ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

חוזרים לפרקט, אבל אחרת

ספורט14 במאי 2020    5 דקות
0

הזרים סרבו לחזור, ספונסרים מקצצים או מבטלים את הסיוע למועדון, קהל לא יוכל להגיע למשחקים, ובכל זאת, יש אופטימיות: הפועל "אלטשולר שחם" באר שבע החתימה 4 שחקנים חדשים

חוזרים לפרקט, אבל אחרת
מחליפים סגל. אנדריי קוליש וג'ון פרסטינגר | צילום: הפועל 'אלטשולר שחם' באר שבע

מזיזים עניינים.

הסנטר האמריקאי ג׳ו פורסטינגר (24, 2.09) חתם בקבוצה עד סוף העונה עם אופציה לעונה נוספת. פוסטינגר, בוגר מכללת ניו מקסיקו, שיחק בין השאר במקדוניה (16.5 נקודות ו-7.5 ריבאונדים למשחק), והעונה בליגה הפולנית הראשונה (12.5 נק' ו-7.5 ריב'). השחקן צפוי לנחות בישראל כבר בימים הקרובים.

גם הפוורוורד האמריקאי אוון ברונסמה (27, 2.02) חתם בקבוצה לעונה עם אופציה לעונה נוספת. ברונסמה בוגר מכללת דטרויט מרסי, שיחק בין השאר בליגות הראשונות בצ׳כיה, בולגריה, הולנד והונגריה, כשהוא משחק עם קבוצותיו גם ביורופקאפ. העונה שיחק אוון במדי בירות׳ מהבונדסליגה הגרמנית הראשונה, תוך שהוא מעמיד ממוצעים של 9 נקודות ו-4 ריבאונדים למשחק.

משלים את השלישייה החדשה. אוון ברוינסמה | צילום: הפועל באר שבע

לקאדר של האדומים הצטרף גם הסנטר האוקראיני-יהודי אנדריי קואליש (28, 2.05) חתם במועדון לעונה, עם אופצייה ל-2 עונות נוספות.. קוליש שיחק בשנים האחרונות בליגות הראשונה והשנייה באוקראינה, וכזר בלטביה, בלארוס וקזחסטן. את העונה הנוכחית סיים בליגה השנייה בארצו, כשהוא מעמיד ממוצעים של 18.3 נקודות ו-10 כדורים חוזרים.

הרכז אמיר בל (24, 1.93) הצטרף אף הוא למועדון האדום. בל חתם עד סוף העונה עם אופציה לעונה נוספת. הוא בוגר מכללת פרינסטון ושיתף פעולה במכללה עם הקפטן ספנסר ווייז, כשיחד הם זכו באליפות ה-ivy בעונת 2018/19 שיחק בקבוצת ארגריגנטו מהליגה האיטלקית השנייה (10.6 נקודות, 4.1 ריבאונדים ו-4 אסיסטים למשחק). את העונה האחרונה החל בקבוצת מלזיה דרגון בליגה המלזית.

רכז חדש מצטרף לאדומים. אמיר בל | צילום: הפועל באר שבע

לפני מספר ימים זה נראה אחרת: בתום ישיבה סוערת של דירקטוריון מינהלת ליגת העל בכדורסל שנערכה בשישי שעבר, הוחלט לאמץ את המתווה לחידוש משחקי ליגת העל לעונת 2019/20.

על פי התכנית, השחקנים הזרים והמתאזרחים ישובו ארצה עד יום ראשון הקרוב וישהו בבידוד למשך שבועיים. האימונים ייפתחו ב-1.6.20, והמשחקים יתחדשו 19 יום מאוחר יותר, במחזור ה-22, האחרון בסיבוב השני. אחריו תחולק הליגה לשני בתים – העליון בו ייטלו חלק 4 הקבוצות שיסיימו את הסיבוב השני במקומות הראשונים, ו-8 קבוצות נוספות בבית התחתון. הקבוצות שיסיימו את הבית התחתון במקומות 8-5 יצטרפו ל-4 הראשונות לפלייאוף העליון, ו-4 האחרונות יתמודדו בפלייאוף התחתון, כשהקבוצה שתסיים אחרונה, תרד לליגה הלאומית.

לפי מתווה זה, להפועל 'אלטשולר שחם' באר שבע צפויים 11 משחקים בתקופה של כחודש וחצי. קבוצה שלא תופיע למשחק אחד תיקנס ב-400 אלף שקל, וקבוצה שלא תתייצב ל-2 משחקים, תשלם עוד 400 אלף שקל ולא תהיה זכאית לכל תקבול נוסף מהמנהלת ותרד אוטומטית לליגה הלאומית.

בנוסף, הקבוצות מחויבות להופיע למשחקים בסגל שכולל לפחות 75 אחוז מהשחקנים ששיחקו בשורותיהן טרם משבר הקורונה, אחרת יצטרכו להיפרד מעוד 200 אלף שקל.

מנכ"ל הקבוצה מבירת הנגב, תומר ירון, התייחס לסוגייה: "במצב רגיל, עם סגל עמוק והכנה סבירה, אפשר להתגבר על הקשיים, אבל אצלנו לא קל בשני הפרמטרים. המתווה הצפוף, הוליד חששות בקרב השחקנים הזרים מהעומס של שני משחקים בשבוע, שעלול לגרום לפציעות ופגיעה בסיכויים שלהם להשתלב בקבוצות אירופיות בעונה הבאה".

"אנחנו שילמנו לשחקנים שלנו 70% מהשכר העונתי, ורוב הזרים מעדיפים לוותר על מה שנשאר, בגלל הבידוד של שבועיים ועומס המשחקים. לנו אין זרים עם חוזים לעונה הבאה, אז הם עושים את שיקולים האישיים ומקבלים את ההחלטות שלהם. יש קבוצות ששילמו 60-55 אחוז מהשכר הכולל, ולשחקנים יש אינטרס לחזור, זה הרבה יותר כסף".

לא חוזרים

מה החליטו השחקנים שלנו?

"דאשון באטלר לא חוזר, החוזה עם טיילור ברון הותר כבר ב-15.3 בגלל פציעה. טי.ג'יי וויליאמס מועמד לניתוח, ומעדיף להשתקם בארצות הברית, עם סטיב זאק היה משא ומתן, והוא רצה לחזור, אלא שבעקבות המתווה החדש של 11 משחקים במקום 6, הוא טען זה טירוף ולא נורמלי, והוא מעדיף לא לחזור. עם ג'ון פטרוסלי יש משא ומתן. הכיוון חיובי, אך הדברים לא סגורים. הקפטן המתאזרח ספנסר ווייז יחזור וישחק".

מצב לא פשוט.

"אנחנו מנסים לשמור על אופטימיות. מנסים לאתר 3 זרים חדשים, על מנת לנסות ולשרוד בליגת העל. מיום שישי, אחרי ההצבעה בדירקטוריון, דניאל רביץ, המנהל הספורטיבי שלנו ואני ישנו אולי 5 שעות. צופים בסרטי וידיאו ומשוחחים עם סוכני שחקנים, במטרת להעמיק את הסגל, כולל שחקן או שניים ששיחקו בישראל".

איך מסתדרים כלכלית?

"אם הייתי יותר אטרקטיבי והיה לי יותר כסף, היה לי יותר קל. במתווה המוצע, אנחנו בסכנת ירידה ממשית, בניגוד למתווה הרגיל. ברגע שארבע הראשונות לא יפגשו את 8 האחרונות, הסיטואציה שונה. היכולת כלכלית שלנו לא גבוהה ונפגעה בגלל הכנסות מגורמים וגופים שלא התקבלו וגם לא יתקבלו או יקוצצו. זה קושי גדול מאוד לבעלים, שמכניס גם כך את ידו עמוק לכיס. זו הסיבה שבגללה כפיר ארזי הצביע נגד חזרת המשחקים. כתוצאה מהמצב, אנחנו לא יכולים לתכנן את העונה הבאה. אנחנו לא יכולים להחתים על חוזים לשנה וחודשיים, מה שהיה מקל על החתמת שחקנים לקבוצה. לדאבוני הרב, עתיד המועדון לוט בערפל, ולא רק הקבוצה הבוגרת. יש לנו כיום כ-1000 ילדים שעוסקים בכדורסל בעיר (13 קבוצות המחלקה חזרו להתאמן), אנחנו יוצרים מסורת, אבל אי אפשר להמשיך לעשות זאת בכל מחיר. שניים-שלושה משוגעים, ללא רוח גבית, לא יצליחו לסחוב את הפרויקט הייחודי הזה".

"כל עונה אצלנו תהיה פיננסית – אנחנו נוציא מה שיהיה לנו". ארזי עם המנכ"ל תומר ירון | צילום: אילן שי

 

 

כתבות נוספות

0

לא מוותרת על החלום

ליגה ב': כשנותרו 4 מחזורים לסיום משחקי הבית העליון, מכבי נתיבות שומרת על המקום השני, אחרי 1:4 על שגב שלום. במחזור הבא יארחו חניכיו של מוטי עטר את השלישית, מ.כ שדרות. ירוחם הפסידה 2:1 ליבנה של שמעון אלקבץ

ספורט29 במרץ 2024    2 דקות
0

צעירים ושערים | שישה, מי יודע?

תיקו לנוער של מ.ס ב"ש שהשוותה שלוש פעמים. 0:10 לנערים א' של חורה עם שישייה של מחמד עטאונה. נערות א' של הפועל ב"ש חגגו עם שישייה. 3:3 בין נערים ג' של ערד ומכבי ב"ש

ספורט26 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה