תרבות ופנאי

מלכת השבת

תרבות ופנאי6 בינואר 2020    2 דקות
0

תוכנית הראיונות המצליחה "שבתרבות באר שבע" ממשיכה לשבור שיאי חשיפה

מלכת השבת
שבתרבות | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

שווי ערך החשיפה בעשור האחרון של תוכנית הראיונות והאירוח "שבתרבות באר שבע" שמפיקה לשכת דובר העירייה נאמד בכ-104 מיליון שקלים, זאת ללא התייחסות לדיווחים על תוכנית הראיונות בכלי תקשורת ברחבי העולם. ל"שבע" נמסר, שכך עולה מסיכום נתונים לאורך העשור החולף שהעבירה חטיבת המחקר בחברת "יפעת".

התוכנית המצליחה הזוכה לפופולריות רבה בכלי התקשורת בישראל ובעולם, מתקיימת אחת ל-3 שבועות במשכן אמנויות הבמה בבירת הנגב בפני קהל של מאות אנשים. באירוע משתתפים אישים מצמרת המדינה: שרים וח"כים ובכירים במערכת הביטחון, הצבא והמשק הישראלי. את התוכנית מנחה העיתונאי רועי כ"ץ.

בין הכותרות שהובילו לשיאי החשיפה בכלי התקשורת בעשור האחרון, התבטאות השר לשעבר איוב קרא על רובוט סודי שיפעיל בעתיד צה"ל כמו גם אזכורים חוזרים במהדורות החדשות לאיום המפורש שהשמיע אביגדור ליברמן ב"שבתרבות באר שבע" לחסל את מנהיג "חמאס" איסמעיל הנייה תוך 48 שעות, הגילוי של ח"כ עמר בר לב שישראל עומדת מאחורי חיסול סמיר קונטאר ודבריו של השר דאז יוסי פלד שהעריך שיתקיים עימות נוסף בצפון (דברים שגרמו למתיחות בגבול הצפוני ולכך שראש הממשלה, שר הביטחון ואלוף פיקוד הצפון יוציאו הודעת הכחשה). כותרת נוספת שזכתה להד גדול היו דבריו של ח"כ לשעבר דניאל בן סימון, שחשף שעסקת שליט סגורה ואמורה לצאת לפועל בתוך שבועיים, זאת על סמך דברים שאמר לו ראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד כותרת הייתה העימות המתוקשר בין 2 שרי הביטחון לשעבר, משה ארנס ועמיר פרץ, לאחר התבטאותו של ארנס ב"שבתרבות באר שבע", לפיה "לא כל טמבל יכול להיות שר ביטחון".

גם בעונה החולפת, שבין ספטמבר 2018 לאוגוסט 2019, היקף החשיפה של התוכנית היה המשמעותי ביותר בסדר היום בישראל מבין שבתות התרבות, ועמד על 12.2 מיליון שקלים בהיקף של 459 כתבות, נתון המסכם 12 תוכניות בלבד.

לפי הדוח של "יפעת", ייצרו אירועי "שבתרבות באר שבע" הכי הרבה אייטמים ואזכורים תקשורתיים לעומת אירועי ערים אחרות, והתוכנית מבירת הנגב ממשיכה להוביל בהיקף החשיפה ביחס לאירועי "שבתרבות" אחרים בארץ. בנוסף, היו השנה מרבית הכותרות והפולו-אפים על "שבתרבות באר שבע" סביב נושאים פוליטיים בשל השיח הפוליטי העז בשנה האחרונה. שיאי החשיפה של התוכנית נרשמו סביב ההכרזה על הבחירות והבחירות עצמן. הדבר מעיד על החיבור המוצלח של האירוע לסדר היום התקשורתי בישראל וכן על ההשפעה שיש לו עליו, שכן הכותרות המרכזיות שיצאו מ"שבתרבות באר שבע" היו קשורות לנושאים הפוליטיים וסמוכים אליהם.

אמנון יוסף (דובר עיריית באר שבע ועורך התוכנית מזה 21 שנים) ציין בגאווה את הנתונים המציבים את "שבתרבות באר שבע" בראש תוכניות האירוח והראיונות בישראל: "'שבתרבות באר שבע' ממוצבת לאורך העשור האחרון כאירוע המשפיע על סדר היום התקשורתי בישראל, ומהווה מודל חיקוי לרשויות רבות בארץ. עיריית באר שבע ייסדה את המסורת לתוכנית בפורמט זה, ועל כך אני גאה".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת
0

יום המעשים הטובים במתחם הקטר

תרבות ופנאי21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה