ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

ומה הלאה?

ספורט21 בינואר 2022    9 דקות
0

מכבי חיפה מאחורינו (בעצם ההיפך...). זה הזמן לנסות להבין איך הגענו עד הלום ופנינו לאן. אוהדים מאוכזבים וכואבים מסתכלים למציאות בעיניים וכבר חושבים על העונה הבאה. אהה, וגם על הגביע

ומה הלאה?
רז מאיר מנסה לחלוף על פני איתן טיבי | צילום: מאור אלקסלסי

שבוע וקצת של רכבת הרים עבר על אוהדי הפועל באר שבע, שנכנסו אליו מהמקום הראשון ויצאו כשהם בפער של 4 נקודות ממנו עם המון סימני שאלה בנוגע להמשך העונה.

עכשיו, אחרי שמשחק העונה מאחורינו והשבוע הגורלי של הפועל באר שבע העונה הסתיים בשני הפסדים והעפלה דרמטית לשלב הבא בגביע המדינה, ננסה לענות עליהן. מה הסיבות העיקריות לפער בין באר שבע למכבי חיפה? האם הפועל באר שבע עדיין במרוץ האליפות? והאם צריך להגדיר מטרות מחדש להמשך העונה?

ברק בכר – רוני לוי

במעמדים כאלה של משחק עונה, נהוג שכל אחד מהצדדים ינסה להפתיע את הצד השני. ברק בכר, שאותו אנחנו מכירים היטב, ותמיד כשנשאל על תכנית המשחק שלו לפני מפגשים גדולים היה עונה שהוא ישמור אותה לעצמו ולשחקנים. הפעם, ההפתעה של בכר הייתה בכך שהוא הכריז עוד לפני המשחק, שמכבי חיפה צריכה לבוא ולהתנפל על באר שבע מהפתיחה. הפתעות לא היו שם, זה בדיוק מה שהאלופה עשתה, בטרנר, המגרש שפעם היה הכי ביתי בארץ.

מנגד, ויכול להיות שגם בכר הופתע בעצמו, עד כמה באר שבע לא הגיעה מוכנה ללחץ הזה. לוי שהתאהב בשיטת שלושת הבלמים, דבק בה והשפן היחיד שהוא ניסה לשלוף מהכובע היה איתי שכטר, ששיחק מצוין, אך נראה שהקורונה שהשביתה את שגיב יחזקאל, תרמה גם היא את חלקה לשינוי הזה.

בעוד מכבי חיפה של בכר, נראתה לאורך כל המשחק, גם כשהיו בעשרה שחקנים, קבוצה מאומנת, שיודעת בדיוק מה לעשות בכל רגע ורגע, קבוצתו של לוי נראתה כמו הקבוצה מהראיונות שלו לאחר המשחקים, אוסף שחקנים מוכשר שעדיין צריכים זמן כדי להתחבר.

חצי עונה חלפה, ובעוד שבחיפה המאמן הוא יתרון, בבאר שבע לוי עדיין מחפש פתרונות. החילוף של תומר יוספי במשחק העונה הוא רק דוגמה אחת.

אצילי – ספורי

עד למפגש בין שתי הקבוצות, היו שני מועמדים לשחקן העונה – רמזי ספורי שלוקח את באר שבע על הגב ועומר אצילי מחיפה, עם יתרון קל לאצילי. במשחקים כאלה, השחקנים הגדולים אמורים להופיע. אצילי הגיע להתמודדות כבר בדקה ה-7 עם אחד משערי העונה. ספורי כבר כמה משחקים לא פוגע.

 

אצילי חוגג את שער העונה | צילום: מאור אלקסלסי

 

יחד עם זאת, אם נחזור רגע למאצ'-אפ בין בכר ללוי, סביר להניח שאם זה היה הפוך, ובכר היה מאמן את הפועל באר שבע, לא היינו רואים אותו מחליף כל משחק את ספורי בדור מיכה, אלא מוצא מקום לשניהם. בסיטואציה שנוצרה, גם כשספורי היה לא טוב, רוב המאמנים לא מוציאים את השחקן היחיד בקבוצה שיכול להכריע משחק עם בישול, בעיטה מרחוק או במצב נייח.

בחיפה, אתה לא יודע מאיפה השער יגיע, כל אחד יכול להבקיע. בבאר שבע, זה ספורי או רוקאביצה העונה. וכשמחליפים את ספורי, בעצם הסיכויים להבקיע שער יורדים ב-50%.

הגנה מול התקפה

קבוצת ההגנה הטובה בליגה, מול קבוצת ההתקפה הטובה בליגה. ההתקפה ניצחה, גם בגלל שבחיפה כל הקבוצה עשתה הגנה, בעוד שהמערך של רוני לוי הכשיל הפעם את קבוצתו. לוי הפקיר את הקישור שלו לקישור הכי חזק בארץ, בכך שעלה עם פטרוצי' הנרפה שלא עזר לבאריירו שמצדו היה חסר אונים מול עלי מוחמד המצטיין ואבו פאני המצוין. מתחילת העונה מדברים על כך שחסר לרוני לוי קשר אחורי גרזן ליד באריירו. במשחקים מול מכבי תל אביב ומכבי חיפה זה בלט במיוחד.

אבל לא רק הקישור נכשל השבוע, כל משחק ההגנה קרס. שבוע שלם מדברים על חאתם אלחמיד כמגן שמאלי שיעצור את אצילי, מוותרים על העקרונות של המועדון ונותנים לו לשחק אחרי עבירת משמעת ובסוף אצילי מבקיע מחולשה בהגנה של… חאתם אלחמיד.

הקהל

כמה חיכה הקהל האדום למשחק הזה, כמה האצטדיון הזה חיכה שסוף סוף אפשר יהיה להגיד שהוא מלא. טוב, כמעט מלא. בסוף, למרות שאוהדי באר שבע היו הרוב המוחלט, עושה רושם שדווקא אוהדי חיפה הם אלה שניצחו בהתמודדות. ותודה למשטרה.

עוד לפני ההתמודדות, הזהירו במשטרה כי אם יימצאו אוהדים ירוקים ביציע של אוהדי באר שבע, הם יוצאו מהאצטדיון. בפועל, אוהדים רבים מחיפה שנמצאו ביציעי האדומים פשוט הועברו ליציע של האורחת. אוהדים ירוקים רבים אחרים, נצפו בכל פינה באצטדיון, כשהם חוגגים בשערים ובמיוחד בסיום המשחק. בנוסף, הפועל באר שבע בעצמה מכרה כרטיסים ליציע כסף עליון לאוהדי חיפה. בדיוק באמצע האצטדיון, בתוך הקהל האדום. "אנחנו חוגגים בתוך באר שבע, בתוך הקהל שלהם", התקשר אחד האוהדים עם צעיף ירוק בסיום וסיפר לבת הזוג שלו. ככה לא מחזירים את טרנר להיות אצטדיון ביתי.

ואיזה מסכנים האוהדים

"קבוצה בלי מאמן", "נגמרה העונה" ו"לא באמת היינו במרוץ האליפות". הכול שמענו בסיום המשחק. יצאנו לבדוק מה האוהדים חושבים.

 

"קבוצה ללא שיטה". עידן בן שטרית | צילום פרטי

 

"נראה שהפועל באר שבע של היום נאחזת בשארית העוצמה שהותירה אחריה הקבוצה הגדולה שהייתה לנו בשנים האחרונות, ורוני לוי קובר את השאריות הללו ומחדיר לקבוצה DNA של קבוצת תחתית, קבוצה ללא שיטה, קבוצה אנמית בתוספת של ניהול משחק כושל עד מחפיר. ראה דוגמת יוספי", אומר עידן בן שטרית, אוהד הפועל באר שבע. "מרוץ האליפות לעולם לא החל השנה, ונראה שבזכות אלילת המזל זכינו להיות זמן רב במקום הראשון. סגנון המשחק שרוני לוי דוגל בו יכול להביא אליפות פעם בדור בכפוף לקבוצה גדולה".

 

"נפילה טקטית של המאמן". מיקי ריזמן | צילום פרטי

 

גם האוהד מיקי ריזמן מוצא את רוני לוי כסיבה מספר אחת לפער בין הקבוצות. "נפילה טקטית של המאמן", הוא אומר. "מערך של 3 בלמים לא מתאים מול כל קבוצה והנה, גם מול מכבי תל אביב ועכשיו מול מכבי חיפה. עצם המערך המקובע הזה אשר מביא לחוסר יצירת הזדמנויות וכדורגל מקרי לחלוטין. לעומת ברק בכר שבא סופר מוכן וביטל את המשחק שלנו לאורך מחצית אחת, שהספיקה ושלמזלנו לא הסתיימה בתוצאה אסטרונומית. אנחנו מקום שני בלי מאמן, רק הבלחות של שחקנים ואלופת הליגה במצבים נייחים, כשספורי ורוקאביצה הם היחידים שנותנים מספרים ופה ושם באריירו וויטור נותנים שער. לא מבין על מה המהומה, אליפות היא כן מילה גסה", קובע ריזמן.

 

"הפועל באר שבע לא הופיעה למשחק". אלי כהן | צילום פרטי

 

"האם ההפסד היה ידוע מראש? מאמן אמיץ היה מיד מבצע חילוף עם תחילת המחצית ומכניס חלוץ כדי להמשיך ולחפש את השוויון ואף לנצח את המשחק", אומר אלי כהן, שמגדיר עצמו כאוהד שבור לב. "אוהדים שואלים למה אנסה לא נכנס, מיכה נכנס אז ספורי יוצא – למה לא יחד? למה הוא מייבש את חטואל ללא סיבה? הפועל באר שבע לא הופיעה למשחק, וכשאתה עולה עם 7 שחקנים הגנתיים אתה מזמין התקפות ולא בונה אותן. ההפרש הוא 4 נקודות בלבד, אבל אם נמשיך לשחק עם 7 שחקני הגנה אז האליפות תסתיים עוד לפני הפלייאוף. המטרות השנה הן לקחת גביע ולשחק כדורגל על מנת להבקיע. אולי יחד עם זה נופתע בסוף השנה".

לדעת שחר לפיד, "לבסוף ההרחקה באה לרעת רוני לוי, כי לפני ההרחקה לא באמת היה לנו סיכוי אבל אחרי, יש הרגשה שעם מאמן טוב יותר אפשר להוציא לפחות תיקו במשחק הזה. המטרה היא המקום ה-2, גביע, ולהתחיל להכין את העונה הבאה עם מאמן אחר", טוען לפיד.

"השחקנים עלו לשני המשחקים האחרונים מבוהלים. באנו בגישה של קבוצה קטנה שמפחדת מהשם של היריבה. לא כמו קבוצה שרצה לאליפות", אומר דולב סבג, אוהד אדום שגר מחוץ לעיר. "זו טעות אופטית בגלל שהליגה חלשה, כמו בעונה האחרונה של אלישע, זה היה ברור לכולם שזה לא יכול להחזיק עד הסוף. יש עוד גביע וצריך להמשיך לתת פייט בצמרת. המטרה צריכה להיות שנהיה צמודים לחיפה עד הסוף, שלא יפתח פה פער דו ספרתי. פחות ממקום שני בסגל הזה זה כישלון וברדה ואלונה מהבוקר צריכים כבר לעבוד על מאמן זר לעונה הבאה, כי אין אף ישראלי בשוק ויש זמן התאקלמות מאוד ארוך עד שרואים קבוצה", מסכם סבג.

"משחק לחץ לא אפקטיבי, כושר גופני עדיף של חיפה, משחק איטי, חוסר דמיון ויצירתיות של המאמן, חוסר אמונה של כולם, ביטחון עצמי נמוך, אין בעל בית על המגרש שמנהל את העניינים (ברדה, מליקסון וכו') ועוד", מסביר האוהד הוותיק יובל בננו ומוסיף שגם הציפיות לא ריאליות. "הליגה חלשה ולכן נמצאים איפה שנמצאים, אבל חיפה 2 רמות בכל הפרמטרים, מעל באר שבע. אבל לא מבחינת כישרון. גולדברג, סן מנחם, ארד, גו'ש כהן, אבו פאני, רודריגז ואחרים לא יותר טובים מהחבר'ה שלנו. זה בעיקר רמת אימון ואמון כי לדעתי רק 3.5 שחקנים ברמה באמת גבוהה – אצילי, מוחמד, שרי והחצי זה חזיזה. אין אלטרנטיבה למאמן אחר מלבד צוות זר, כי אין מאמן ישראלי אחר יותר טוב, וכל חילוף מאמן זה החלפת יונדאי ביונדאי… אין מרצדס בשוק (היחיד נמצא בחיפה)".

אז למה לצפות בהמשך? בן שטרית: "צריך ללכת עד הסוף על הגביע ועל שלושת המקומות הראשונים, לשמר שחקני מפתח לעונה הבאה ולהתחזק בשחקנים שוברי שיווין. ולא פחות חשוב, להחזיר את טרנר להיות האצטדיון הכי מפחיד בארץ".

"להרים את הראש וללכת על הגביע". סיום המשחק בטרנר | צילום: מאור אלקסלסי

כתבות נוספות

0

לא מוותרת על החלום

ליגה ב': כשנותרו 4 מחזורים לסיום משחקי הבית העליון, מכבי נתיבות שומרת על המקום השני, אחרי 1:4 על שגב שלום. במחזור הבא יארחו חניכיו של מוטי עטר את השלישית, מ.כ שדרות. ירוחם הפסידה 2:1 ליבנה של שמעון אלקבץ

ספורט29 במרץ 2024    2 דקות
0

צעירים ושערים | שישה, מי יודע?

תיקו לנוער של מ.ס ב"ש שהשוותה שלוש פעמים. 0:10 לנערים א' של חורה עם שישייה של מחמד עטאונה. נערות א' של הפועל ב"ש חגגו עם שישייה. 3:3 בין נערים ג' של ערד ומכבי ב"ש

ספורט26 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה