ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

עם הפנים קדימה

ספורט21 ביוני 2022    7 דקות
0

הליגות הצעירות חוזרות למתכונת שלפני הקורונה, ובהפועל באר שבע מקווים לעונה טובה יותר מזו שהסתיימה לא מכבר. פלג חמדי מתפנה ממחנה הקיץ שמפעיל המועדון ומהרכבת פאזל המאמנים, כדי לשחזר את מה שהיה, לנתח אם היה אפשר לעשות את הדברים אחרת ולשתף בציפיות להמשך. תקוות חדשות

עם הפנים קדימה
פלג חמדי | צילומים: אילן שי

חודש לאחר ה-0:1 המרתק של "השלושה" על בית"ר ירושלים במשחק הנעילה שהבטיח הישארות, וכחודשיים לפני שריקת הפתיחה לעונת המשחקים 22/23 בליגות הצעירות, פגשנו את מנהל המחלקה פלג חמדי, כדי לסכם עוד עונה בתפקיד.

בתום עונה מטלטלת, שבסיומה, לאחר ירידה סיטונאית של קבוצות, יחזרו הליגות השונות סופסוף למתכונת שלפני הקורונה, יכולים בהפועל באר שבע לסכם בסיפוק את הישארות כל קבוצות המחלקה בליגות הבכירות.

 

שקועים בתכנון העונה החדשה. חמדי עם שמוליק חנין

 

יחד עם זאת, במועדון בכיר כמו זה שבראשו עומדת אלונה ברקת, היינו מצפים לקצת יותר מאשר מקום 12 ל"שלושה", 13 לנערים א' ו-9 לנערים ב'.

"במחזורים 15-6 נקלענו עם הנוער לתוך מערבולת, שהתקשינו לצאת ממנה עם 9 הפסדים ב-10 מחזורים", משחזר חמדי, "וקיבלנו החלטה להחליף מאמן. לפעמים אתה יכול לתת הכול מבחינת תנאים, ציוד וצוות, וזה לא הולך. אז הבאנו את אורי דוד".

זה אומר שבורחה ליימה הספרדי לא היה טוב?

"ממש לא! גם בורחה מאמן מצוין, אבל לפעמים זה לא הולך. אולי קשיי שפה, לא יודע. אתה יכול לשחק מצוין ולהפסיד 1:0, 2:1 ואז מתחיל להתגלגל איזהו כדור שלג שקשה לעצור אותו. שחקנים טובים יש פה, גם קבוצה טובה. אולי לא לאליפות, אבל בטח לא כזאת שצריכה להילחם על הישרדות. לא זוכר שנקלענו בשנים האחרונות למצב כזה, אולי לפני 10 שנים. אני לא יכול להגיד ששחקנים לא השקיעו, או שהמאמן לא השתלט עליהם. לא היה דבר כזה".

אז למה הקבוצה נקלעה למצב הלא פשוט הזה?

"קשה לשים את האצבע על גורם אחד ולהגיד 'זו הסיבה'. את סמואל קופור הבאנו רק בינואר, הבלם עידו כהן שהיה קריטי מבחינתנו, היה פצוע תקופה לא קצרה. רגב אלופר, עוד שחקן הגנה משמעותי נפצע בעונה שקדמה ולא עמד השנה לרשות הצוות המקצועי, אז כל הדברים האלה נופלים על שלושה שחקנים שמובילים, וצריך להביא מנערים א', שהם שנה ראשונה בנוער. כמה מוכשר שתהיה, כמה טוב שתהיה, זה יהיה זר לנערים א' שעולים, תמיד זה קשה. יכול להיות שהיינו במקום אחר אם היינו עושים את הדברים אחרת, אולי אם היינו מביאים את הבלם הזר בתחילת העונה. השנה אני מקווה שנעשה את זה כמו שצריך, עם אורי דוד שממשיך עוד עונה על הקווים".

מי מהשחקנים סיים גיל? מי ממשיך?

"קודם כל נפרדנו מחריגי הגיל – רום אליגון, סאלי גנון ועידו כהן, שפתחו באימונים עם הבוגרים. מבחינת חריגי הגיל לעונה הקרובה, צפויים להישאר שלושה מתוך הרביעייה שכוללת את רועי ממן, רגב אלופר, ליעד אביטבול ואסף אילוז. בנוסף, אמורים להמשיך איתנו דניאל צדיק, אריאל אלמלם, יניר אמור, רועי גופר, גוריה שליו, חאלד זייד, אריק חלפי ונועם שחר. זה בעצם הבסיס, אליו יתווספו שחקני נערים א'".

 

השער האחרון שלו בנוער השאיר את "השלושה" בליגת העל. רום אליגון

 

והשוער יואב חורב?

"הוא אמור לחזור אלינו מהשאלה אצל קריית שמונה, כשנראה שהקבוצה מהצפון רוצה שהוא ימשיך איתה".

מיקומי "השלושה" לאורך השנים בליגת העל

 

גם אצל נערים א' היו עליות ומורדות…

"אל תשכח ששבעה מחזורים לסוף העונה, היינו ב-12 נקודות פור מהמבחנים, ונקלענו לאיזה שלושה הפסדים, כשבמקביל הפועל חדרה ניצחה את הפועל תל אביב ומכבי חיפה, ואז הפער הצטמק ונוצר מעין לחץ. בכלל, פתיחת העונה לא הייתה כל כך אידיאלית, כשהחלפנו שני מאמנים לפני שרועי אוריין קיבל את המושכות וייצב את המערכת. ראינו הרבה דברים טובים בנערים א'. הייחודיות שלהם הייתה הלכידות. ראית במשחקים איך אחד מרים את השני, תומך בשני. אני מקווה שנשכיל לשלב בעונה החדשה את הלכידות של נערים א' עם הכישרון של הנוער שנשאר, ולחבר את זה לקבוצה טובה".

ומי יאמן את נערים א'?

"שגיא ישראל, מי שאימן במחלקת הנוער של א.ס נורדיה ירושלים, והעלה העונה כמאמן את נערים ב' של הפועל ירושלים לליגת העל".

גם נערים ב' לא היו בצמרת.

"נערים ב' אף פעם לא היו בסכנת ירידה. היה שלב שהיינו במרחק 6-3 נקודות ממקומות 5-4, אבל מה שיותר חשוב זו ההתקדמות שהשחקנים עשו. זה נכון שאם היינו במקומות 5-4 היה להם יותר ביטחון והיינו רואים מהם יותר במשחקים. שמוליק חנין ניהל את הקבוצה כחצי עונה, והוא ידע לנווט אותה ובגלל זה היה יותר רגוע שם".

הוא ימשיך לאמן אותה?

"לא. הוא יתרכז בניהול המקצועי ופיקוח על. בעונה שעברה הוא החליף את עמית קולרמן, שנאלץ לעזוב מסיבות אישיות. שמוליק כאיש מערכת נרתם לעזור, אבל חשוב שכל אחד יהיה בתפקיד ובעמדה שלו. זה נותן שקט ומצביע על מקצוענות, וזה חשוב למערכת. מי שיאמן את נערים ב' יהיה אלי חייט, שניהל ואימן בעבר בין השאר במחלקת הנוער של הפועל תל אביב".

בעונה הבאה תהיה להפועל באר שבע רק קבוצת נערים ג' אחת, ולא שתיים כמו בעונה החולפת, ואותה יאמן ניר דדון, מי שהדריך את נערים ג' ששיחקו במחוז מרכז 2.

 

"כשאתה לא במשחק הזה, אתה מפסיד". חמדי

 

אני מבין שכמעט לכל שחקן היום יש סוכן שמטפל בענייניו?

"כן, הכדורגל משתנה לנגד עינינו. הרבה מועדונים קונים שחקנים בגילאי 14-13, לכל אחד יש סוכן. זה מבטיח לו ככה, אז הוא הולך לשם. שוק השחקנים הישראליים הולך ונעלם, צריך לחדש, אז מה קורה? למשל דודו דהאן או אבי נמני, מחזיקים עוזרים, והם הסוכנים של אותו ילד בן 14, שמגיע להנהלה ואומר 'בוא תעשה לי הסכם'. קבוצות כמו מכבי פתח תקווה או מכבי תל אביב, קונות הרבה, משחררות אחר כך בינואר, ואז מתחילים הסוכנים עם 'תיקח את זה', 'תיקח את ההוא'. אנחנו לא שמה בסכומים האלה. אנחנו נביא זר, אולי נקנה שחקן אחד, כי אולי השתנה מעט השוק ואנחנו רוצים להתאים את עצמנו למשחק, אבל לא נתחיל כל שנה להוציא 400,000-300,000 שקל בקניית שחקנים למחלקת הנוער. אנחנו לא שם, ולכן לפעמים, כשאתה לא במשחק הזה, אתה מפסיד. את אמיר ווהב מנערים א' למשל (שכבר שותף 4 פעמים בהרכב של "השלושה" מליגת העל לנוער) קנינו מבית"ר טוברוק".

 

4 הופעות במדי "השלושה". אמיר ווהב

 

בנוסף לקבוצות התחרותיות, מחנה הקיץ שלכם נפתח השבוע…

"אכן, אנחנו ממשיכים בפרויקט שקיימנו אותו גם בשנה שעברה. עשינו מחנה קיץ והוא היה מוצלח מבחינת הכמות והאיכות. אנחנו עושים במחנה הפרדה בין מסגרת תחרותית ללא תחרותית. בעונה שעברה גילינו שחקנים טובים שהצטרפו לקבוצות התחרותיות שלנו. המחזור הראשון נפתח ב-20.6 ויימשך עד 5.7, והשני עד ל-21 ביולי. כל מחנה יהיה בן 12 יחידות אימון, והפעילות היא בשעות אחר הצוהריים. כל מי שנרשם, ייהנה מאימונים מקצועיים, כמו אלה שאנחנו מעבירים למחלקה. אנחנו יודעים להפריד בין מסגרת תחרותית ללא תחרותית. מי שלא תחרותי, אבל בולט, אנחנו נשלב אותו, אולי הוא מתאים. בסופו של דבר, כולם מרוויחים מזה".

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה