ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

עם עוזר מאמן מב"ש ושחקן מעומר – הנבחרת לאליפות העולם

ספורט8 ביולי 2021    8 דקות
0

גדי סלוביק חזר מאליפות אירופה לאולם הספורט של מקיף רגר כשמדליית ארד תלויה על צווארו. עמית ויגודה נבחר לחמישיית הטורניר. היעד הבא של השניים: התחרות ביפן

עם עוזר מאמן מב"ש ושחקן מעומר – הנבחרת לאליפות העולם
הוראות אחרונות לפני משחק. חוסן באר שבע | צילום: אילן שי

מאמצע שנות ה-60 ולאורך כעשור וחצי, נחשבה נבחרת הכדורסל של ישראל על כסאות גלגלים לאחת הטובות, וזכתה בזהב, כסף וארד באליפויות אירופה, עולם ואפילו במדליות אולימפיות. מאז, גם אם לא זרמו הרבה מים בנחל באר שבע, הפך הענף ברחבי העולם למקצועני, המדינות החלו להשקיע משאבים רבים בקידום הענף, וישראל די נותרה מאחור.

על הרקע הזה אפשר להבין את שביעות הרצון בקרב ראשי הענף בארץ הקודש, כשהנבחרת הצעירה (עד גיל 22) שבה ארצה מהעיירה ליניאנו סביאדורו, המרוחקת כשעה נסיעה מוונציה, עם מדליית הארד באליפות אירופה והכרטיס המיוחל לאליפות העולם.

 

הנבחרת באיטליה | צילום: מתוך אתר אליפות אירופה

 

"כדי לצמצם פערים", משחזר גדי סלוביק, עוזר מאמן הנבחרת ומאמן-שחקן בחוסן באר שבע, "הקמנו לפני כעשור את הנבחרת הצעירה של ישראל, ובאליפות אירופה שהתקיימה לפני שלושה שבועות, סיימנו במקום השלישי".

"השיא של ענף בארץ היה לפני אולימפיאדת ברצלונה", הוא מוסיף, "בספרד, טורקיה, צרפת, איטליה וגרמניה, הליגה הפכה למקצוענית, והשחקנים מקבלים שכר. בטורקיה, כל מועדון שמשחק בליגה הבכירה כמו גלאטסראי או פנרבחצ'ה, חייב להחזיק ולהעביר תקציבים לקבוצה בליגה של כסאות גלגלים. אז די קשה להתמודד עם שחקנים מקצוענים, גם ברמת הנבחרות. לכן אנחנו בסוג של ירידה".

 

חוזר ליפן. גדי סלוביק | צילום: אילן שי

 

גדי סלוביק (50), הוא במקור מדימונה, וחי בה עד שנפגע בתאונת אופנוע כשהיה בן 23. "לא הייתי ספורטאי לפני כן. שיחקתי קצת כדורגל וכדורסל עם החברים בחוץ. אחרי התאונה התחלתי לשחק כדורסל בצורה יותר רצינית. הצטרפתי למועדון חוסן בבאר שבע, הייתי מגיע כל הזמן לבאר שבע. בהתחלה אבא היה מסיע אותי, עד שרכשתי רכב שהתאים לנהיגה עצמאית, ואז התחלתי להגיע לבד. שנה אחרי תחילת האימונים כבר זומנתי לנבחרת ישראל, בה שיחקתי 16 שנים. אני שייך למחזור שהעפיל לאולימפיאדת בייג'ין (2008) אבל לא נסעתי לספרד".

מה קרה?

"רבתי עם המאמן והודעתי שאני פורש. לאחר המשחקים הפראלימפיים (הנבחרת הפסידה ברבע הגמר לקנדה, שזכתה בסוף בכסף, 55:47), התחלף המאמן והוא ביקש שאחזור. הייתי בנבחרת עוד שנה, אבל אז החלטי שדי, זה כבר לא בשבילי לרוץ אחרי ילדים בני 18".

אז פספסת את האולימפיאדה…

"נכון, אבל יחד עם זאת, השתתפתי בשתי אליפויות עולם ובאליפויות אירופה. כשאני שיחקתי זו הייתה הפעם האחרונה שסיימנו במקום הרביעי באירופה".

ספר לנו על  אליפות בצל הקורונה.

"זה לא היה פשוט. עברנו (12 שחקנים ו-8 אנשי צוות) שש בדיקות קורונה לאורך תקופה בת שבוע – לפני הטיסה, 3 פעמים במהלך התחרויות, לפני הטיסה חזרה ועם הנחיתה  בנתב"ג. טסנו ב'אוסטריאן איירליינס', וחויבנו לחבוש מסכות N-95, שהן לא נוחות כמו המסכות הרגילות. אחרי הנחיתה היו לנו עוד 7 שעות נסיעה באוטובוס מווינה. כל הנבחרות שהו באותו המלון, כשבכל קומה מתאכסנות שתי נבחרות. ההולנדים והאנגלים לא הגיעו לאליפות בגלל ענייני קורונה".

ועל המשחקים…

"הקבוצות חולקו ל-2 בתים. אנחנו סיימנו במקום הראשון בבית A, כשניצחנו את צרפת (56:58), איטליה (25:62) וטורקיה (46:59). בחצי הגמר הפסדנו לגרמנים (61:49), ובמשחק על המקום השלישי, גברנו במשחק שקול מאוד שבו עבר היתרון 15 פעמים מצד לצד, על הטורקים (59:60)".

מה היה המשחק הטוב ביותר שלכם באליפות?

"נגד הצרפתים. את הרבע השני הם פתחו ביתרון 9 (10:19), והתחלנו לחשוש שזה הולך לברוח לנו, זה היה חשוב כדי להבטיח לפחות את המקום ה-5 ולהשתתף באליפות העולם, החבר'ה נתנו חתיכת פייט ברבע השני וירדנו למחצית בשוויון (30:30). ברבע השלישי הצרפתים חזרו להוביל (38:45), וברבע האחרון שוב הצלחנו להשוות (51:51). בהארכה הצלחנו להפוך ולנצח (56:58), עם 6 נקודות של עמית ויגודה מעומר, שקלע סל דקה לסיום, כשהצרפתים מחמיצים 2 הזדמנויות לחזור למשחק".

אז העפלתם לאליפות העולם!

"כן, המיקום הבטיח לישראל השתתפות באליפות העולם עד גיל 23, שתתקיים בשנה הבאה ביפן, ועבורי זו סגירת מעגל. הפעם הראשונה שנסעתי ליפן זה היה במסגרת נבחרת אירופה. שם גם הכרתי את אשתי, ישראלית שעבדה בבסטות. היא הצטרפה אלינו לטיול של יומיים באיזה הר געש. אני חזרתי ארצה, ו-10 ימים אחר כך גם היא חזרה. כעבור יומיים החלטנו שאנחנו מתחתנים. אחרי עוד חודשיים וחצי כבר היינו תחת החופה. חמש שנים אחרי נולדו שתי הבנות, ואז גם נסעתי כשחקן עם הנבחרת לאליפות העולם ביפן, שם סיימנו במקום ה-6. בשנה הבאה אני מגיע ליפן, הפעם בתור מאמן".

במקביל אתה עובד במועדון חוסן באר שבע.

"אני מאמן קבוצת ילדים מעורבת של ילדים עם נכויות וכאלה שלא. כולם משחקים על כסאות גלגלים, והם משתתפים בליגת סל-גל. השנה לא התקיימה הליגה בגלל הקורונה. אולי יפתחו אותה באוגוסט. מדובר במפגשים ברמת גן, טורניר של 3-2 משחקים ביום".

המסגרת שלכם לילדים היא היחידה בבאר שבע?

"מראשון לציון עד אילת, אנחנו היחידים בדרום שנותנים מענה לצעירים עד גיל 18. יש אצלנו ילדים מבאר שבע, מושב מעגלים, אופקים ואזור קריית גת. הבעיה המרכזית היא לוגיסטית – איך להביא את החבר'ה לכאן. מי שמביא ילד מחוץ לעיר, סוגר לעצמו 4 שעות בלו"ז. יש ילד שמגיע ממושב ליד קריית גת, ובא רק פעם בשבוע כי קשה להביא אותו פעמיים, וזה חבל".

 

עמית ויגודה מול הצרפתים | צילום: מתוך אתר אליפות אירופה

 

מי השחקנים הבולטים שצמחו במועדון?

"עמית ויגודה בנבחרת העתודה ושי ברביבי בנבחרת הבוגרים. ויגודה (19) הוא מעומר. לפני שנסע לשחק בליגה למכללות בארצות הברית, הוא שיחק בחוסן באר שבע בליגה השנייה וב'ספיבק' רמת גן בליגה הראשונה (כרטיס כפול). בזמן הקורונה וב'שומר החומות', לא יכולנו להעמיד לרשותו אולמות להתאמן, ולכן הוא משחק עכשיו רק ברמת גן. כדי להתקדם מקצועית, הוא חייב אולם אליו יוכל להגיע יומיום. נדמה שרק קבוצה אחת מכל הארץ לא התאמנה בימי הקורונה – הקבוצה שלנו. ויגודה שקיבל מלגה מלאה מאוניברסיטת טקסס ארלינגטון, זכה עם קבוצתו באליפות המכללות ואף נבחר ל-MVP של הליגה. גם באליפות אירופה הנוכחית הוא נבחר לחמישיית הטורניר, כשהוא מעמיד ממוצעים מרשימים של 21.4 נקודות למשחק, 9.2 ריבאונדים ו-3.6 אסיסטים".

 

שי ברביבי | צילום: רן פינקלשטיין

 

ושי ברביבי?

"שי (24) גדל בבאר שבע, הוא שחקן בנבחרת הבוגרת. גם הוא עזב אותנו כי אנחנו לא יכולים להעמיד לרשותו את התנאים כדי שיגיע לאן שהוא רוצה ולמה שהוא יכול. אין לנו די שעות אולם וחדר כושר. גם הוא עבר למועדון 'ספיבק' רמת גן. להם יש אולם מהבוקר עד הלילה. לפני הלימודים בווינגייט שי עושה אימוני קליעות, וכשחוזר מהלימודים עובד בחדר כושר ובערב יש לו אימון כדורסל. את זה יש לו ברמת גן, ולדאבוני לנו אין".

בכל זאת אתם מצליחים להעמיד קבוצה בליגה.

"יש לנו שתיים. אחת משחקת בליגה הראשונה, וסיימה את העונה במקום השביעי, ושנייה בליגה השלישית, בה משחקים להנאתם שחקנים בני יותר מ-60, שסגרו עונה במקום השני".

 

הרוח החיה מאחורי המועדון. רחמים עזריה | צילום: אילן שי

 

מי שעדיין משחק בשתי הליגות, מאמן ועומד בראש מועדון חוסן, בהתמדה ראויה לציון ב-55 השנים האחרונות, הוא רחמים עזריה. "התחלתי אצל משה שניידר וסמי ממרן, ומאז אני כאן. קרוב לגיל 70, עדיין משחק וגאה בשחקנים שלנו שמייצגים את המדינה בנבחרות".

 

חוסן באר שבע במשחק מול ראשון לציון

 

לסיום גדי, מה הציפיות מנבחרת העתודה?

"עדיין לא יודעים. לא מכירים את כל הנבחרות האחרות שישתתפו באליפות העולם. בגלל הקורונה אי אפשר היה לקיים טורנירים ולעקוב אחרי שאר הקבוצות. הבעיה עם נבחרות עתודה, היא שהן מתחלפות. שחקנים מגיעים לגיל 22 ואז עוזבים ובאים במקומם שחקנים חדשים. אני מניח שביחד עם המאמן הלאומי ליאור דרור, נעשה סקאוטינג, נבדוק מי ישחק ביפן ונגיע מוכנים. סביר להניח שהנבחרות החזקות יהיו, בנוסף לאירופאיות, ארצות הברית ואוסטרליה".

כתבות נוספות

0

צעירים ושערים | שישה, מי יודע?

תיקו לנוער של מ.ס ב"ש שהשוותה שלוש פעמים. 0:10 לנערים א' של חורה עם שישייה של מחמד עטאונה. נערות א' של הפועל ב"ש חגגו עם שישייה. 3:3 בין נערים ג' של ערד ומכבי ב"ש

ספורט26 במרץ 2024    2 דקות
0

חזרו לנצח

בסימן 5: לאחר 5 הפסדים רצופים, ו-5 פעמים בהן נכנעו האדומים מהדרום להפועל גליל עליון, גברה החבורה של אורן אהרוני על זו של ברק פלג 80:87. 5 שחקנים קלעו בספרות כפולות. ברביעי 1/8 גמר גביע המדינה בהרצליה

ספורט25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה