חדשות

אופקים: מרכז אנרגיה שכונתי ב"חורשת נח"

חדשות27 בנובמבר 2018    דקה אחת
0

משרד האנרגיה אישר, לראשונה בישראל, את הקמת המרכז בשכונה החדשה

אופקים: מרכז אנרגיה שכונתי ב"חורשת נח"
אישור עקרוני. פגישת העבודה | צילום: עיריית אופקים

בפעם הראשונה בישראל, יוקם באופקים מרכז אנרגיה שכונתי, שיספק חשמל, מים חמים ומיזוג אוויר למתחם בניינים בשכונת "חורשת נח" החדשה בעיר. ל"שבע" נמסר, שבאחרונה, התקיימה פגישה משותפת של ראש העירייה איציק דנינו ומ"מ מנכ"ל החכ"ל (החברה הכלכלית) באופקים אהרון אלקבץ, עם מנכ"ל חברת "נגב גז" משה שפיצר, מוליכי גז טבעי ונציגי חברת "קמו אהרון" הצ'כית, אחת החברות המובילות בתחום, שמפעילה כיום יותר מ-8,000 מתקנים דומים בכל רחבי אירופה, כולל באיטליה, טורקיה וגרמניה.

ברשות מציינים, ש"מדובר על קפיצת מדרגה נוספת, עם סיום תהליך הטמנת צינור גז טבעי בשכונת 'הפארק' והתחברות עצמאית של דיירי השכונה אליו. מרכז האנרגיה המתוכנן" ב"חורשת נח", יהיה "פרויקט כלכלי לכל דבר ועניין, שמעבר לחיסכון בהוצאות חשמל לדיירים, יגדיל את הכנסות העירייה, כחיזוק נוסף ל'רגליים הכלכליות', שבונה לעצמה הרשות בשנים האחרונות. מרכז שכזה נפוץ מאוד ברחבי העולם, והוא פיתרון זמין, יעיל ורווחי. הפרויקט קיבל את האישור העקרוני של משרד האנרגיה, ובימים הקרובים תתקיים פגישת עבודה בנושא עם השר ונציגי המשרד", במטרה "לגבש את הפרויקט באופן רשמי, ולהתחיל בתכנון מתקדם.

דנינו מדגיש, שזהו "פרויקט נוסף, ששומר על הסביבה מחד גיסא, ועוזר לחיסכון בהוצאות עבור דיירי השכונות החדשות שלנו מאידך גיסא. היתרון הנוסף בפרויקט חשוב זה הוא ההכנסה, שהוא מייצר לעירייה, הכנסה שחוזרת בסופו של דבר לתושב בשירותים נוספים שניתן, כך שכולם נהנים מהמצב".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה