ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

הקזחים באים

ספורט24 ביולי 2019    6 דקות
0

שחקן באר שבעי לשעבר שניצח את קאיראט, כוכבי העל ששיחקו בה, אינייסטה הקזאחי וגם הישראלי הראשון בליגה הקזחית שמספר על הסיכויים מול היריבה. הכירו את קאיראט לעומק

הקזחים באים
בשם הכי גדול שאתם מכירים ששיחק שם. אנדריי ארשבין | צילום: אודי ציטיאט

בשבועיים הקרובים ייכנסו בהפועל באר שבע לאווירת קזחסטן, לקראת צמד המפגשים עם קאיראט אלמטי, בדרך לשלב הבא של הליגה האירופית. ברחוב הספורטיבי ישנה אופטימיות זהירה לגבי צמד המפגשים, אבל הכדורגל הקזחי הוכיח בשנים האחרונות, שאסור לזלזל בו. קאיראט אלמטי היא אחת משתי הקבוצות המובילות של הכדורגל בקזחסטן, יחד עם אסטנה, שהפסידה לקלוז' הרומנית וכבר לא תפגוש את מכבי תל אביב העונה.

"הקבוצה של העם", כפי שהיא מכונה, היא היריבה החזקה ביותר שהגרלה בשלב הזה הייתה יכולה לזמן לבאר שבע משום שהיא נמצאת בשיאה של הליגה המקומית, אבל לא רק. די אם נביט על מחזור הליגה האחרון בליגה הקזחית, כשקאיראט ניצחה את המוליכה טובול 3:5, אחרי מהפך אדיר וצמצמה את הפער מפסגת הטבלה לנקודה אחת בלבד.

היא נוסדה ב-1954, והיא משחקת באיצטדיון עם תכולה של כמעט 24 אלף צופים, תחת המאמן אלכסיי שפילבסקי בן ה-31, המאמן הראשי הצעיר ביותר בתולדות הכדורגל הקזחי.

מעונה לעונה. התפאורה מול לאצ'י | צילום: דני מרון

 

אבל הסיפור, כמו בבאר שבע, הוא הבעלים. דמיינו לכם שהשם הפרטי של אלונה ברקת היה הפועל או באר שבע, זה בדיוק מה שקורה עם הבעלים של יריבתה במסע האירופי, ששמו, בדיוק כמו שם הקבוצה – קאיראט בורנבייב. מדובר באוליגרך ואיש עסקים קזחי, הדירקטור הראשי בתאגיד הגז הקזחי "קזרוסגז", ששם לעצמו למטרה להביא את קזחסטן לקדמת הבמה העולמית.

קאיראט סיימה בעונה האחרונה במקום השני, אך גם זכתה בגביע, ולמעשה היא חברה קבועה במוקדמות הליגה האירופית בעונות האחרונות, למרות שמעולם לא העפילה לשלב בתים אירופי.

כדי לזכות בזכות לפגוש את הפועל באר שבע, עברה הקבוצה הקזחית את שירוקי הבוסנית, עם ניצחון 1:2 בשני המשחקים, כשבגומלין מצאה עצמה בפיגור בדקה ה-90, אך הצליחה להבקיע שני שערים בתוספת הזמן ולנצח.

הכוכבים, הקשר הישראלי וטיפ בשקל

הכסף של האוליגרך הקזחי הצליח בשנים האחרונות להנחית כמה שמות עולמיים כמו שיאן ההופעות של נבחרת אוקראינה, שחקן העבר אנטולי טימושיוק, ששיחק בעברו בשחטיור דונייצק, זניט סנט פטרסבורג ובאיירן מינכן הגדולה. יחד עם זאת, השם הגדול ביותר שאתם מכירים, הוא כוכב נבחרת רוסיה וארסנל לשעבר, אנדריי ארשבין שרק בשנה שעברה פרש ממשחק פעיל.

גם הוא כבר לא במכבי תל אביב. טל בן חיים | צילום: אודי ציטיאט

כיום ניתן למצוא בקבוצה בעיקר את הקשר באירוז'אן אילחמאן המכונה "אינייסטה הקזחי" ונחשב לפוטנציאל גדול, את מלך השערים אדרינסולה חביב אסולה שכבש 11 שערים בליגה ואת מרטון אפל ההונגרי שנמצא בכושר מצוין, היה מועמד בעבר להפועל באר שבע ואף שיחק מולה באותו מפעל במדי הונבד ההונגרית.

רוצים עוד קשר ישראלי? בעונת 2011/12 שיחק במועדון השוער יוסי שקל, שהפך לישראלי הראשון בליגה הקזחית. שש שנים מאוחר יותר, הכישרון הישראלי של ברצלונה הגדולה, גיא אסולין, חתם במפתיע בקבוצה, ועוד יותר מפתיע, עזב אותה לאחר כחודש, עם מאזן של הופעה אחת בלבד, במה שהוגדר כ"סיבות אישיות". ב-2016/17, שיחק במועדון הבלם הספרדי ססאר ארזו, שזכור בעיקר לאוהדי בית"ר ירושלים.

"מאוד הפתיע אותי הכדורגל שם", נזכר שקל, היום שוער בליגות הנמוכות. "החבר'ה שומעים קזחסטן, מדינת עולם שלישי לצורך העניין, לא מאריות הכדורגל, אבל המקצוענות והתנאים ברמה מאוד מאוד גבוהה", הוא מספר.

"כשאני הגעתי לשם, היינו מגיעים בבוקר למועדון של הקבוצה, שבזמנו היה מלון, היינו מקבלים את הציוד לחדר, האוטובוס של הקבוצה היה לוקח אותנו לאימונים ובסוף האימון חוזרים למתחם האימונים, לארוחה, השלמות, חדר כושר, בריכה וטניס אפילו. הכל ברמה מקצוענית גבוהה. הכדורגל שם מתאפיין בהמון זרים, בעיקר יוגוסלבים ואפריקאים ויש אצטדיונים גדולים".

מה לדעתך הסיכויים של באר שבע במפגש מול הקזחים?

"הפועל באר שבע זו קבוצה שאני אוהב והלוואי לכל קבוצה בעלים כמו אלונה ברקת. אני מאמין שזה תלוי יותר בהפועל באר שבע ואם היא תגיע מגובשת, מתלהבת ומחוברת, כמו בשנתיים הקודמות, אני מאמין שהסיכויים מאוד גבוהים, במיוחד באצטדיון 'טרנר'. אבל אם הם יבואו כבויים כמו בעונה שעברה, הסיכויים יורדים דרסטית".

איפה בכל זאת באר שבע אמורה להיתקל בקשיים?

"יש שם אצטדיון גדול, שאני לא יודע עד כמה יהיה מלא באוהדים, אבל אם יהיה מלא, זה מגרש מאוד ביתי. הכדורגל הקזחי הוא כדורגל מאוד פיזי ומהיר ויש שם מגרש שכר הדשא לא מאה אחוז רגיל, בחלקו סינטטי. הטיסה די ארוכה עם קונקשן, אבל מזג האוויר הוא טוב עכשיו, אז לא תהיה להם בעיה".

גל אלברמן מול "אינייסטה הקזחי" | צילום: אודי ציטיאט

 

זווית ישראלית נוספת היא פטריק ואן לייבן, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער של מכבי תל אביב, שעבד בעבר במועדון הקזחי. כן, אותה מכבי תל אביב שב-2015/16, עברה את קאיראט במפגש כפול במוקדמות הליגה האירופית, עם 1:1 בקזחסטן, כשיוסי בניון מבקיע בדקה ה-90 ו-1:2 בארץ כשגל אלברמן מעלה את הצהובים מישראל לשלב הבא, עם שער בדקה ה-86.

אגב, ב-2015, הדיחה קאיראט את הכוכב האדום בלגראד, עם פרדראג ראייקוביץ' בין הקורות ועידן ורד בהרכב.

יוסי בניון. הבקיע מול קאיראט בדקה ה-90 | צילום: אודי ציטיאט

 

אם שואלים בישראל, המומחים מדברים על הגרלה קשה, אבל אם יש מישהו שיכול ללמד אותנו על הקבוצה, הוא גל אלברמן, או יותר נכון היחס שלו לאותו משחק.

"זה היה משחק קשה, קשוח, אבל עוד משחק", נזכר אלברמן. "לא זכור לי משהו יוצא דופן, זה היה משחק רגיל, כמו כל המשחקים בשלבים האלה, יריבה טובה. באנו, טסנו, שיחקנו את המשחק וחזרנו. אולי הטיסה הייתה קצת ארוכה, אבל מלבד זאת, לא היה משהו יוצא דופן".

גם לפי שקל, נראה שהערכות המוקדמות קצת מחמירות עם הסיכויים של הקבוצה מבירת הנגב. "באר שבע הולכת לפגוש קבוצה שהיא פיזית, די טובה ושהיא מגובשת ונמצאת באמצע הליגה, אבל לבאר שבע יש יתרון של מאמן, שחקנים טובים ולב. זה מה שיש לנו הישראלים בעיקר", מסכם השוער.

כתבות נוספות

0

גרוש ללירה

הפסד בית שביעי להפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה, שנכנעה 73:67 לבני הרצליה, אותה יפגשו חניכיו של אורן אהרוני גם בשמינית גמר גביע המדינה. 14 נק' לשרפילד

ספורט12 במרץ 2024    דקה אחת
0

הפועל רהט כבשה צמד בתוספת הזמן וניצחה...

ליגה ג': למרות ההפסד, מכבי ב"ש שמרה על המקום הראשון. מ.כ ב"ש עם משחק חסר, יכולה לחלוף על פניה. גם בני כסייפה ומ.כ מיתר בתמונה

ספורט10 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה