ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

קם מהקרשים: עדי כהן סבן פותח עונה

ספורט6 באוקטובר 2019    7 דקות
0

8 חודשים נעדר הרכז בן ה-25 מהפרקט בגלל פציעה לא פשוטה במשחק מול מכבי תל אביב בחודש ינואר השנה. לקראת מחזור הפתיחה של עונת 2019/20 משתף הרכז הירושלמי של הפועל 'אלטשולר שחם' באר שבע על השיקום הארוך, על הציפיות מהקבוצה וממנו ואפילו על האוהד מספר אחת שלו

קם מהקרשים: עדי כהן סבן פותח עונה
עדי כהן סבן מפונה מהפרקט | צילום: מאיר אבן חיים

אתמול (שבת) יצא לדרך מחזור פתיחת עונת 2019/20 בכדורסל, שיימשך גם היום ומחר, כשהפועל 'אלטשולר שחם' באר שבע תתארח באולם גן נר (20:00) אצל הפועל גלבוע/גליל, אותה כבר ניצחה פעמיים העונה, במשחק הכנה ובגביע ווינר-סל.

הקבוצה החדשה של רמי הדר, שחידשה העונה את פניה, וצרפה באחרונה לשורותיה את בן אלטיט ודושאן באטלר, תשאף לשחזר את ההישגים של העונה שעברה, ולהתברג שוב בשמינייה הראשונה של ליגת העל.

בשורות סגנית מחזיקת גביע ווינר-סל מהעונה שעברה, נותרו 3 שחקנים – בן אייזנהרט, עמית זיס ועדי כהן סבן.

כהן סבן (25) יתחיל את עונתו השלישית במועדון של כפיר ארזי, ולאחר פציעה לא פשוטה, שהשביתה אותו לאורך כ-8 חודשים, הוא מוכן יותר מתמיד לשריקת הפתיחה של אלעד לייבוביץ', עופר מנהיים וליאור ביניש. זו גם הזדמנות מתאימה לעשות היכרות מחודשת עם  הרכז הכישרוני, ולשמוע על השיקום הארוך שעבר.

את ה-14 בינואר 2019 לא ישכח כהן סבן כל כך מהר. זה היה ברבע השני של משחק הליגה מול מכבי תל אביב בקונכייה. "אומרים שאין זמן מתאים לפציעה, וזה בא בזמן ממש לא טוב מבחינתי", הוא משחזר, "דווקא כשקיבלתי הזדמנות והצלחתי להוכיח שזה המקום שלי. זו הייתה עבורי מכה נוראית. נכנסתי לשבוע-שבועיים של דיכאון, של להתכנס לתוך עצמי, אבל כספורטאי מקצועי הפנמתי שזה יכול לקרות, וצריך להמשיך הלאה".

מה הייתה הפציעה?

"זה היה קרע בגיד אכילס של רגל ימין. עברתי ניתוח ב'מדיקל סנטר' בתל אביב, כשאני מלווה לאורך כל הדרך על ידי אנשי המועדון, בכל מה שהיה צריך. אחרי הניתוח התחיל השלב הקשה – תהליך שיקום ארוך ומאוד מייאש. שבועיים-שלושה לאחר הניתוח נשארתי בבית במבוא ביתר (ליד ירושלים), כי עוד הייתי מגובס ולא יכולתי להתנייד לבד, אבל אחר כך חזרתי לדירה בבאר שבע. היה לי חשוב להיות עם הקבוצה, זה היה בדיוק בזמן משחקי הסיבוב השלישי והפלייאוף, ורציתי להיות חלק מזה".

שתף אותנו בתהליך השיקום.

"עבדתי עם הפיזיותרפיסטים של המועדון – אילן, ניר ואסף, וגם עם ג'ורג'י, מאמן הכושר שלנו, שעבד איתי על היכולת הגופנית. זה היה תהליך ארוך עם עליות ומורדות, כשלפעמים אתה מרגיש שאתה משתפר ואז חוזר אחורה. אבל אני חושב שדווקא רכבת ההרים הזו חישלה אותי ואני מרגיש חזק וטוב יותר מאשר לפני הפציעה".

איך מתכוננים מנטלית לחזרה למאבקים הפיזיים הקשים של הליגה אחרי פציעה לא פשוטה?

"במהלך הקיץ עבדתי הרבה עם מאמן כושר בתל אביב על מה שאני עושה במגרש, וזה עזר לי להתגבר על הפחד ולא לחשוש לבטוח ברגל. סגנון המשחק שלי הוא ללכת בכל הכוח. אם לא אשחק ככה, אין לי הרבה מה לעשות, אז אמרתי לעצמי שאני צריך להתגבר ולא לחשוב על זה יותר מדי".

בוא נחזור קצת אחורה, איך התחילה הקריירה שלך?

"התחלתי את הקשר שלי לספורט דווקא בכדורגל, בבית הספר. הייתי אמור להגיע למחלקת הנוער של בית"ר ירושלים, אבל ההורים (דניאל ורבקה) לא רצו שאשחק כדורגל, אז עברתי לחוג כדורסל ובהמשך למחלקת הנוער של הפועל ירושלים. התגייסתי לצבא, וכשהשתחררתי, שיחקתי עונה אחת במכבי הוד השרון ועוד שתיים בהפועל כפר סבא, לפני שהגעתי לבאר שבע, כשהיא שיחקה בליגה הלאומית, ומאז אני פה".

עשית שירות צבאי מלא?

"כן. לא הצלחתי להשיג מעמד של ספורטאי פעיל, ועשיתי שרות צבאי קרבי בפלוגת ההצלה והחילוץ של פיקוד העורף. זו הייתה תקופה לא פשוטה, כי רציתי להמשיך עם הכדורסל, יחד עם זאת זו הייתה תקופה משמעותית שעזרה לי, שחישלה אותי, נתנה לי הרבה כלים ועזרה לי להבין שצריך לקחת דברים בפרופורציה".

עדי כהן סבן | צילום: עדי אבישי

חוזר לעניינים. עדי כהן סבן | צילום: עדי אבישי

 

איך השתלבת בהפועל באר שבע?

"הגעתי לקבוצה כשהיא שיחקה בליגה הלאומית, ונבנתה מחדש אחרי עונה מאוד טובה. אני הייתי מההחתמות הראשונות של הקבוצה, והגעתי כשחקן שאמור להוביל אותה, אחרי עונה אחת במכבי הוד השרון ועוד שתיים בהפועל כפר סבא מהליגה הלאומית. באר שבע קצת התקשתה באותה העונה, דברים לא הלכו חלק והמעמד שלי בקבוצה לא היה כמו שציפיתי שיהיה, אבל בסוף עלינו ליגה, וזה מה שהיה חשוב. לאחר העלייה צצו הרבה סימני שאלה לגבי ההמשך שלי בקבוצה גם בליגת העל. אני רציתי להמשיך. בסוף הדברים הסתדרו ואני נשארתי. יצאנו לדרך חדשה, והצלחתי לשפר את מעמדי בקבוצה, בזכות יכולת משופרת שהצגתי ובזכות ההזדמנות שקיבלתי מהמאמנים, ואני שמח על כך".

מתגעגע לעמית גרשון?

"עצוב לי שהוא לא אתנו בקבוצה, אבל שמח בשבילו שמצא את המקום שלו בגלבוע/גליל. אני בטוח שייתן עונה טובה ויתקדם. הוא נבחר בעונה שעברה לתגלית העונה והגיע לו לגמרי. אנחנו בקשר על בסיס יומיומי".

אתה מקבל הרבה כבוד מהשחקנים הזרים.

"אני פשוט אני. לא מסתכל אם אלה ישראלים או זרים. אני מגיע לחדר ההלבשה, מנסה להיות אני. אני שמח שנותנים לי את הכבוד. אני סבבה עם כולם, בעיקר עם טי.ג'יי וויליאמס. אני מודע לעצמי ולמקום שלי בקבוצה. טי.ג'יי הוא הרכז שלנו, ואני פה כדי לעזור לו ולקבוצה כשתצטרך אותי. אנחנו חברים ממש טובים. אני בקשר טוב גם עם חנן קולמן, ששיחק בעונה שעברה אצלנו וחזר לנבחרת דנמרק. הוא משחק בקבוצה שאחיו מאמן. גם עם ג'ורדן סווינג שחתם בראשון לציון, אני שומר על קשר".

המשפחה מגיעה לראות אותך?

"הם משתדלים תמיד. כמעט כל משחק מגיע אבא או אימא או אחי. הם מלווים אותי מגיל קטן, מעודדים ותומכים. אבא שלי שעלה מארגנטינה אימן את נבחרת ישראל ברוגבי, ככה שהוא בעניין הספורט. אבל האוהד מספר אחת שלי הוא אחי הצעיר בן 21. בעל צרכים מיוחדים ועושה עכשיו שירות לאומי. הוא אוהד שרוף של הפועל ירושלים, יש לו מנוי והוא משתייך ל'בריגדה' (האולטרס) ומלווה אותי מגיל קטן לכל מקום – אימונים, משחקים. הרבה פעמים אני רוצה לשמח אותו, לרצות אותו. הוא חולם לראות אותי משחק ביום מן הימים בהפועל ירושלים".

אז עבורך משחק מול הפועל ירושלים הוא סוג של דרבי.

"אני חושב שכל שחקן שעולה לשחק מול הפועל ירושלים, מבין שזה משחק גדול בשבילו. לי זה עושה עוד משהו, החברים שלי יושבים באותם היציעים שאני גדלתי בהם. זה מיוחד".

עדי כהן סבן

עונה ללא פציעות. עדי כהן סבן | צילום ארכיון: אילן שי

 

איזו עונה צפויה לנו?

"הליגה הזו מאוד קשה, מאוד תחרותית וכולם יכולים לנצח את כולם. המטרה שלנו היא להיות תחרותיים, להגיע לכל משחק עם האמונה שאנחנו יכולים לעשות הכי טוב שלנו ולנצח, גם את הגדולות. חשוב לצעוד צעד קדימה ביחס לעונה שעברה. בפלייאוף מול ירושלים הפסדנו 3:0. אנחנו רוצים עוד צעד קדימה וכן להיות תחרותיים נגד הקבוצות האלה, אבל קודם צריך להגיע לשם, והדרך ארוכה".

ביטול החוק הרוסי ישפיע לרעה על הישראלים?

"בדקות משחק, אני לא חושב שזה יפגע בישראלים. הזרים לא יכולים לשחק 40 דקות לאורך כל העונה. אני מאמין שמי שיהיה טוב ישחק, ואין מה לדאוג".

מה אתה מצפה אישית?

"להתקדם ולהשתפר. אני מקווה ומאמין שאת ההזדמנות אני אקבל, ומשם להמשיך לצמוח ולעזור לקבוצה. אני מאמין שהצלחה אישית תבוא עם הצלחה של הקבוצה. כמה שתהיה טוב והקבוצה תפסיד, אף אחד לא יעריך את זה".

משהו לקהל?

"אנחנו צריכים אותו. זה מאוד עוזר וכיף גדול להגיע לאולם מלא, ולא רק נגד ירושלים ומכבי תל אביב. יש התפתחות של הכדורסל בעיר. בשנה שעברה ממשחק למשחק ועם ההצלחה הגיע יותר ויותר קהל וזה עזר לנו מאוד. אני מקווה שהמגמה תימשך גם העונה".

ולסיום, כדורגל הלכת לראות?

"הלכתי. יש אווירה מדהימה בטרנר, אבל אני אוהד של בית"ר ירושלים"…

כתבות נוספות

0

התחלקו בנקודות: תיקו בין נתיבות לירוחם

ליגה ב': חניכיו של מוטי עטר כבר הוליכה 1:3, אבל מושיקו אביטן עם צמד, אמר את המילה האחרונה

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות
0

300 הופעות וניצחון

מ.ס דימונה ציינה לפני משחק הליגה מול א.ס נורדיה, 300 הופעות של משה אסולין בקבוצה הבוגרת. הקפטן הוותיק נכנס כמחליף בדקה ה-78, כשקבוצתו בפיגור 3:1. את הסוף, כולם יודעים... במחזור הבא: מאבק על יתרון הביתיות בפלייאוף

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה