ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

להיות חלק מהיסטוריה

ספורט7 באוקטובר 2019    10 דקות
0

קפטן הפועל 'אלטשולר שחם' באר שבע, ספנסר ווייז, מתחיל את עונתו השלישית בישראל. מי שקלע 310 נקודות בשתי עונות בגלבוע/גליל ומכבי אשדוד, רוצה להצעיד את האדומים מבירת הנגב לפיינל פור, אבל בינתיים הוא פצוע, והסיפתח שלו יידחה בשבועיים. בראיון ראשון הוא מספר על ילדותו בניו ג'רזי, הכדורסלן הישראלי ומפגש הבכורה עם 'צבע אדום'. פותחים הערב בגן נר

להיות חלק מהיסטוריה
זומן לנבחרת. ספנסר ווייז | צילום: דני מרון

"אשמח להכיר מקום חדש. אני בתהליך של היכרות עם העיר", כתב לי ספנסר וייז בוואטסאפ. הצעתי לו את 'קפה לנדוור'. "אתה יודע איך להגיע?", שאלתי אותו והוא הקליד: "בשביל מה אתם המצאתם את הוויז"?

ווייז (24), הקפטן החדש של הפועל 'אלטשולר שחם' באר שבע הספיק להתאהב בעיר ובתושביה. "יש כאן המון אנרגיות חיוביות וחבר'ה צעירים. כולם שולטים באנגלית ושמחים לנסות מולי את אוצר המלים שלמדו בתיכון", הוא פותח את השיחה מול הקפה ההפוך שהזמין מהמלצרית החביבה בעברית רצוצה.

"נולדתי בניו ג'רזי, שם גרים הוריי ואחותי", הוא ממשיך, "שיחקתי בפריסטון במשך 4 עונות. אותו קולג' בו התחיל דייויד בלאט את הקריירה. אחרי 4 עונות בקולג', קיבלתי הצעה לשחק בהפועל גלבוע/גליל, אצל אריאל בית הלחמי. זו הייתה עבורי עונה של עליות וירידות, למדתי בה הרבה, בעיקר לעשות את ההתאמות מכדורסל בקולג' למשחק מקצועני באירופה. לשמחתי היו שחקנים שעזרו לי להתאקלם. ההרגשה השתפרה לאורך העונה, ואט אט הצלחתי להשתלב. בעונה שעברה באשדוד, כבר הרגשתי הרבה יותר נוח, גם מחוץ למגרש. עבורי, לחיות בישראל זו חוויה מאוד מיוחדת, יש כאן אנשים מדהימים, ונוצר קשר עם משפחות השחקנים, שהזמינו אותי לארוחות שישי ובחגים.

"אני גר כאן לבד, אבל המשפחה מגיעה לביקורים לאורך כל השנה. מאוד נחמד לארח אותם אצלי, כמו גם חברי ילדות מארצות הברית שבאים אליי. אני מאוד גאה להראות להם את ישראל, והם נהנים כשבאים לבקר. היה לי טוב באשדוד, ואני מאוד מתרגש להגיע לבאר שבע, ולהצטרף להצלחה של המועדון, עליו אני שומע הרבה בשנתיים האחרונות שאני בארץ.

"כששיחק בגליל, התגוררתי ביישוב הקהילתי גן נר, בו מצוי האולם בו משחקת הפועל גלבוע/גליל. כל השחקנים גרו ביישוב, כל אחד לחוד, אבל קרובים האחד לשני. אחלה קהילה, מקום מאוד שקט, נוף יפה, שונה מאוד מבאר שבע. כל מקום שגרתי בו עד כה, שונה מהשני, אשדוד עם חוף הים ועכשיו באר שבע במדבר.

להיות יהודי, לחיות בישראל

"אני יהודי. למדתי במסגרות יהודיות מגיל צעיר, חגגתי בר מצווה, יש לי שורשים יהודיים. סבא וסבתא מצד אבא הם ניצולי שואה מהונגריה. תמיד שמה של ישראל, כמרכז של העם היהודי, היה בבית, וזה בעצם הקשר העמוק שלי לישראל. לראשונה הגעתי לארץ בגיל 18, למשחקי המכביה", הוא משחזר, "כעבור שנתיים הוזמנתי לסגל של נבחרת ישראל עד גיל 20 ושיחקתי עם חואקין שוכמן, עידן זלמנסון, נמרוד לוי ויפתח זיו. חזרתי בגיל 22 למכביה. ומאז אותו קיץ אני כאן – בגלבוע, באשדוד ועכשיו בבאר שבע".

ספר לנו קצת על משפחת ווייז.

אבא הוא בעל עסק לאספקת ציוד לחדרי אמבטיה, מה שהחל בגארז' ביתי צנוע בניו ג'רסי, הפך לעסק שמספק סחורה לכל המדינה. מאבא למדתי לעבוד קשה, מבוקר ועד ערב. הוא נתן לי המון השראה. למשפחה של אימי יש מפעל למוצרי נייר שקיים כבר כ-100 שנה, והקים אותו סבא שלה. אחותי בת ה-27, גרה בניו יורק, היא עובדת במשרד פרסום. היא מאוד יצירתית. אני הספורטאי היחיד במשפחה".

למה כדורסל?

"התנסיתי גם בבייסבול ובכדורגל, אבל התאהבתי בכדורסל. אני זוכר את עצמי צופה בג'ייסון קיד, שהיה השחקן האהוב עליי. אם אני רואה את עצמי משחק בקבוצת יורוליג? אני מרוצה ממעמדי הנוכחי. כמובן שיש לי חלומות ומטרות, אבל טוב לי כאן בישראל. אין מה להתלונן – ארץ יפה, אנשים מסבירי פנים, אני משחק כדורסל מקצועני. אני אמנם מתגעגע למשפחה, אבל הם תומכים גם מרחוק, וגם מגיעים לביקורים. הם ראו אותי בגלבוע, באשדוד, במשחקי המכביה. לקונכייה הם עוד לא הגיעו, בינתיים. אגב, למה קוראים לאולם 'קונכייה? אין חוף אבל יש קונכייה. מעניין.

מה ידעת על באר שבע לפני שהגעת לעיר?

"לא ידעתי הרבה לפני שהגעתי לכאן, אבל אני אוהב את מה שאני רואה. ווריק טראוויס, ששיחק כאן בעונה שעברה, והוא חבר טוב, סיפר לי על העיר ועל כך שהוא נהנה כאן מאוד. לא דמיינתי שהיא כל כך גדולה, עם הרבה אנרגיה, הרבה צעירים בני גילי שיצא לי לפגוש ולהכיר. אני נהנה להכיר את העיר והאנשים שגרים בה".

מה אתה עושה בעיר בזמן הפנוי שלך?

"אני משתדל לצאת מהבית כמה שיותר, בעיקר עם חברים מהקבוצה, לאיזו מסעדה או סתם לדבר על החיים, אני גם צופה בסדרות שאני אוהב ומנסה ללמוד עברית. בשנה השלישית כאן, הגיע הזמן לשפר את אוצר המילים שלי בשפת הקודש. חוץ מזה, מתאמנים, הזמן עף,  אימוני בוקר ואחר הצהריים. מנסים לעשות משהו חדש כל יום".

ליגה מאוד תחרותית | צילום: הפועל באר שבע

 

מה דעתך על הכדורסל הישראלי?

"הליגה היא מאוד תחרותית. התקציבים אולי שונים, אבל כל הקבוצות משחקות עם הרבה אגרסיביות, ובאים כל משחק בשביל לנצח. זה מוכיח את עצמו בשתי העונות האחרונות, וזה יהיה כנראה גם העונה. מי שיגיע יותר מוכן ויותר מפוקס לכל משחק, יהיה זה שינצח".

ועל הכדורסלן הישראלי?

"כישרוני מאוד, בעל המון ידע בענף. יצא לי לראות חבר'ה צעירים משחקים כאן כדורסל, הם מתקדמים מאוד בגיל די צעיר, וזה בזכות התשוקה הרבה למשחק, יש עניין הולך וגובר בכדורסל. ילדים באמריקה לא מסתכלים על הענף כפי שהישראלים עושים זאת בגיל כל כך צעיר. זה מאוד הרשים אותי".

האימונים כאן שונים?

"זה תלוי מאמן. התאמני אצל אריאל בית הלחמי בגלבוע, אצל בראד גרינברג באשדוד ועכשיו אצל רמי. שלושתם מאמנים מאוד אינטנסיביים, כמו בתקופה ששיחקתי בקולג', כך שדרך האימון שלהם לא זרה לי. הם רוצים שתשחק ברמה גבוהה, ואם אתה לא שם, הם כבר ידאגו להעיר ולהגיד לך. האימונים מאוד מאתגרים, וברמה שחייבת להביא לידי הצלחה".

את מי מהשחקנים היכרת בעבר בקבוצה?

"את עדי כהן סבן, מהמשחקים מולו בעונה שעברה, גם את בן אייזנהרט. שיחקתי נגד סטיב זאק במשחקי אימון בקולג'. גם את דושאן באטלר אני זוכר מהקולג', וכמובן מהפועל ירושלים בעונה שעברה. בסופו של דבר, הכדורסל הוא עולם קטן".

מי החבר הכי טוב שלך בחדר ההלבשה?

"לא יודע אם יש מישהו מיוחד. בחדר ההלבשה כולם מדברים עם כולם, הולכים לאכול יחד, הוותיקים, הצעירים יותר. בראש השנה הזמין חן קראוניק את כל הזרים לארוחה החגיגית, והם מאוד נהנו, למדו קצת על החג והמשמעויות שלו, וגם נהנו מאוד מהאוכל. אני אישית הייתי באשדוד בערב ראש השנה. אנחנו מאוד קרובים אחד לשני".

דיברת על ארוחה, איך אתה מסתדר עם האוכל בישראל?

"כולם מצפים שנגיד שאנחנו אוהבים חומוס, אז אני אוהב חומוס. ואם להיות רציני, האוכל כאן טוב, אין לי מנה מועדפת, אני לא יכול להתלונן, אחלה אוכל. גם באמריקה התרחקתי מהאוכל המטוגן והלא בריא, אם כי שם זה קשה יותר, הכול גדול יותר".

ועם המצב הביטחוני, איך אתה מתמודד?

"אני מרגיש מאוד בטוח בארץ. אני נזכר בסיטואציה שחווינו לפני כשנה באשדוד. שאימא ואחותי הגיעו לביקור והייתה אזעקת צבע אדום. זו הייתה חוויה מוזרה. אני יודע על כל מערכות ההגנה של המדינה, והייתי די רגוע. אימא קצת פחות. נכון שירידה למקלט זו חוויה ייחודית, זה עצוב, אבל התרגלו, זה חלק מהחיים כאן בארץ".

הערב (שני) תיפתח עונת הכדורסל עבור קבוצתך, איזו עונה צפויה לנו?

"אני מתרגש מאוד. ראיתי את פתיחת הליגה בטלוויזיה, אני אוהב לצפות במשחק הזה ולהיות חלק ממנו, מתרבות הכדורסל, לראות את התקדמות השחקים. יש קטעים במשחק שאנחנו נראים טוב מאוד, אבל יש גם ירידות. אנחנו צריכים להתקדם לעבר מצב שיהיו כמה שפחות נקודות שפל. אני מצפה להמשך ההתקדמות וההצלחות של הפועל באר שבע מהשנים האחרונות, אחרי העלייה לליגת העל והעונה הטובה בשנה שעברה, כולל ההשתתפות במשחקי הפלייאוף, שאלמלא הפציעות יכלה להגיע לפיינל פור.

"יש לנו את הכלים" | צילום: אילן שי

 

"אני מקווה שהעונה נצליח לעשות זאת. המועדון מספק את כל התנאים כדי להפוך לאחת הקבוצות הטובות בישראל, כמו גם השחקנים ששואפים לנצח תמיד, ועושים הכול כדי להתקדם מידי יום יותר. יש לנו את הכלים כדי להגשים את זה. זה לא יהיה קל, יש קבוצות מצוינות בליגה, מאמנים טובים ושחקנים כישרוניים, אבל בסופו של דבר, הדברים הקטנים עושים את ההבדל, ואם נתחבר לדברים הקטנים האלה, נוכל להיות קבוצה טובה מאוד. אנחנו עדיין בשלב מוקדם מאוד של התהליך, ולמרות שכבר רואים הבזקים של כדורסל טוב, צריך להשקיע לא מעט כדי להצליח ברמת הגבוהה של הקבוצות בליגה".

אתה לא פותח את העונה בגלל פציעה.

"אכן, לפני שבוע וחצי, במהלך אימון, נחתתי לא טוב על הרגל אחרי קפיצה לעבר כדור, והרגשתי אי נוחות בברך ימין. למחרת קמתי עם ברך נפוחה. נסענו לבית החולים, בדקו אותי ושלחו אותי לבצע MRI, בעקבותיו מצאו מתיחה קלה ברצועה. לא משהו חמור, ללא צורך בניתוח או התערבות כירורגית אחרת. אני מאמין שבמחזור השני או השלישי, אוכל לעמוד לרשות המאמן. בינתיים אני מתאמן בהשגחת הפיזיותרפיסטים של הקבוצה כדי לשמור על הכושר. מבאס לא לעבוד כמו כולם, אבל אני מאמין שבקרוב אצטרף לאימונים הרגילים".

נבחרת להיות הקפטן של הקבוצה. מה זה אומר מבחינתך?

"זה כבוד גדול. קשה לי לתאר את ההרגשה של להיות קפטן בקבוצה ישראלית. זו גם אחריות גדולה, ועם חדר ההלבשה שלנו זה הופך את זה ליותר קל. תפקיד הקפטן הוא לגבש את הקבוצה, לסמן לכולם את הכיוון הנכון. כקפטן אני משתדל לגרום לכך שכולם יהיו מפוקסים בהשגת אותן מטרות. בעיקר חשוב לי כראש קבוצה לשמש דוגמה מידי יום ולבדוק שכולם 'קוראים את אותו העמוד'. ואם אני יכול לשמש דוגמה לכולם, אז אני עושה את עבודתי".

איך אתה רואה את הקהל משתלב במאמצים שלכם לעלות מדרגה?

"זה היבט סופר חשוב של הליגה הזו. המשחקים הם מאוד אינטנסיביים וקבוצות עם הרבה אנרגיה הן אלה שנהנות מעידוד הקהל, וזה נותן להן יתרון, וזה יכול להביא אותנו לקצה, כי אנשים 'יוצאים למלחמה' מידי משחק, וכשיש קהל מאחוריך, זה מכניס אותך עוד יותר לתוך המשחק. חשוב מאוד שאוהדים יגיעו וידחפו. לפעמים, כשאנחנו מסיימים אימון, בדרך למכוניות, אנחנו שומעים את הקהל בטרנר. זו בדיוק האנרגיה שהיינו רוצים בקונכייה".

פותחים בגן נר

הערב (שני, 20:00) תקיים הפועל באר שבע משחק ליגה ראשון, כשתתארח אצל הפועל גלבוע/גליל, קבוצתו לשעבר של ספנסר ווייז. מהסגל של הקבוצה שוחרר נייט לינהארט, אקס מכבי תל אביב. שידור ישיר: STARS5 + משולב (55)

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה