ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

אלופה עוד לפני המדליה

ספורט18 באוגוסט 2021    6 דקות
0

את רוני אוחיון תוכלו לראות מוקדם מאוד בבוקר, אם זה במשחקים הפאראלימפיים השניים שלה כסנטרית נבחרת הכדורשער של ישראל, או אם זה על אריזות דגני הבוקר שם היא תחליף את עומרי כספי. בוקר טוב עולם 

אלופה עוד לפני המדליה
צילום - יוסף אבי יאיר אנגל

ביום שלישי הבא (24.8.21) ייפתחו בטוקיו המשחקים הפאראלימפיים ה-16, בהם תשתתף גם משלחת מישראל. המשחקים יימשכו 13 ימים, וספורטאים יתחרו ב-22 ענפים. לבאר שבע והנגב יש כמה נציגים במשלחת. ניסים סספורטס, מנכ"ל ההתאחדות לספורט נכים והוועד הפאראלימפי הישראלי, מבהיר: "אנחנו יוצאים בראש משלחת של 33 ספורטאים שיתחרו ב-11 ענפים – 18 ספורטאיות ו-15 ספורטאים. לפני חמש שנים חזרנו מריו עם 3 מדליות ארד. אנחנו מקווים שהפעם ננחת בנתב"ג עם מדליות במגוון של צבעים. יש לנו במשלחת שלוש בנות מהכדורשער שהן קשורות לבאר שבע והסביבה. הסנטרית רוני אוחיון (גדלה בבאר שבע), הקפטנית ליהי בן דוד (מאמנת במרכז 'הפנינה', ועוזרת המאמן ממיתר ורד אבנעים (אף היא מאמנת בבירת הנגב). גם שחקן הטניס בכיסאות גלגלים, אדם ברדיצ'בסקי מקיבוץ ניר יצחק שבמועצה אזורית אשכול, ייצג את הנגב".

חולמות חצי גמר. נבחרת הכדורשער של ישראל | צילום: מתוך הפייסבוק של התאחדות הכדורשער בישראל

 

עבור רוני אוחיון, שחקנית הכדורשער של ישראל, שהיא כיום בת 22, טוקיו תהיה האולימפיאדה השנייה בה היא משתתפת. כבר לפני 5 שנים בריו, כשהיא בסך הכול בת 17, ערכה הספורטאית הצעירה מבירת הנגב את ההופעה הפאראלימפית הראשונה: "אז סיימנו את המשחקים במקום השביעי", היא משחזרת, ומקווה הפעם להגיע עם חברותיה לפחות עד לחצי הגמר: "מגיל 13 אני משחקת כדורשער. מאוד אהבתי ספורט, והגעתי לענף הזה בגלל לקות הראייה שלי. מאמן הנבחרת רז שוהם, ראה אותי במרכז העיוור, לימים 'מרכז הפנינה', והתרשם לטובה. כעבור שנה וחצי  צורפתי לנבחרת העתודה, ובעקבות איזה משבר בנבחרת הבוגרות, זומנו 2 בנות מהעתודה לסגל. מאז אני שם", היא נזכרת. עד גיל 18 גדלה אוחיון והתחנכה בבאר שבע, ובתום שירות לאומי בעמותת "אתגרים" בירושלים, עברה למרכז, כדי להיות קרובה יותר למקום האימונים של הנבחרת. מגיל צעיר מאוד השתתפה אוחיון באליפויות אירופה והעולם, וכבר כשהייתה בת 17 השתתפה כסנטרית ההגנה המצטיינת במשחקים הפאראלימפיים בברזיל: "סיימנו במקום ה-2 באליפות אירופה שנערכה בשנת 2019 בעיר רוסטוק בגרמניה (טורקיה, שהיא האלופה האולימפית, זכתה באליפות). באותה השנה השתתפנו במשחקי העולם שנערכו באינדיאנה, ארה"ב. סיימנו במקום ה-3 וקבענו שוב את הקריטריון לטוקיו, ולכן אוסטרליה שסיימה רביעית, קיבלה את הכרטיס לטוקיו".

מאחורי הדגל | צילום: שרי בן דוד

 

כדורשער הוא ענף ספורט שהתפתח כפעילות שיקום עבור חיילים פצועים ששבו ממלחמת העולם השנייה. והתפתח מאז מסביב לעולם ומשוחק כיום ביותר מ-100 מדינות. המשחק משוחק על ידי 2 קבוצות של 3 שחקנים, על מגרש באורך 18 מטרים ורוחב של 9 מטרים.

אוחיון מוסיפה: "כיום מדובר בספורט ייחודי ללקויי ראיה ועיוורים. המטרה היא להבקיע גול. כולם עוטים כיסויי עיניים ושומעים את כדור הפעמונים עף באוויר או מתגלגל על הקרקע. זה משחק שדורש הרבה תקשורת בין השחקנים והפעלה רבה של חוש השמיעה. כיום אני יכולה באמצעות חוש השמיעה שלי להגיד איפה הכדור נחת במגרש, אבל זה היה כרוך בהרבה תרגול ומצריך טקטיקות מיוחדות".

איך ההרגשה לייצג שוב את המדינה באולימפיאדה?

"בריו הייתי הכי צעירה. זו הייתה חוויה ייחודית להיות עם הספורטאים הכי גדולים בעולם, משהו לא רגיל, כל הטובים בעולם במקום אחד. עצם ההגעה לשם כבר הייתה הישג. כל ההתנהלות שם שונה. בתחרויות היה הרבה קהל ששאבנו ממנו כוחות".

הפעם לא יהיה קהל…

"צריך גם מזה להוציא את הטוב. הענף שלנו דורש שקט, כדי שנשמע את הפעמונים בתוך הכדור שנזרק לעבר השער שלנו. אחרי זה כבר נדמיין את הקהל"…

אוחיון גדלה במועדון "הפנינה" בבאר שבע  ומודה שהתמיכה שקיבלה מגיל צעיר תרמה לה רבות: "הכול התחיל שם. גם היום המועדון ממשיך לטפח כישרונות. ליהי בן דוד, אחת השחקניות הטובות בעולם, מאמנת שם וגם ורד אבנעים, עוזרת מאמן נבחרת ישראל, מדריכה במועדון 'הפנינה'. יש במועדון שלוש קבוצות – ילדים, צעירים ובוגרים. בכלל, היחס של העיר לספורט הוא מיוחד ואני חושבת שאין דומה לו בערים אחרות. ראש העיר רוביק דנילוביץ' והמנכ"ל שלנו נסים סספורטס מתייחסים בהרבה כבוד למועדון ולפעילות שמתקיימת בו".

הזכייה של לינוי אשרם בזהב עשתה חשק?

"התרגשתי בטירוף. נפגשנו שתי המשלחות לפני האולימפיאדה אצל הנשיא, והיא הבטיחה שתעשה את המקסימום. הבטיחה וקיימה. עקבתי אחריה באדיקות, ושמחתי מאוד כשעלתה על הפודיום. הלוואי עלינו".

ולכן יש סיכוי?

"אנחנו מגיעות כדי לתת פייט, ומקוות להגיע לפחות לחצי הגמר. המשחקים יתקיימו באולם מקואהרי מייסה, ואנחנו הוגרלנו בבית אחד עם אוסטרליה (25.8.21), קנדה (26.8), הוועד הפאראלימפי הרוסי (28.8) וסין (29.6). בבית המקביל ישחקו טורקיה, מצרים, יפן, ארה"ב וברזיל".

ואיך היו ההכנות?

"עבדנו שישה ימים בשבוע, כולל עבודה בחדר כושר ואימונים מנטליים. עבדנו מאוד קשה כדי להגיע הכי מוכנות שאפשר".

יותר טעים. רוני על האריזה של הקורנפלקס

לאחרונה אוחיון גם נכנסה לכל בית בישראל. את תמונתה של אוחיון ראינו מתנוססת על אריזות הקורנפלקס כשהיא נבחרה להיות אחת הפרזנטוריות על הקופסה של דגני הבוקר של החברה לקראת המשחקים הפאראלימפיים. אוחיון קיבלה על כך מענק שיאפשר לה לסיים בהצלחה את לימודי התואר הראשון ולהתכונן בראש שקט גם לקראת פריז 2024: "התרגשתי מאוד כשבישרו לי שבחרו ספורטאים פאראלימפיים, בטח שאותי להיות על האריזה של הקורנפלקס. זו החלטה מבורכת להוביל קמפיין בסדר גודל כזה עם ספורטאים פאראלימפיים. זה כבוד גדול עבורי. הגענו לימי צילום אישיים בסטודיו".

איך התחושה להיכנס לנעליים הגדולות, תרתי משמע, של עומרי כספי?

"כשהייתי יותר קטנה, אני עצמי הייתי אוכלת את הקורנפלקס עם התמונה של עומרי כספי. פתאום התמונה שלי על האריזה וזה מאוד מרגש. זו תחושה שקשה לתאר. גם ההחלטה לשלב אותנו היא לא החלטה מובנת מאליה. זה צעד מאוד משמעותי בהכרה, בכבוד ובמקום שנותנים לספורטאים פאראלימפיים. בעצם אומרים שגם אנחנו יכולים להיות מודל לחיקוי ושאפשר לשאוף להיות כמונו, להביא כבוד למדינה למרות המגבלות שלא מונעות מאיתנו דבר. אכלתי כבר מקופסה עם תמונה שלי ואין מה להגיד, זה יותר טעים", היא מסיימת בחיוך.

גם המשלחת הפאראלימפית, כמו המשלחת האולימפית, תצטרך לעבור בדיקות קורונה והגבלות רבות: "נצטרך 2 בדיקות לפני הטיסה, וגם בכל יום בכפר האולימפי. מלא הנחיות ומגבלות. אבל זה יהיה שווה. הלוואי שיתייחסו לספורט הפאראלימפי באותה המידה שמתייחסים לספורט האולימפי. גם אצלנו יש המון ספורטאים מוכשרים. יהיו שידורי לייב באינטרנט. לגבי הטלוויזיה, ערוץ הספורט רכש את זכויות השידור ואני מקווה שהם גם ישדרו".

איך המשפחה מתייחסת להשתתפות שלך בטוקיו?

"ההורים הכי תומכים ומפרגנים. אבא שלי קנה כרטיסי טיסה לטוקיו, אבל נאלץ לבטל בגלל שלא יהיה קהל. אז הוא יישאר לעודד מכאן עם אימא איריס, אחותי עדי ואחי הקטן דור".

 

כתבות נוספות

0

התחלקו בנקודות: תיקו בין נתיבות לירוחם

ליגה ב': חניכיו של מוטי עטר כבר הוליכה 1:3, אבל מושיקו אביטן עם צמד, אמר את המילה האחרונה

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות
0

300 הופעות וניצחון

מ.ס דימונה ציינה לפני משחק הליגה מול א.ס נורדיה, 300 הופעות של משה אסולין בקבוצה הבוגרת. הקפטן הוותיק נכנס כמחליף בדקה ה-78, כשקבוצתו בפיגור 3:1. את הסוף, כולם יודעים... במחזור הבא: מאבק על יתרון הביתיות בפלייאוף

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה