בריאות

"מדוע בחרתי להיות רופא"?

בריאות13 בינואר 2020    3 דקות
0

מנהל המרכז לבריאות האישה בבאר שבע של ה"כללית" ד"ר גיא טווינה, מספר לרגל "יום הרופא" למה בחר במקצוע התובעני

"מדוע בחרתי להיות רופא"?
ד"ר גיא טווינה. למה בחר להיות רופא? | צילום: מיכל צור (מנהלת הסיעוד במרכז לבריאות האישה)

את בוקר יום שישי האחרון, בו צוין ברחבי הארץ "יום הרופא", פתח ד"ר גיא טווינה (מומחה "כללית" ליילוד וגינקולוגיה ומנהל המרכז לבריאות האישה במרכז המומחים של הקופה "סאלד" באר שבע), בביקור בכל חדרי הרופאים במרכז, ואיחל לרופאים "יום רופא שמח.

ל"שבע" נמסר, שבפוסט אישי ומיוחד שפרסם בדף ה"פייסבוק" הפופולארי שלו, ניסה ד"ר טווינה לענות על השאלה מדוע בחר ברפואה: "מדוע בחרתי להיות רופא? אני מניח שנשאלתי את השאלה הזאת אלפי פעמים בחיי, ותמיד הייתה לי איזו שליפה של 'לעזור', 'להציל חיים', וכל מיני כאלה. בחרתי להיות רופא, כי אני מתוכנת להיות רופא, ולעשות את זה ורק את זה הכי טוב שיש. בחרתי להיות רופא כי רציתי שחיי יהיו שליחות, נתינה, ושלא אעסוק במקצוע, אלא בדרך חיים. בבחירה להיות רופא בחרתי ללמוד מהרבה אנשים: ממורים, חברים, ולא פחות חשוב, ממטופלים. ממי שהרביץ לי על הידיים כשעשיתי שטויות בניתוח, ממי שישב איתי באהבה באמצע הלילה ברגעים הכי קשים, וממטופלות שלצערי חלקן לא איתנו, אבל אין יום שאני לא סוחב אותן איתי, מעין בית קברות קטן אישי שמלווה אותי בכל יום בחיי".

צילום: מיכל צור

והוא המשיך: "זכיתי ואני זוכה להיות חלק בלתי נפרד מחיים של אנשים; השבוע עשיתי סקירה למטופלת שלי שהיא בהריונה ה-6, ואני מלווה אותה מאז ההיריון ה-2. בעלה הביא לי קפה 'ארומה' לסקירה; הוא יודע כבר מזה שנים שאני מכור לקפה הזה. אני חלק מהחיים שלהם, וזו זכות ענקית בעיניי שמכל הרופאים בעולם הם בחרו דווקא בי, ללוות אותם ברגעים הכי קריטיים, ולשמור על העובר שלהם, על מי שעתיד להיות חלק מהמשפחה שלהם. קשה לי לתאר את האכזבה, הכעס וגם ההרס העצמי כשאני לא מצליח; הרי, חיי מוקדשים לעזרה ונתינה, אז מי אני שלא אצליח? עד היום, אני לא מצליח לקבל שיש גם דברים גדולים ממני, והאכזבה והצער הם חלק בלתי נפרד מהאושר והשמחה שבלהיות רופא".

לדברי טווינה, "למדתי, אני לומד, ואלמד. זה לא נגמר, זה לא מסתיים. 16 שנה לאחר שסיימתי בית ספר לרפואה, ואני מרגיש פחות בטוח יותר ויותר, וזאת למרות שרכשתי לא מעט ניסיון, ואני עסוק בלמידה יומיומית כאילו שאני סטודנט, עם ספרים ומאמרים ללא הפסקה, הרצאות שיעשירו את הידע שלי, וברוך בורא האינטרנט שמאפשר גישה חופשית למידע שיכולנו לחלום עליו לפני 22 שנה, כשהתחלתי את בית הספר לרפואה. בחרתי לעסוק אך ורק ברפואה הציבורית; יש לנו רופאים מצוינים, והרפואה הציבורית נותנת מענה מצוין לכל הצרכים. אני גאה בארגון שלי, 'שירותי בריאות כללית', האמון על טיפול, שירות ואיכות רפואית ברמה הגבוהה ביותר. זו זכות ענקית בעיניי שהארגון בחר בי לנהל ולהוביל את הדור הבא".

והוא סיכם: "תודה לכל מי שלמדתי ממנו, מהמורים, הרופאים, ממי שחינך וגידל אותי לאהבת אדם, ממי שצעק עליי וממי שהציל אותי ברגעים קשים. תודה ענקית למטופלות שלי שהולכות איתי שנים רבות, ומביעות בכל יום את אמונן בי; זה השכר האמיתי. אני לומד מהמטופלות לא מעט. תודה ענקית לשירי אשתי; היא הולכת איתי כבר 19 שנה בדרך מטורפת ומסובכת. הרבה ממה שאני, הוא בזכותה. תמיד אוהב ומעריך. הבחירה שלי ל'יום הרופא' הינה ד"ר נינה צליחין (רופאת משפחה במרפאת רמות הרכס, 'שירותי בריאות כללית'), אדם, אנוש, מלאת אהבה וחמלה, מקצועית וחייכנית. 'יום רופא' שמח נינה. 'יום רופא' שמח לכולם".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה