ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

משחקי הרעב

ספורט28 בפברואר 2021    6 דקות
0

רוני לוי חתם בהפועל באר שבע וחזר רעב מתמיד כדי להחזיר את הקבוצה למאבק האליפות/ עם בעלים שגם היא חזרה "רעבה לתארים" והבטחה לחיזוק משמעותי, לוי יודע שרק "כדורגל שמח" לא יספק את ברקת

משחקי הרעב
רוני לוי באימון הראשון שלו. צילום: באדיבות הפועל באר שבע

אלונה ברקת חזרה לחזית ואם אפשר ללמוד משהו מחלון ההעברות של חודש ינואר אז היא חזרה רעבה לתחרותיות. אם נשים את הדברים על השולחן, ברקת קצת איבדה את התיאבון, ספק השתעממה בשנים האחרונות ונראה שהתקופה הזו בחוץ היתה נחוצה לה. אחרי ההודעה על עזיבה, סיפרו במועדון שהיא ניתקה קשר וכי העזיבה שלה לא היתה קריאת השכמה או אזהרה, במועדון היו בטוחים "הפעם היא בחוץ". אחד מאנשי המועדון סיפר: "אחרי שכל הבלגן שקע ואחרי שאיתי בן זאב התחיל לעבוד לא שמענו מאלונה. אול באמת בכל מה שקשור לשחקנים ושכר היא היתה מעורבת אבל זה היה נראה כאילו המועדון לומד איך להסתדר בלעדיה".

אבל ברקת חזרה וכאמור נראה שהיא חזרה רעבה מתמיד. מיד אחרי עזיבת יוסי אבוקסיס ברקת טענה כי היא רוצה "לחזור לראות כדורגל שמח", עקיצה אחת מתוך כמה בשבועיים האחרונים שכוונו לעבר בית הדין, יעקב שחר ועוד. ברקת רצתה כדורגל שמח וידעה שעם הסגל הקיים, הכדורגל לא ישמח ואירופה יכולה להיות משוכה לא קלה. השלב הראשון היה חיזוק, וכשאלונה רוצה להתחזק, היא מדברת ברבים. זה התחיל עם חאתם אלחמיד שחזר מסלטיק וחתם לשלוש וחצי שנים. אלחמיד הוא ללא ספק שדרוג להגנה של הפועל באר שבע ובהתחשב בשוק הישראלי הוא גם נחשב לליגיונר בכיר שגם נרכש בלא מעט כסף. אלו הצטרפו פארליי רוסה ושגיב יחזקאל שאמורים לתת את החיזוק לחלק ההתקפי.

אלונה ברקת | צילום: אילן שי

המטרה הבאה היתה מאמן. במועדון מספרים כי ברקת רצתה לחכות עם ההחלטה לתחילת העונה ושוחחה כמה וכמה פעמים עם אליניב ברדה שיישאר מאמן עד לסוף העונה. ברדה סירב וברקת היתה צריכה מאמן, כאן ועכשיו. ברקת לא רצתה "סותם חורים" לחצי שנה וידעה שאם היא רוצה ליצור תהליך חדש בהפועל באר שבע, כמו זה שהיא עברה כמה חודשים לפני, המאמן הבא יחתום לעונה וחצי, לפחות. הפור נפל על רוני לוי ואם נצטט את יעקב שחר, הבעלים של מכבי חיפה, שברקת נהנתה "להכניס לו" אחרי אירועי הדרבי, אז לוי הוא "החיזוק הכי חשוב שיש" כפי שאמר עליו שחר בקדנציה השנייה שלו בחיפה.

רוני לוי הוא מאמן טוב, בטח בכל מה שקשור למאמנים ישראלים. השאלה היא איזה רוני לוי ברקת מקבלת והאם הוא יביא לה את "הכדורגל השמח" שלו היא מצפה. איציק יצחקי, עיתונאי הספורט שמלווה את הקבוצה עבור ספורט 1 סבור שבסופו של דבר, אלונה רוצה תוצאות: "אלונה רצתה מאמן בכיר. היא התלבטה אם להביא מאמן לחצי שנה או לעונה וחצי, אבל לא היתה לה התלבטות בכל מה שקשור למאמן בכיר וזה היה רוני לוי. המחלוקת של אלונה עם יוסי אבוקסיס היתה אם הוא משחק כדורגל התקפי מספיק. העובדה שיוסי שיחק לפעמים עם שלושה בלמים לא מצא חן בעיניה. כשהיא חזרה לפרונט היא רצתה משהו אחר. זה נכון שרוני לוי הוא טקטיקן ואולי הכדורגל לא שמח אבל בסופו של יום היא רוצה תוצאות. בבית"ר לרוני לוי היתה מחלוקת עם חוגג לגבי מה אפשר להוציא מהקבוצה. לא דיברו שם על כדורגל שמח או התקפי. רוני לוי חשב שבית"ר יכולה להגיע למקום שלישי וזה המקסימום, חוגג חשב שאפשר להוציא יותר".

יצחקי בטוח שגם בהפועל באר שבע, רוני לוי ירצה להיות המחליט הבלעדי בסוגיית הרכש: "ברגע שרוני הגיע להפועל באר שבע הוא יהיה הגורם המשמעותי ברכש. זה גם אחד הדברים שעלו בשיחה עם אלונה. רוני הבין שאליניב ברדה יהיה המנהל המקצועי והוא גם אמר שאין לו בעיה לעבוד עם מנהל מקצועי, גם לא עם אליניב ומאור מליקסון ששיחקו אצלו במכבי חיפה. אבל רוני לוי הוא לא בובה והוא לא אחד שייתן שיקבעו לו, זה מה שהוא הרגיש במכבי חיפה עם קרלסן ובגלל זה הוא חיפש לעזוב את הקבוצה באיזשהו מקום. בבאר שבע יש בעלים שהיא דומיננטית אבל היא גם יכולה לפתוח את הכיס. אלונה אמרה לו שהיא תביא ישראלים בכירים. אז ברגע שאתה פותח את הכיס ומביא ישראלים בכירים, כמו דור מיכה או בן שהר, לא תהיה מחלוקת גדולה".

ומה לגבי היחסים עם זוסוואה? לטענת יצחקי, לוי הבהיר שהוא רוצה אותו בקבוצה, אבל יש לו קו משמעתי ברור: "רוני אמר לאלונה שהוא יסתדר עם זוסוואה אבל שיש לו קו משמעתי מאוד ברור. הרבה מזכירים את מערכת היחסים שלו עם אלירן עטר במכבי חיפה אבל לוי ועטר נשארו ביחסים טובים ועברו את זה. היחסים שלו עם יוסי בניון הם דוגמה טובה, היה מעין הסכם לא כתוב בין רוני ליוסי בבית"ר שאם אחד הולך השני יילך, זה מראה לך על נאמנות".

ז'וסוואה פשקיירה |צילום: אריאל שלום

אלונה לא הסתפקה בינואר וכבר חושבת על הקיץ הקרוב. על פי כל הסימנים דור מיכה יגיע בקיץ להפועל באר שבע ויהווה עוד חיזוק משמעותי בגזרת הישראלים. גם השם של בן שהר כאופציה לחזור עלתה וגם שמו של איתי שכטר שמסיים חוזה במכבי תל אביב עלה. במועדון מספרים כי רוני לוי דרש וגם קיבל הבטחה שיגיע חיזוק, בעיקר מבחינה הגנתית כשהכוונה היא להתחזק גם במגן שמאלי. אגב, גורמים במועדון סיפרו כי בשבוע האחרון התקיימו שיחות בין מאור בוזגלו לאלונה ברקת. בוזגלו רצה לחזור למועדון ולסגור מעגל ואלונה, כך על פי המקורבים, ציינה כי העונה זה לא יקרה ואם המאמן ירצה אותו לעונה הבאה היא לא תתנגד.

המבחן הגדול של רוני לוי והסגל הקיים יהיה לסיים את העונה עם הכרטיס לאירופה. הבטחת הכרטיס לאירופה תביא גם לחיזוק בהתאם ואוהדי הפועל באר שבע כבר מפנטזים על מאבק מחודש על תואר האליפות.

כישלון ואי אפשר לדעת אם לאלונה שוב ימאס והיא תיקח עוד "פסק זמן".

כתבות נוספות

0

צעירים ושערים | שישה, מי יודע?

תיקו לנוער של מ.ס ב"ש שהשוותה שלוש פעמים. 0:10 לנערים א' של חורה עם שישייה של מחמד עטאונה. נערות א' של הפועל ב"ש חגגו עם שישייה. 3:3 בין נערים ג' של ערד ומכבי ב"ש

ספורט26 במרץ 2024    2 דקות
0

חזרו לנצח

בסימן 5: לאחר 5 הפסדים רצופים, ו-5 פעמים בהן נכנעו האדומים מהדרום להפועל גליל עליון, גברה החבורה של אורן אהרוני על זו של ברק פלג 80:87. 5 שחקנים קלעו בספרות כפולות. ברביעי 1/8 גמר גביע המדינה בהרצליה

ספורט25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה