ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

טוב שנזכרו בהם

ספורט20 בנובמבר 2020    6 דקות
0

השבוע, לאחר מאבק ממושך ומלווה ביצרים, התקבלה ההחלטה לחדש את הפעילות בליגות ב' ו-ג'. עד שהמוסדות השונים התעשתו, הרגישו הכדורגלנים של הליגות הנמוכות ששכחו אותם מאחור. רגע לפני קבלת ההחלטה לחזור למגרשים, קפצנו לשמוע איך הם מרגישים

טוב שנזכרו בהם
התגעגענו | צילום: אילן שי

אחד הענפים שחווה פגיעה קשה בעקבות נגיף הקורונה הוא ענף הכדורגל. לאחרונה מתברר כי לא רק אנשים מבוגרים או כאלה שסובלים ממחלות רקע מהווים קבוצות סיכון לחלות בקורונה, אלא גם כדורגלנים שמשחקים בליגות ב' וג'. אחרת, קשה להבין מדוע גיבשו ראשי ההתאחדות לכדורגל מתווה ותאריכי חזרה לאימונים ומשחקים רק לשלוש הליגות הבכירות (העל, לאומית, א') ולקבוצות הילדים, הנערים והנוער, בעוד קבוצות הליגות החובבניות (ב', ג') נותרו מאחור. כך למעשה נשארים אלפי שחקנים ומאמנים ללא מסגרת קבוצתית תחרותית, ללא היכולת לשמור על כושר וללא היכולת לעשות את מה שהם הכי אוהבים, לשחק כדורגל. השחקנים האלה, ברובם, לא נמצאים שם בשביל הכסף, כי כסף גדול, אם בכלל, הם לא מרוויחים, הם מגיעים בכל שבוע נטו מאהבה.

מי שמנסים לקחת את העניינים לידיים, הם ראשי מועדוני הכדורגל בליגה ב' דרום ב', שקיימו בשבוע שעבר ישיבת חירום כדי לגבש עמדה אחידה מול ההתאחדות לכדורגל. כדי לחוש את הדופק אצל הכדורגלנים שלא ראו דשא בשמונת החודשים האחרונים, פנינו לכמה מהם והתעניינו אם הם זוכרים את המשחק האחרון, אם הם מבינים את ההחלטה שלא לחדש לעת עתה את המשחקים, והאם הם מאמינים שיחזרו לשחק העונה.

ארז אוחיון (33)

קשר האמצע של מכבי ערד שהעפילה לליגה ב'

"מה היה המשחק אחרון? קשה לזכור בגלל שעבר כל כך הרבה זמן" סיפר ארז אוחיון, קשרה של מכבי ערד,  "לדעתי זה היה בניצחון 0:6 על האקסית, מכבי באר שבע.  אי אפשר להסביר כמה שהכדורגל חסר, בעיקר לשחקן בגיל שלי. כשנחזור, אם נחזור, כבר לא נהיה אותם שחקנים. אני באופן אישי, מנסה לחפש בכל דרך כדורגל שכונתי כדי להרגיש את הכדור, לפעמים ריצה, טניס. אבל זה לא זה, אני מרגיש את זה על הגוף שלי. אני מתגעגע לכל כך הרבה דברים, לחדר ההלבשה, לחברים שלי, לריח של הדשא, לזיעה, להתרגשות של שישי בבוקר. זה מאוד חסר לי".

ארז אוחיון עם חבריו לקבוצה, מור בן חמו ונתי פיקדו | צילום: מ.כ ערד

 

אתה מבין את הסיבות למצב שנוצר?

"להגיד שאני לא מבין זה להיות אטום. מצד שני, ברור לחלוטין שיכלו 'להנדס' את ההחלטה הזו בצורה טובה יותר, כפי שעושים בענפים ובמקומות שקצת יותר 'מעניינים' את מקבלי ההחלטות, ועל זה הכעס שלנו. עובדה, החליטו להחזיר חלק מהליגות, כולל ליגות לנוער, כשידוע שהנוער שומר פחות על ההנחיות וחשוף יותר להדבקה. אבל ליגות ב׳ וג׳ לא. למה? אין סיבה. כאילו שחקנים בליגות האלו לא מתפרנסים ולא צריכים את הכדור לנפש שלהם. חבל, כי היינו במומנטום נהדר אחרי עונה משוגעת ללא הפסד, עם אליפות וגביע. ציפינו להמשיך ולמנף את ההצלחה, עשינו הכנה נהדרת וצירפנו שחקנים שהתאימו לנו כמו כפפה ליד, ההנהלה שלנו עשתה כל כך הרבה והתרוצצה במשך חודשים כדי לחזק את הפרויקט מערד, וחבל לנו שבסופו של דבר בחרו להתעלם מאתנו. מרגישים כאילו אנחנו לא שווים".

תחזרו לשחק?

"קשה לי להאמין שנחזור, ולדעתי לא צריך לחזור. לא ספרו אותנו עד עכשיו. איזה ערך יש לחזרה שלנו בשלב כזה? לחזור כדי להראות חצי שחקן? כדי להיפצע בלי סוף? לא לעניין".

עידו בוקובזה (37)

בלם וקפטן מ.ס ב"ש מליגה ב'

המשחק האחרון של בוקובוזה היה אי שם בחודש מרץ כששיחק נגד בני לוד. מאז, במשך שמונה חודשים, בוקובזה לא חזר למגרש, "המשחק האחרון שלי היה נגד בני לוד בחוץ, אי שם בחודש מרץ. אני חושב שההחלטה לא לחדש את המשחקים היא שערורייתית, כי אין לדעתי הבדל בין ליגה א' לב' או ג'. ועדיין, לליגה א' אישרו לחזור לפעילות ולאחרים לא. מפליא אותי שראשי ההתאחדות לא מבינים שהכדורגל זה האוויר לגוף ולנשמה, גם לשחקנים בליגות החובבניות. אני הכי מתגעגע להרגשה ולמתח שלפני המשחקים, אין לזה תחליף. אני אמנם פחות שומר על כושר בימים האלה, אבל מאמין באמונה שלמה שנחזור לשחק העונה, וחייב שכן, אחרת, נשתגע".

עידו בוכובזה | צילום: אפי חביביאן

 

אורי נגר (28)

בלם עוצמה באר שבע מליגה ג'

גם אורי נגר כבר לא זוכר את המשחק האחרון שלו. ככה זה כשאתה כל כך הרבה זמן בחוץ, "מתי שיחקתי בפעם האחרונה? לפני הקורונה, נדמה לי שבפברואר. אני מאוד מתגעגע לאתגרים, לאדרנלין, לחברים, לקבוצה. אני שומר קצת על הכושר, משחקים כדורגל כמה שאפשר ורצים פה ושם. אני לא מבין את ההחלטה לא לשחק. יש מקומות עם התקהלויות גדולות הרבה יותר ואפילו במקומות סגורים. ככה או ככה משחקים אצלנו 20 שחקני שדה, ובמקום פתוח. לא מבין מה הבעיה להתחיל לשחק. אני מקווה מאוד שנחזור לשחק, למרות שאין על מי לסמוך או מי שבאמת אכפת לו מאתנו וידאג לנו".

אורי נגר.| צילום: אדי גוריאנסקי

 

חיים כהן (36)

בעלים ומאמן שחקן במ.כ באר שבע

חיים כהן חי את הליגות הנמוכות כבר המון שנים. הוא נמצא שם בכל שבוע בשביל האהבה כבעלים מאמן ושחקן במ.כ באר שבע. דווקא את המשחק האחרון שלו, אי שם בחודש מרץ, הוא היה מעדיף לשכוח, "את המשחק האחרון שלנו הייתי מעדיף לשכוח. הפסדנו 6-0 לשגב שלום. היינו במקום שישי בליגה, מקום טוב באמצע

כמה הכדורגל חסר?

"המון. הכדורגל זה חלק מהגוף. היינו עושם שני אימונים בשבוע ומשחק. עכשיו אין כלום חוץ מכדורגל בשכונה. רוב הקבוצות מהליגה שלנו חזרו להתאמן אבל אני מעדיף שעד שלא נקבל בשורה שחוזרים לא לחזור ולהתאמן".

חיים כהן (בשחור) עם השחקנים ממ.כ באר שבע |. צילום: באדיבות מ.כ ב"ש

 

כהן מספר שהבין את ההחלטה לא לחזור למגרשים, עד לאישור שקיבלו בליגה א' לחזור, "אני לא מבין את ההחלטה הזו. כן, עד שהחזירו את ליגה א' הייתי בעד כי יש דברים חשבים אבל אני לא מבין למה ליגה א' כן ואנחנו לא. הנגיף תוקף רק בליגות ב' וג'?"

למה אתה הכי מתגעגע?

"לריח של הדשא בשישי בצהריים, זה משהו שאין תחליף. זה מכניס אותי לדיכאון. אנחנו משחקים פה ושם כדורגל בשכונות, חלק משחקים קצת יותר ומשתדלים לשמור על כושר. מבחינתנו, אם יגידו מחר חוזרים אנחנו מוכנים. גם אם נראה פחות טוב שבוע או שבועיים, לא נורא. אנחנו שם בשביל הכיף".

אתה מאמין שתחזרו לשחק העונה?

"האמת שאני מאמין שהלחצים יעזרו ונחזור. שוב, אם ליגה א' לא היו חוזרים אני מאמין שלא היינו חוזרים בכלל. אבל עכשיו כשהם חזרו אין שום סיבה שלא נחזור והלחץ יעזור".

 

כתבות נוספות

0

לא מוותרת על החלום

ליגה ב': כשנותרו 4 מחזורים לסיום משחקי הבית העליון, מכבי נתיבות שומרת על המקום השני, אחרי 1:4 על שגב שלום. במחזור הבא יארחו חניכיו של מוטי עטר את השלישית, מ.כ שדרות. ירוחם הפסידה 2:1 ליבנה של שמעון אלקבץ

ספורט29 במרץ 2024    2 דקות
0

צעירים ושערים | שישה, מי יודע?

תיקו לנוער של מ.ס ב"ש שהשוותה שלוש פעמים. 0:10 לנערים א' של חורה עם שישייה של מחמד עטאונה. נערות א' של הפועל ב"ש חגגו עם שישייה. 3:3 בין נערים ג' של ערד ומכבי ב"ש

ספורט26 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה