ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

כן המפקד!

ספורט6 באוגוסט 2019    9 דקות
0

נעים להכיר: אמנון איצקוביץ' מנהל קבוצת הכדוריד של מ.כ באר שבע מספר על הדרך שעשה מבית ספר היסודי 'אחווה' בבירת הנגב למשטרת התנועה הארצית ומשם לאולם הספורט של תיכון רמות החדש. הוא מסכם עונה ראשונה בליגת העל ומשתף בתכניות והשאיפות לקראת העונה החדשה. ראיון בלי מדים

כן המפקד!
ממשטרת ישראל למ.כ באר שבע. אמנון איצקוביץ' | צילומים: אילן שי

עונת הכדוריד תחל בסוף החודש (30.8.19, 15:45, גביע השופטים מול מ.כ חולון בחוץ), ומ.כ באר שבע תצא לדרך בפעם השנייה בליגת העל. לאחר עונה מוצלחת, בה העפילה לפלייאוף, ונוצחה ברבע הגמר בידי סגנית האלופה, מכבי ראשון לציון, שואפים רוני טסלר ואבנר דרורי לפחות לשחזר את ההישג.

אימון פתיחת עונת 2020 כדוריד

זינוק הפתיחה לעונה החדשה

האימונים שהחלו השבוע (ראשון) באולם של התיכון החדש ברמות, הפגיש את הסגל החדש, שכולל את מילוש בויאשיץ' וסטפן צ'יריץ הסרבים ששיחקו בעונה החולפת, ואת ולדימיר דימיטרוביץ', שמצטרף העונה.

אלדר שיקלושי

אלדר שיקלושי

בגזרת הישראלים התייצבו לאימוני פתיחת העונה השוערים אלדר שיקלושי ועומר גלוזמן (שחזר אחרי עונה בדימונה) וגם מידד קרויטרו ועמית ויטקובסקי, שמצטרפים לטל פאר, יובל שמש, אביב לייפר ועוז פגליארי, שממשיכים עוד עונה.

במועדון מבירת הנגב עדיין לא השלימו את הסגל, ומחפשים שחקנים למרכז ההגנה ולפינות.

את הקבוצה ימשיך לנהל אמנון איצקוביץ', וזו הזדמנות לעשות היכרות עם קצין המשטרה לשעבר.

נצ"מ איצקוביץ' (55), יליד באר שבע, הוא בוגר מערכת החינוך בעיר – בית הספר היסודי אחווה (בו למד עם רוני טסלר) ובהמשך תיכון מקיף ו'.

הוא נשוי לאורלי, ואב ל-3 ילדים: נועה, הבת הגדולה, היא עורכת דין במשטרה; האמצעית, שיר, היא סטודנטית להנדסת בניין במכללת 'סמי שמעון', והצעיר ניר, הוא חייל ושימש עד לעונה שעברה קפטן הפועל "השלושה".

תרומה לקהילה

"אחרי השירות הצבאי", משחזר איצקוביץ', "בחרתי ללכת למשטרה, סוג של תרומה לקהילה בעיר שבה גדלתי. זה אמנם מקום עבודה, אבל עוסק גם עם איכות חיים של התושבים. זה קרץ לי. אמרתי לעצמי, נלך לשנה אחת ואז נחפש כיוון אחר, אבל השנה הזו הפכה ל-34 שנים, התחברתי, נדבקתי לזה, ולא יכולתי להיפרד, כי בסוף זה מקום עבודה מגוון. התחלתי בבאר שבע, הייתי בסיור, בבילוש, במרחב, בירושלים, מפקד תחנת ערד, מפקד משטרת תנועה בדרום ואחר כך מפקד משטרת תנועה ארצי. זה תחום מאתגר, עם עבודה מאוד אינטנסיבית. עמדתי בראש הגוף הזה בשנה עם הירידה הגדולה ביותר במספר תאונות הדרכים. זו מערכת שמלמדת אותך איך לחשוב, איך לפעול, איך להתנהל. ואתה לוקח ממנה המון תובנות לחיים. בתפקיד האחרון שלי לפני הפרישה באוקטובר 2018, הייתי ראש מחלקת מתנדבים במשטרה".

היית הרבה זמן מחוץ לבית…

"לא קל לילדים, לא קל לאישה. מי שמגדל אותם בבית זו האימא, ואני מצדיע לאשתי. אתה לא נמצא שם כל הזמן. מקרה שתמיד יושב לי בראש היה עם בתי הבכורה, שכיום בת 29, אז תלמידה בכיתה א', היא הייתה צריכה לצאת לטיול. מאחר ואשתי מורה, מי שיכול היה לצאת אתה, הייתי אני. סיכמנו שאני יוצא. בסופו של דבר הייתה פעילות משטרתית נגד הברחה של סמים מירדן. הייתי בדרך הביתה לצאת לטיול, וכשהגענו למצפה רמון, עשינו פרסה. הטיול יצא, ואני לא הייתי שם. אני זוכר את זה עד היום, אני חושב שאולי יותר ממה שהיא זוכרת את זה. זה מפריע, אבל אלה החיים שאתה בוחר. את זה הילדים מכירים ועם זה הם גדלו. אשתי הכירה אותי כשוטר, מן הסתם היא ידעה לאן היא הולכת. כמפקד משטרת תנועה ארצי, יכולתי לצאת באמצע הלילה, לחזור, והיא אפילו לא יודעת שיצאתי מהבית. זה סוג של הקרבה".

ואיך נוצר הקשר עם ספורט?

ניר ואמנון איצקוביץ'

"זה התחיל בכדורגל. אני מלווה את ניר מגיל צעיר. כדוריד זה משהו חדש עגורי, ונכנסתי אליו באוגוסט לפני שנה בעקבות פנייה של רוני טסלר. נפגשתי אתו אחרי ש-25 שנה לא ראיתי אותו. למדנו באותו בית ספר יסודי. היה סמול-טוק בינינו – מה קורה אתך? אני במשטרה לקראת פרישה, ואז הוא ישר קפץ על העניין ושאל אם אני מוכן להצטרף אליו. אמרתי שאני אשב על זה לראות. לא עניתי מיד כי זה ספורט שאני לא מכיר אותו, תחום שלא עסקתי בו. מצד שני, כשאתה פורש מארגון שאתה משרת בו כל כך הרבה שנים, אתה מחפש תוכן לחיים. החלטתי שאני לא רוצה לעבוד, בטח לא בשכר, בחרתי שזו דרך שאני יכול לעזור, לסייע, לתרום לקהילה. למדתי להכיר את הענף, את העבודה, את המשמעויות. יותר הכרתי כדורגל, כצופה, ואז אתה רואה כדוריד, ושואל למה הוא עושה ככה, זה אסור, וזה מותר מסתבר, למדתי להכיר את זה, להתחבר לזה".

מה בדיוק אתה עושה במועדון?

"התפקיד שלי מוגדר כמנהל קבוצה, יש לו חובות, יש לו זכויות, יש סמכויות. מבחינתי, השנה שעברה הייתה שנה של למידה, מה צריך, איך צריך. עשינו דברים יפים במהלך השנה, בתחום הניהולי. לא היו בגדי אימון לשחקנים, צריך שיהיו. שחקנים היו מכבסים, גם בגדי משחק בבית, אז צריך לדאוג לזה, לרכוש מכונת כביסה, הלוגיסטיקה של המשחקים, חברות אבטחה שצריך להתעסק איתן, ואני מכיר את התחום הזה, יודע מה לעשות, מה לדרוש, צריך לדאוג גם להסעות. יש מה לשפר. עבורי זו הייתה שנה של למידה, של הבנה של צרכים.

יש עוד הרבה מה לעשות

"יש עוד הרבה מה לעשות", מוסיף איצקוביץ', "הבאנו גם איש משק שעושה זאת בהתנדבות, איש משטרה לשעבר, יהודה ישראל, יש לו חשיבה מחוץ לקופסה, מאוד יצירתי. אתה מייצר סוג אחר של התנהלות מול השחקנים. הכדוריד, במיוחד אצלנו, הוא לא ספורט מקצועני, צעירים, חיילים. ויש גם זרים, הם יותר מקצוענים".

איך באר שבע וכדוריד מתחברים?

"באר שבע לא מביאה קהל. אני עצמי ראיתי כדוריד עד שהגעתי למועדון אולי 10 דקות בטלוויזיה כל חיי. לא הכרתי את הספורט הזה, הוא לא משך אותי. הספורט האטרקטיבי בעיר זה הכדורגל ואחר כך הכדורסל, ורק אחר כך כל השאר. זה לוקח זמן. זה חלק מהעניין, במשחקים האחרונים הגיע יותר קהל, יותר ילדים עם כניסה חופשית. מה אנחנו גובים? 20 שקלים שזה לתחזק את עצמנו. התקציב שלנו הוא לא מי יודע מה גבוה (כמיליון וחצי שקל). העירייה מסייעת, יש ספונסר ראשי (מוסך קלדרון). אבל יש לא מעט הוצאות (משכורות, תחזוקה, הסעות, אבטחה, שכערות לזרים).

וכיום, אחרי עונה ראשונה?

"למדנו מהעונה הראשונה בליגת העל. גם מבחינה ניהולית אנחנו צריכים להתנהל בצורה הרבה יותר מקצוענית. בכל ארגון גדול צריך משמעת. משמעת בתוך מערכת פותרת הרבה בעיות, עושה סדר, ופה זה עדיין לא קיים, לפחות לא כמו שאני הייתי רוצה. בכדורגל, קובעים שעה, הילדים מגיעים לפני, פה 5 דקות אחרי, לא מקובל. יש הרבה הנחות שעושים.

"מאמן צריך לאמן, יו"ר מתווה מדיניות, דואג לכסף ואני צריך לבזבז אותו. ככה צריך להיות בארגון מסודר. אם יהיו לנו עוד אנשים שיבואו ויסייעו לנו, זה יקדם את הענף בעיר, אנחנו צריכים את זה. ההנהלה שלנו מצומצמת, היו"ר המאמן ואני. אבל אני מאמין שיש אנשים טובים בבאר שבע, שיכולים גם כן לבוא ולהיות חלק בתוך המערכת הזו, לתת עצות טובות, כי בסופו של דבר, אין פה השקעה של הרבה מאוד זמן, להיפגש פעם ב, לעשות ישיבת צוות כדי לבדוק איך הדברים מתנהלים, לקחת את מחלקת הנוער שכמעט ולא קיימת, ולראות איך ממנפים אותה הרבה יותר, זה אמור להיות דור העתיד של העיר. לי אין נגיעה בנוער. ההתעסקות שלי היא עם הבוגרים בלבד. צריך מי שיעסוק עם המחלקה הצעירה. אלה דברים שצריך לעשות אותם. יש הרבה מה לעשות, בסופו של דבר זו תרומה לקהילה. הפרויקט של רוני, שצירף אליו בין השאר גם מה שמוגדר כנוער שוליים, היה חשוב. נוער שאין לו תעסוקה מסתובב ברחובות".

ולדימיר דימיטרוביץ'

זר שלישי, עונה ראשונה. ולדימיר דימיטרוביץ'

עמית ויטקובסקי

עמית ויטקובסקי

מידד קרויטרו

מידד קרויטרו

איצקוביץ' ממשיך: "בסופו של דבר, זה עניין של תפיסה. בענף הכדורגל בבאר שבע יש אינסוף אנשים ואינסוף כסף, והנהלה מאוד מכובדת ובכירה, הכדורסל גם הוא עשיר באנשים טובים. בסופו של דבר, אנחנו מייצגים את העיר. יש תושבים רבים שהם בעלי השפעה ויכולת לסייע גם מזמנם ואולי גם מכספם כדי להרים את הענף הזה בעיר, כי בסוף זה מביא כבוד. אנחנו מדברים על תקציבים שיוכלו לכסות הוצאות ולסייע לשרוד בליגת העל. שחקנים טובים זה כסף. הפועל באר שבע בכדורגל, כדי להגיע לאן שהגיעה, הייתה צריכה כסף מבחינת שחקנים, ההתנהלות. גם אצלנו, בשביל להביא שחקנים בכירים מאזור המרכז, צריך תקציבים. לא יהיה כסף הם לא יגיעו, והם לא זולים. ארבעה אימונים ומשחק, להגיע לבאר שבע מהמרכז, מעלה את המחיר, ואנחנו לא תמיד מסוגלים לעמוד בזה".

איך אתה מסכם את העונה?

"הייתה לנו עונה טובה. להעפיל לפלייאוף העליון, מה שלא קרה, לפחות בעשור האחרון, בכדוריד הישראלי לעולה חדשה, זה ללא ספק הישג מכובד".

יובל שמש

ממשיך עוד עונה. יובל שמש

 

בעונה הקרובה דרבי מול דימונה. חוששים?

"אני לא חושב שתהיה תחרות על שחקנים. כל אחד בונה את הקבוצה בהתאם לשחקנים שיש לו. תחרות ספורטיבית? תהיה. אנחנו כמועדון כדוריד באר שבע מסתכלים על עצמנו, יודעים מה אנחנו רוצים. מה הקבוצות האחרות יעשו, כולל דימונה, זה עניין שלהן. עיננו לא צרה בהן, ושעיניהן לא יהיו צרות בנו. כל אחד יתעסק בקבוצה שלו ובספורט שלו".

כתבות נוספות

0

נתיבות וירוחם בבית העליון

ליגה ב': ניצחון לחניכיו של צחי בן ישי, תיקו לקבוצה של מוטי עטר. שגב שלום חזרה לנצח ומקווה שהכוכבים יסתדרו כך שבמחזור האחרון בשבוע הבא היא תצטרף לשמינייה הראשונה

ספורט1 במרץ 2024    2 דקות
0

המרדף נמשך

ליגה א': מ.ס דימונה גברה 0:2 על מכבי קריית מלאכי בחוץ, אבל נותרה במרחק 3 נק' מהמוליכה, הפועל כפר שלם, ששוב ניצחה בתוספת הזמן. גיל חדד ועמראן אלקרינאוי כבשו לחבורה של שמעון ביטון

ספורט1 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה