ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

עם הסרט על היד

ספורט29 במאי 2020    5 דקות
0

במוצאי שבת חוזרת ליגת העל למגרשים ולמסכים, אחרי פגרת הקורונה בת כ-3 חודשים. הפועל באר שבע תתארח אצל בית"ר ירושלים בטדי עם פתיחת משחקי הפלייאוף העליון. הקפטן מיגל ויטור מתפנה, רגע לפני, לסכם את התקופה הסוערת שעברה על האדומים מבירת הנגב מאז צמד המשחקים מול מכבי חיפה (זוכרים?), ולשתף בתקוות ובמטרות של עידן הפוסט ברקת

עם הסרט על היד
מנהיג וקפטן. מיגל ויטור | צילום: מאור אלקסלסי

כמה חיכינו לרגע הזה…

הכדורגל חוזר בשבת, ואוהדי הענף בישראל מתקשים להתאפק. גם השרופים של בירת הנגב, שיצאו לא מכבר מהזום ומהמטבח הביתי, אבל עדיין מסתתרים מאחורי מסיכת מנתחים ובקבוקי אלכולג'ל, גודשים בהמוניהם את רשתות השיווק ומעמיסים על עגלות הקנייה כל מיני פיצוחים ובקבוקי בירה, אפילו קורונה.

מאז צפירת ההרגעה, קיימה הפועל באר שבע ארבעה משחקי אימון, בהם ניצחה את מכבי נתניה (2:4) ואת הפועל רמת גן (0:1), סיימה בתיקו מול הפועל רמת השרון (2:2) והפסידה (3:2) למ.ס אשדוד.

בין לבין, אלונה ברקת עזבה ומינתה את יצחק יונגר כנאמן, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך הסכים לעמוד בראש הדירקטוריון של הפועל באר שבע, השחקנים סירבו לקיצוץ שכרם, ואחר כך הסכימו לקיצוץ, האוהדים כעסו על השחקנים, התאכזבו מעזיבת אלונה, אליניב ברדה מונה למנהל המקצועי ומאור מליקסון לעוזר המאמן. מי אומר שהיה משעמם בין פורים לשבועות?

ועכשיו צריך לשים את הכול מאחור, לקוות שזה לא ישפיע על משחקי הפלייאוף העליון ועל ההכרעות בגביע המדינה, ובא לציון גואל ולטרנר ישועה.

קפטן הפועל באר שבע, מיגל ויטור, או בשמו המלא מיגל אנג'לו לאונרדו ויטור, מצפה אף הוא בקוצר רוח לשריקת הפתיחה המחודשת של הליגה, ותהיה לו הזכות להיות שותף למשחק הראשון בעידן הפוסט קורונה, שייצא לדרך במוצאי שבת (20:15) באצטדיון טדי.

"מאוד מרגש לחזור לדבר האמיתי אחרי כל כך הרבה זמן בהסגר", משתף הקפטן הפורטוגלי של הפועל באר שבע, "זה לא היה מצב קל עבור אף אחד. האימונים והמשחקים היו חסרים. והיה קשה להיות רחוק מהמשפחה בפורטוגל".

מה המצב שם?

"יחסית למדינות הסמוכות באירופה, כמו ספרד, המצב סביר (כ-1,300 מתים), כשכבר ב-18 במרץ הכריז נשיא פורטוגל,  מרסלו רבלו דה סוזה, על מצב חירום לאומי, וכעבור יומיים הודיע משרד הבריאות כי כל הבאים מחוץ למדינה יחויבו בבידוד של שבועיים. באותו יום הודיעה הממשלה על הגבלת התנועה במדינה, שכללה סגירת כל העסקים ברחבי המדינה, למעט כאלה שהוגדרו חיוניים".

איך עבר כאן עם המשפחה הגרעינית?

"טוב יחסית. המצב בישראל עוד יותר טוב מאשר בפורטוגל. כיף להיות עם מי שאוהבים. הבנות התגעגעו מאוד לחברות בבית הספר. זה היה עבור משפחת ויטור זמן איכות, עם צפייה בהרבה סרטים,  והרבה שעות בגינה הביתית".

איך הסתדרו החברים שלך ג'וזואה וסימאו?

"אני חושב שלהם היה קצת יותר קשה. המשפחה הקרןבה שלהם בחו"ל, ובימים כאלה אין דבר שאתה רוצה אותו יותר מאשר להיות עם האהובים שלך. ניסית לעזור להם, והזמנו אותם אליי הביתה, כדי שלא ירגישו בודדים".

 

ז'וסוואה פשקיירה | צילום: אריאל שלום

כשעברנו לשוחח על הכותרות שסיפק המועדון האדום שלא בטובתו למדורי הספורט בימים שבהם משה בר סימן טוב היה כוכב התקשורת, העדיף הקפטן, בנימוס לטיני אופייני, לדבר על העתיד, והסתפק באמירה ש"אלונה עשתה דברים גדולים בשביל המועדון ב-13 השנים שהייתה כאן. עזיבתה הפתיעה אותנו מאוד, לא ציפינו לזה. על הסיבות להחלטה היא כבר פירטה. אני מכבד אותה מאוד, ובנקודת זמן זו מעדיף שנהיה מרוכזים בהמשך הדרך".

ומה יהיה בהמשך?

"אנחנו מתאמנים קשה מאז שאיפשרו לנו לחזור לפעילות. אנחנו מכוונים למקום השלישי, מאחר שנראה כי מכבי תל אביב ומכבי חיפה יסיימו בשני המקומות הראשונים. כמובן שהמטרה שלנו היא גביע המדינה, תואר שבאר שבע זכתה בו פעם אחת בלבד (מאי 1997, ניצחון 0:1 בגמר על מכבי תל אביב, משער של ג'ובני רוסו בדקה ה-40)".

האם האמנת שתחזור אחרי הפציעות הלא פשוטות שלך?

"מעולם לא חשבתי שאני מסיים קריירה. הייתי בטוח לאורך כל הדרך שאצליח להתגבר על הפציעה עם עבודה קשה, ועובדה שחזרתי ושותפתי העונה ב-23 משחקים, כשאני מוחלף רק בשניים".

ויטור מיגל פצוע

"מעולם לא חשבתי שאני מסיים קריירה" ויטור | צילום: דני מרון

חזרת לשתף פעולה עם שיר צדק.

"כן, זה מאוד משמח. אנחנו מבינים היטב אחד את השני, יש לנו ניסיון של הופעות משותפות, משלימים זה את זב, ויכולים למצוא פתרונות לכל מיני מצבים שנוצרים תוך כדי משחק".

נבחרת לשמש כקפטן של הקבוצה.

"זה מיוחד מאוד להיות קפטן, ושמחתי כשמינו אותי לתפקיד. זו הכרה במאמצים שאני משקיע, ביכולת ובאישיות שלי. זו משימה מאוד חשובה ומרכזית בקבוצה".

משימה?!

"בהחלט. זה תפקיד חשוב בקבוצה. חשוב לתמוך בצעירים אבל להיות אוזן קשבת גם לוותיקים, וגם מול הצוותים המקצועי והניהולי. בסופו של דבר, כולם חלקי פאזל שמרכיבים שלם אחד. גם בבנפיקה ליסבון ובפאוק סלוניקי שימשתי בתפקיד ראש הקבוצה".

איך קיבלו את זה בבית?

"לא קיבלו. הקפטן אצל משפחת ויטור היא טניה, אשתי".

מה תהיה התחושה לעלות למשחקים הקרובים ללא קהל מעודד ותומך?

"אני בטוח שנרגיש את הרוח הגבית של הקהל הנפלא שלנו גם בירושלים וגם במשחקים שיבואו אחר כך, בתקווה שיחזרו הימים בהם הקהל ידחוף אותנו מהיציעים. בסופו של דבר, המשחק נועד למען האוהדים. נכון שעלולה להיות תחושה מוזרה ואחרת ללא קהל, אבל כבר התנסינו בכך. גם ביוון שיחקתי ללא קהל. זה לא נחמד, זה כמו באימון, חסרה האווירה שבגללה הכדורגל הוא הספורט המוביל בעולם, אבל זה הרע במיעוטו. חשוב שחוזרים לשחק. האוהדים יצפו בנו בטלוויזיה, ונעשה את הכול כדי לגרום להם נחת אחרי כמה חודשים לא פשוטים".

מחויבים לקהל | צילום: דני מרון

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה