ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

קרקס קולומביה נשאר בבאר שבע

ספורט29 במרץ 2022    5 דקות
0

סוגיית השתלבותם של כדורגלנים זרים בקבוצות חדשות הוא לא תמיד אהבה מגול ראשון, ולא חסרות דוגמאות. דנילו אספרייה הוא רק משל

קרקס קולומביה נשאר בבאר שבע
תנין על הדשא בטרנר. דנילו אספרייה | צילום: ארכיון שבע

בסוף חודש יולי, הפועל באר שבע הטילה פצצה עם החתמתו של שחקן הכנף הקולומביאני, דנילו אספרייה. על הנייר, אספרייה שהגיע מהליגה הסעודית, היה אמור להפוך לכוכב כדורגל במושגים של ליגת העל שלנו לאחר שרשם שבעה שערים ושני בישולים בערב הסעודית והאוהדים לא יכלו לחכות לראות את "התנין" מככב בטרנר’ ומראה את יכולות הכדרור המפורסמות שלו מהסרטונים שהופצו ביוטיוב.

יחד עם זאת, בבירת הנגב היו זהירים באשר לציפיות מהכוכב החדש שלהם, זכר לציפיות שתלו באלטון אקולטסה שנרכש בהרבה מאוד כסף ואכזב בגדול. החתמתו של אספרייה הגיעה על חשבונו של אקולטסה, שנפלט בהשאלה לליגה הטורקית השנייה.

אלא שציפיות לחוד ומציאות לחוד. אספרייה שהגיע תחילה כשחקן התקפה, מצא עצמו תחת רוני לוי עסוק יותר במשימות הגנתיות ובהמשך אף הוסב לעמדת המגן הימני, בקו של חמישה שחקני הגנה, וגם העובדה שלוי הרחיק אותו מהשער, לא מנעה מהאוהדים להשוות אותו להולנדי המאכזב שהחליף, ורבים טענו כי אספרייה הלא יציב, הוא בעצם "אקולטסה 2.0". הרבה כישרון, מעט מדי מספרים.

דמעות תנין

עושה רושם שהקולומביאני התאקלם היטב בעיר. הוא רוקד על הדשא ומחוצה לו, תרתי משמע. כשבחר לפזז באחד המועדונים בעיר, לילה לפני אימון מסכם, הושעה הקשר למשחק אחד, אך התנצל וחזר לאחר מכן להרכב.

יש שיגידו גם כי החברות המפתיעה עם רותם חתואל, אף הפכה אותו לסוג של כוכב רשת, כשהאוהדים האדומים מחכים לסרטונים של השניים, אך בסופו של דבר הסרטון שהם הכי רוצים לראות הוא של חגיגת התנין, לאחר כיבוש שער, ועד לאחרונה, היו לו שער אחד ובישול אחד בלבד, מה שהעלה לא מעט סימני שאלה סביב הקולומביאני המלהטט של באר שבע.

 

משהו מתעורר. אספרייה | צילום: ברני ארדוב

 

יחד עם זאת, במועדון עדיין לא מתייאשים מאספרייה, ומציינים את חוסר הסובלנות כלפי פארליי רוסה הברזילאי בעונה שעברה, ששוחרר מהר מדי והפך לכוכב בהפועל תל אביב. "אספרייה עוד יראה מה הוא יודע והוא שחקן מאוד חשוב במועדון", הדגיש השבוע גורם בכיר במועדון. "מעבר למספרים, דנילו נותן לנו הרבה דברים חשובים על המגרש. הוא יודע להחזיק כדור, יש לו דריבל מהטובים בליגה והוא מוציא אותנו להתקפות כשהכל תקוע. במשחקים האחרונים, כשהוא קרוב יותר לשער, הוא גם מספק מספרים", ציין אותו גורם.

נשאלת השאלה, האם אספרייה הוא אכזבה בהפועל באר שבע? או שפשוט לא ידעו להשתמש בו, בצורה שתבליט את האיכויות שלו? המשחקים האחרונים תחת אליניב ברדה מרמזים שהשאלה השנייה היא הרלוונטית. בשלושה משחקים תחת המאמן החדש, אספרייה הספיק לבשל מול הפועל חיפה ולכבוש מול מכבי נתניה, אבל יותר מכל, הוא נמצא שם באזורים המסוכנים קרוב לשער. "באר שבע עוד תרוויח אותו ובגדול", אמרו במועדון. "הוא לא יסיים את העונה עם שני שערים ושני בישולים, כמו שיש לו עכשיו".

ומה עם אלטון אקולטסה אתם שואלים? אקולטסה לא מותיר רושם על הליגה הטורקית השנייה, עם בישול אחד בלבד העונה בליגה, כשלאחרונה אף נפצע שוב ובטורקיה כבר הודיעו שלא ימשיך בעונה הבאה.

מרטינש או פטרוצ'י?

ההשוואה בין אקולטסה לאספרייה, אינה ההשוואה היחידה שעלתה באחרונה לסדר היום, כשעד לא מכבר היו שטענו שגם אנדרה מרטינש לא מביא עימו את הערך המוסף שציפו משחקן עם רזומה כמו שלו, כשהגיע להחליף את דוידה פטרוצ'י האיטלקי. אלא שמרטינש תחת ברדה, בדיוק כמו אספרייה, זה לא אותו מרטינש שראינו תחת רוני לוי.

עם עבר במחלקת הנוער של רומא ומנצ'סטר יונייטד, משחקים בקבוצות בליגה האנגלית, הרומנית והטורקית – הציפיות מפטרוצ'י האיטלקי היו גבוהות מאוד, אך במהרה התברר שהאיש שהתאמן תחת אלכס פרגוסון, לצידו של כריסטיאנו רונאלדו, גר עם פול פוגבה והושווה לפרנצ'סקו טוטי, הוא לא האיש שחיפשו.

מרטינש שהגיע להחליפו, הראה ניצוצות במשחקיו הראשונים, אך גם הוא, כמו כל הקבוצה של לוי, דעך בהמשך. יחד עם זאת, עם מינויו של ברדה, בשלושה משחקים, למרטינש יש שער בכורה בליגה ובישול אדיר לרמזי ספורי, ועושה רושם שהפורטוגלי מתחיל למצוא את המקום שלו בקבוצה. "לא סתם הוא הגיע לכאן", סיפרו השבוע במועדון.

כעת, כשהפאזל של אליניב ברדה מתחיל להתחבר, כדי לשפר עמדות ואולי לחייך בסיום העונה, צריך ברדה "להעיר" את שאר השחקנים הזרים שלו, ובעיקר את הלדר לופס שהראה שהוא מסוגל להרבה יותר, את גוסטבו מרמנטיני שאנחנו יודעים שהוא יודע לשחק כדורגל ואולי אפילו גם את יוג'ין אנסה, שלא מזכיר את השחקן שבאר שבע החתימה בתחילת העונה.

 

שמו עוד יישמע ביציעי טרנר. גוסטבו מרמנטיני | צילום: ברני ארדוב

 

נראה שאנסה חסר הביטחון לא נספר לאחרונה על ידי המאמן הבאר-שבעי, אבל אם יש מישהו שהוכיח שיש ניסים בכדורגל, אם יש מישהו שחולל ניסים, זהו ברדה. מאז ומתמיד, קבוצה שהיו לה יומרות לאליפות, או אפילו רק לצמרת הגבוהה, היו תלויות בשחקנים הזרים שלה. לבאר שבע יש אחד כזה, מיגל ויטור ובמשחקים האחרונים, ברדה מגלה שלא בטוח שהמועדון נכשל עם כל השאר. גם הוא יודע שכדי לזכות באליפות, אתה צריך את כולם בכושר, במיוחד את הזרים. עבור ברדה שיודע מה זה להיות שחקן זר, הפרויקט רק התחיל וממחזור למחזור, הוא מחזיר עוד שחקן לרוטציה, כך שלא נתפלא אם עוד יקראו בשמו של אנסה או מרמנטיני ביציעי טרנר.

כתבות נוספות

0

צעירים ושערים | שישה, מי יודע?

תיקו לנוער של מ.ס ב"ש שהשוותה שלוש פעמים. 0:10 לנערים א' של חורה עם שישייה של מחמד עטאונה. נערות א' של הפועל ב"ש חגגו עם שישייה. 3:3 בין נערים ג' של ערד ומכבי ב"ש

ספורט26 במרץ 2024    2 דקות
0

חזרו לנצח

בסימן 5: לאחר 5 הפסדים רצופים, ו-5 פעמים בהן נכנעו האדומים מהדרום להפועל גליל עליון, גברה החבורה של אורן אהרוני על זו של ברק פלג 80:87. 5 שחקנים קלעו בספרות כפולות. ברביעי 1/8 גמר גביע המדינה בהרצליה

ספורט25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה