ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

מהיכל הקונכייה לפסגה האירופית

ספורט27 ביולי 2019    5 דקות
0

עמית זיס ויאיר קרביץ, ששיחקו העונה בהפועל באר שבע, זכו השבוע באליפות אירופה לנבחרות עתודה בכדורסל. במועדון האדום סבורים: "ראו תביעת אצבע ממה שעברו העונה, הם גדלו והתבגרו במשחק שלהם"

מהיכל הקונכייה לפסגה האירופית
אלופי היבשת. עמית זיס ויאיר קרביץ | צילום: לילך וייס, איגוד הכדורסל

הקיץ שמגיע בימים אלה לשיאו, מתאפיין בשפע של תחרויות ספורט ברחבי תבל, החל מקופה אמריקה, אליפות אפריקה ומונדיאל הנשים בכדורגל, דרך מרוצי אופניים של הג'ירו ד'איטליה, הטור דה פראנס ולה-וואלטה (La Vuelta) הספרדית, אליפויות עולם בשחייה ובג'ודו, וכלה בליגת היהלום באתלטיקה.

גם ישראל הצטרפה השנה לחגיגה, וארחה במשך שבוע ימים את אליפות אירופה לנבחרות עתודה בכדורסל. להיכל קבוצת שלמה בתל אביב ולאולם זיסמן ברמת גן, הגיעו 16 הנבחרות הטובות ביותר ביבשת עד גיל 20. בסיום הטורניר המרתק, הניפה הנבחרת הצעירה של ישראל, בפעם השנייה ברציפות, את גביע אירופה.

הגביע הוא שלנו! זיס וקרביץ חוגגים עם אבדיה, ים וחנוכי | צילום: דני מרון

עמית זיס ויאיר קרביץ, שחקני החמישייה הפותחת של ישראל, שהיו שותפים להישג המרשים של הכחולים-לבנים, שיחקו בשורות הפועל באר שבע, בעונתה הראשונה בליגת העל, מה שמצביע, אולי יותר מכל, על הבחירה הנכונה של שחקנים לסגל הייחודי של רמי הדר.

עמית זיס מול עודד ברנדוויין | צילום: מאיר אבן חייםן

ממשיך עוד עונה. זיס במדי באר שבע | צילום: מאיר אבן חיים

זיס (19), שימשיך עוד עונה אצל האדומים מבירת הנגב, מתקשה להירגע, גם 24 שעות אחרי הזכייה: "זו הייתה חוויה מטורפת באווירה מדהימה, כשהקהל מעודד כל הזמן. היה מרגש לשמוע ולשיר את התקווה לפני כל משחק, ועוד בארץ – זה היה הדבר הכי גדול".

קרביץ (20), קפטן הנבחרת, שבחר לשחק בעונה הבאה במכבי רעננה מהליגה הלאומית, הוסיף: "היה מטורף לגמרי. עדיין לא עיכלתי את כל מה שהלך אתמול. כל יום באליפות הזאת היה יותר מטורף מקודמו, אין לי הסבר באמת לכל זה. הקהל היה מדהים ודחף אותנו כל הזמן. לא היינו יכולים לבקש קהל יותר טוב. הם עודדו אותנו גם ברגעים שלא הלך לנו ואני בטוח שזה השפיע גם על היריבות".

מנכ"ל הפועל באר שבע, תומר ירון, שצפה בכל משחקי הנבחרת, מנסה להרגיע: "נכון שהייתה אווירה טובה של כדורסל, וראינו הרבה כישרונות, אבל צריך להיכנס לפרופורציות. רוב השחקנים בתחילת הדרך. חשוב להבין שהמעבר מנוער לבוגרים לא קל, בעיקר בכל הקשור לנושא הפיזי ולאינטנסיביות. יש הבדלים גדולים בין לשחק בנבחרות ובין לשחק בליגה הראשונה מול זרים אמריקאים".

אז לא להתלהב?

"בהחלט כן. היכרנו גם שחקנים ברמות שלא רואים כל יום. אני מדבר על פרופורציות. גם בנבחרת שלנו, לרוב החבר'ה יש עוד דרך לעבור. הם צריכים דקות משחק כדי להשתפשף. סביר להניח שרובם ישחקו תחילה בליגה השנייה ובמיוחד הגארדים, כפי שעשה יאיר קרביץ, שעבר למכבי רעננה. לא קל להם בליגה הראשונה. לעומת זאת, שחקנים שמצטיינים יותר בלחימה, משחק הגנה וקשיחות, כמו חנוכי וזיס, שיודעים לעשות, להרביץ ובעלי יכולות פיזיות, יש להם יותר סיכוי לקבל דקות משחק".

איך היו הנציגים שלנו בנבחרת?

"עמית ויאיר עשו קפיצה מאוד גדולה וראינו את זה, בעיקר הגנתית. ראו תביעת אצבע ממה שעברו העונה, הם גדלו והתבגרו במשחק שלהם".

"ההתנסות בליגה נתנה לי כלים"

גם זיס, שהתחיל את הקריירה ברמת השרון, והמשיך אותה במכבי תל אביב, באקדמיה ובבוגרים של מכבי קריית גת והפועל חיפה, משוכנע שהעונה אצל רמי הדר תרמה לו לא מעט: "למדתי המון, ההתנסות בליגת העל נתנה לי כלים אותם הבאתי לאליפות, ואני מקווה שבעונה הקרובה אצליח עוד יותר. החלטתי להמשיך עוד עונה בבאר שבע כי אני חושב שזה מועדון מדהים, כל המסביב, האנשים. אני מאוד מחובר לרמי הדר, אותו הכרתי עוד כשהיה מאמן נבחרת הקדטים של ישראל".

לעומתו, בחר קרביץ לעזוב את המועדון הבאר-שבעי: "החלטתי שאני רוצה לשחק הרבה יותר דקות, ולהיות שחקן משמעותי בקבוצה. החלטתי עם ההורים שלי לרדת לליגה השנייה. אני לא חושב שעשיתי טעות, ואני שלם לגמרי עם ההחלטה שלי. בסופו של דבר, אנחנו משחקים כדורסל ורוצים לשחק באופן קבוע. אף אחד לא רוצה לשבת על הספסל".

אווירה מחשמלת בדרייב-אין | צילום: דני מרון

 

וחזרה להישג של הנבחרת.

זיס: "זה היה כיף גדול, היה חיבור מטורף בין כולם. הייתי בהרבה נבחרות, אבל אני חושב שבנוסף לצד המקצועי, הצלחנו להשיג את המטרה מכיוון שגם כשהיו קשיים הצלחנו להישאר יחד".

איך חגגתם?

"יצאנו למועדון בתל אביב ביחד עם עוד כמה נבחרות. ישנתי מעט, עוד יש אנרגיות. עכשיו אני רוצה לנוח, אחרי חודשיים מאוד עמוסים ואינטנסיביים, ואז לחזור לפעילות, ולעזור להפועל באר שבע להשיג את המטרות שלה".

ממשיכים בהכנות

לאחר שהחתימה שלושה זרים (פיליפ הרץ, ג'ון פטרוסלי ואנתוני לורנס), בהפועל באר שבע מחפשים זר בעמדה 5, כמו גם עוד שחקן ישראלי. הבשורה הטובה שקיבלו השבוע ראשי המועדון מהצוות הרפואי, היא שטרנס ווטסון, ששיחק בעונה שעברה 22 דקות לפני שנפצע וסיים את העונה, חוזר בהדרגה לאימונים ואמור להיות כשיר לתחילת הליגה (5/6.10.19). במועדון, שסבל ממכת פציעות בלתי נגמרת, עשו בקיץ הרבה חושבים, ובכוונתם להתעסק במניעתן.

ב-21 באוגוסט אמורים האדומים לפתוח באימונים, כשבמקביל נקבעו 3 משחקי הכנה – מול הפועל ירושלים, הפועל גלבוע/גליל והפועל אילת. כמו כן, הוזמנו חניכיו של רמי הדר להשתתף, זו השנה השנייה ברציפות, בטורניר אילת, בו ייקחו חלק, בנוסף לקבוצה המקומית ובאר שבע, גם הפועל חולון והפועל תל אביב. נבדקת גם האפשרות להשתתף בטורניר בינלאומי בחו"ל.

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה