ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

איבדו גובה

ספורט20 ביוני 2019    5 דקות
0

כמעט ואין נקודה על הגלובוס בה לא שיחק רוברט רות'בארט (2.17 מ'), שנפרד השבוע מהפועל באר שבע. הענק החביב נפרד מהעיר ומהאוהדים ונזכר בדאנק הראשון שהחמיץ בקריירה ואיך זה השפיע על הקריירה. "אני מאחל המון הצלחה לחברים שלי, ומבטיח להמשיך לעקוב"

איבדו גובה
ממשיך לתחנה הבאה. רוברט רות'בארט | צילום: מאיר אבן חיים

כשרמי פורטיס שר על הענק הלוחש, ש"רק מחכה לניצוץ כדי להצית בכם אש", ספק אם הדמות שעמדה לנגד עיניו הייתה זו של רוברט רות'בארט.

הסנטר של הפועל באר שבע עד לפני כמה ימים, שמתנשא לגובה של 2.17 מ' קיבל השבוע הודעה מהמועדון האדום שהוא לא ממשיך בשורותיו בעונה הבאה, והכדורסלן בן ה-33 יוסיף עוד נקודה לרזומה העשיר שלו. "ההחלטה הייתה של באר שבע, ואין לי בעיה עם זה", הוא מרגיע.

הסיפור שלנו מתחיל ב-16 ביוני 1986 בעיר סרייבו שביוגוסלביה לשעבר, שם נולד רות'בארט, אז בוריס קיימאקוביץ'. עם פרוץ המלחמה בבוסניה, כשהוא רק בן 6, עלה ארצה, ובישראל שינה את שמו לזה הנוכחי.

לאחר שנתיים וחצי בישראל, נטלה שוב המשפחה את מקל הנדודים ועברה לקליפורניה שבארצות הברית, שם שיחק הנער הצעיר בהצטיינות בתיכונים, ובהמשך היה מועמד לבחירה בדראפט של 2004.

רות'בארט נזכר בתקופה בה שיחק בליגות לתיכונים, ובעיקר בניסיון ההטבעה הראשון שלו: "הייתי בן 14, תלמיד כיתה ז' בחטיבת ביניים בארצות הברית, וכבר הייתי בגובה 2.12 מ'. זה היה כמה מחזורים אחרי תחילת העונה. היה עליי הרבה לחץ, ובשבילי, להטביע במשחק שבו רוב הילדים בגילי בקושי היו מגיעים ללוח, הייתה הזדמנות שהחלטתי לקחת אותה.

"קיבלתי מסירה למתפרצת, כשאף אחד לא רודף אחריי. הקפצתי את הכדור, והסתכלתי על נעלי הג'ורדן השחורות מידה 11 שלי, והתכוננתי להמראה. זינקתי מאמצע הצבע, וכשהידיים שלי יצרו מגע עם הטבעת ומשכתי אותה, ראיתי משהו שאכזב אותי מאוד – הכדור פגע בטבעת ועף באוויר מאחוריי. לא האמנתי. פספסתי את הדאנק! חשבתי לעצמי 'אני אהפוך מטרה ללעג של אולם שלם. שחקן בגובה 2.12 מ' מפספס דאנק כשאף אחד לא מפריע לו. מה כבר יכול להיות יותר גרוע?'. כל כך התביישתי. חששתי לפגוש את העולם עם הנחיתה… נשארתי תלוי על הטבעת. אני כנראה הייתי נשאר תלוי שם לנצח, מזמין לשם קייטרינג, מתחתן למעלה ומגדל את הילדים שלי על הטבעת. אבל השריקה של השופט על עבירה טכנית בגלל שנתליתי בטבעת, החזירה אותי לקרקע המציאות. באותו רגע רציתי להיעלם, אבל הגובה לא עזר לי.

"לקח לי הרבה זמן להתאושש מאותה החמצה. הייתה לי תחושה של כישלון, אבל שנים מאוחר יותר, אני יכול להשתמש בסיפור הזה כדי ללמוד על החיים. בסופו של דבר, תחושת אי הנוחות נעלמה, ובהמשך אותה העונה הטבעתי, ולא מעט פעמים, אבל מה שאני לקחתי מהחוויה הלא נעימה, זה שהתמודדות עם כישלון היא תנאי חשוב כדי לצמוח ולהתקדם. הבנתי שהייתי מספיק אמיץ כדי לנסות את דאנק, וכך קיבלתי עוד הזדמנויות בהמשך, בהן למדתי והשתפרתי. כישלונות הם הכלים הטובים ביותר שלנו לצמיחה", פוסק רות'בארט.

ואכן, הכדורסלן המוכשר סלל לעצמו את הדרך להצלחה, בארץ וגם בחו"ל. "אני סרבי, בוסני, אמריקאי וישראלי, ושיחקתי גם בליגות של סלובניה (אולימפיה לובליאנה), טורקיה (פאמוקלה), פולין (סטארט גידיניה) וצרפת (ראסינג פריז ולה פורטל)".

בישראל הוא השתייך לסגלים של נבחרות העתודה והאולימפית של ישראל, הנבחרת לאוניברסיאדה וגם נבחרת הבוגרים.

213 משחקים בליגת העל

רות'בארט שיחק עד כה 213 משחקים בליגת העל הישראלית, שהתחלקו בין גליל עליון (18), עירוני נהריה (46), ברק נתניה (27), מכבי חיפה (31), הפועל תל אביב (37), הפועל אילת (38) והפועל באר שבע / בני שמעון (16).

עד לפציעתו באמצע חודש מארס השנה, הוא שותף ב-16 משחקים, בהם קלע 6.4 נקודות ב-12.4 דקות בממוצע (52.8% ל-2 עם 38/72, 72% מהקו עם 18/25) וקלט 3.7 ריבאונדים. הוא קבע שיא עונתי של 13 נקודות במחזור השביעי מול עירוני נס ציונה בחוץ (שיא קריירה: 25) ושיא ריבאונדים (8) מול מכבי ראשון לציון במחזור ה-6 בבית (שיא קריירה: 16).

רות'בארט הגיע לבאר שבע אחרי עונה במכבי קריית גת, שהפסידה בסוויפ (3:0) לאדומים מבירת הנגב במאבק על כרטיס העלייה לליגת העל. בין לבין, הספיק לשחק בלה פורטל הצרפתית מהליגה הראשונה. "הייתי שחקן משמעותי בסגל של קריית גת, והנחתי שבבאר שבע יתעניינו בי, אבל לא התעסקתי בזה. הייתה שיחה בקיץ, אבל היא לא הבשילה לכדי מעבר. יצאתי לצרפת ב-1 ביוני, ובנובמבר הגעתי לבאר שבע. זו הייתה עבורי הזדמנות לחזור לשחק בארץ ולבית במשק שגרנו בו, אני, אשתי ושני ילדיי באבן שמואל".

איך אתה מסכם את העונה הקצרה שלך בבאר שבע?

"מאוד נהניתי להיות חלק מהמועדון המיוחד הזה. זו הייתה עונה מאתגרת, ובסופו של דבר מאוד מוצלחת. עשינו במהלכה דברים גדולים. יחד עם זאת, סבלנו מהרבה מאוד פציעות, וגם מזה הייתי חלק. בסך הכול אני מאוד שמח עם מה שנתתי לקבוצה. אני מאחל המון הצלחה להפועל באר שבע, לאוהדים ולכל מי שנתן לי את האפשרות להיות חלק מהמועדון. אני מאחל שיצליחו גם בטווח הארוך. העונה הראשונה מלווה בהרבה התלהבות ומוטיבציה. השנה השנייה היא המבחן האמיתי. עכשיו יש ציפיות מצד השחקנים, ההנהלה, הצוות המקצועי, האוהדים והתקשורת שהעונה תהיה מוצלחת לפחות כמו זו שעברה. אני מקווה שימשיכו בדרך שלהם. אני אמשיך לעקוב".

כתבות נוספות

0

גרוש ללירה

הפסד בית שביעי להפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה, שנכנעה 73:67 לבני הרצליה, אותה יפגשו חניכיו של אורן אהרוני גם בשמינית גמר גביע המדינה. 14 נק' לשרפילד

ספורט12 במרץ 2024    דקה אחת
0

הפועל רהט כבשה צמד בתוספת הזמן וניצחה...

ליגה ג': למרות ההפסד, מכבי ב"ש שמרה על המקום הראשון. מ.כ ב"ש עם משחק חסר, יכולה לחלוף על פניה. גם בני כסייפה ומ.כ מיתר בתמונה

ספורט10 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה