומנם, לפי תת סעיף ב' בסעיף 7 לחוק המדובר, "סכום בשווי של 85 אחוזים מהמגיע… ישולם בתוך 20 ימים מיום פרסום תוצאות הבחירות כאמור בסעיף 71 לחוק הבחירות או בסעיף 218 לצו המועצות האזוריות". אולם, "אם הוגש ערעור על תוצאות הבחירות לפי סעיף 72 לחוק הבחירות או לפי סעיף 222 לצו המועצות האזוריות, ישולם הסכום האמור בתוך 20 ימים מיום מתן פסק הדין הסופי בערעור הבחירות, ובלבד שבית המשפט לא ציווה על עריכת בחירות חדשות".

במלים אחרות, גם אם יש להתייחס לדחיית הערעור שהגיש קרליץ כ"פסק דין סופי" (למרות שאליגון עצמו מגדיר אותו במכתבו לשר דרעי כ"פסק דין חלקי"…), הרי שלמשרד נותרו עדיין כשבוע וחצי להעברת הכספים…

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה