ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

עונת 2019/20, בתיאבון

ספורט15 ביוני 2019    13 דקות
0

בהפועל באר שבע מדברים על שחקנים "רעבים", ומתכוונים להחתמות האחרונות של שחקני רכש מהליגה הלאומית > ויש גם מי שמרגיע את האוהדים המודאגים מהתרסקות של הקבוצה בעונה הבאה

עונת 2019/20, בתיאבון
ברק בכר ואלונה ברקת | צילום: "שבע"

רגע לפני פתיחת האימונים של הפועל באר שבע לעונת 2019/20, האוהדים של "האדומים" מבירת הנגב לא יודעים איך "לאכול" אותה, כשבבאר שבע מחפשים רק שחקנים "רעבים".

לאחר עונה מאכזבת, הם שוב מגיעים לקיץ עם המון ציפיות, רק שהפעם לא ידוע אם אלה יעמדו בקנה אחד עם הקבוצה, שאלונה ברקת בונה להם. דבר אחד בטוח, זו תהיה הפועל באר שבע שונה מזו שראינו ב-5 השנים האחרונות. שחקנים יקרים עם קבלות, כדוגמת אליניב ברדה, מאור מליקסון, בן שהר ודיא סבע, OUT. כדורגלנים "רעבים" וזולים, כמו נאור סבג וגל לוי מהליגה הלאומית ויגיל אוחנה מהנוער, IN. אפילו הזרים שנחתו השבוע, רחוקים מהפוטנציאל שהיה לאיסאק קוואנקה ותומאש פקהארט בזמנו. אז, איך תיראה הפועל באר שבע של העונה הבאה, והאם לאוהדים יש בכלל למה לצפות?

"עובדים, רצים ורוצים"

"חברים יקרים, אני שומע קולות, כאלה שמדברים איתי בעיר, שולחים הודעות, וכאלה שמתקשרים, וחשוב לי להגיד לכם: אנחנו בונים קבוצה, שתחזור לבסיס שלה", שלפו בהפועל באר שבע בשבוע שעבר, את הנשק הסודי שלהם לענייני אוהדים, אליניב ברדה.

בקבוצה מודעים לאי שביעות רצון האוהדים מהרכש שבוצע עד כה, והקפטן, האיש היחיד במועדון שלגביו אין מחלוקת, גם לאחר הכישלון בעונה שעברה, נשלח לחזית עם מסר הסברתי, כי הרי צריך למכור גם מנויים, ואיך עושים זאת עם שחקני רכש, שעד לפני חודש שיחקו בליגה הלאומית, ובעוד חודש אמורים לשחק בליגה האירופית?

"אנחנו עובדים קשה, אלונה מפשילה שרוולים, ומשקיעה לילות כימים", הסביר ברדה ברשת החברתית. "המטרה שלנו היא קבוצה רעבה, וכחלק מהפקת הלקחים, מה שאנחנו מחפשים הוא, קודם כל, שחקנים רעבים, שלא יפסיקו לרוץ, שחקנים עם אופי, שיתנו את הנשמה על הדשא, ובדבר אחד תמיד ינצחו את היריב – בתשוקה וברצון". זה חלק מהפקת הלקחים מהעונה החולפת, לדבריו. "זה מה שאנחנו מחפשים – שחקנים שעובדים, רצים ורוצים". הגיוני לקבוצה, שרצה הכי פחות מבין קבוצות הפלייאוף העליון בעונה שעברה.

לסיום, ברדה בחר לספק לקהל 3 דוגמאות: "היה לנו שחקן, שאף אחד לא רצה אותו, ולא שיחק חצי שנה, אבל החלטנו להביא אותו. שחקן אחר היה שחקן חופשי, והשלישי היה שחקן מקבוצת ליגה בישראל". למי שלא הבין, מדובר בג'ון אוגו, אובידיו הובאן וטוני וואקמה, הסביר הקפטן.

טוני וואקמה וג'ון אוגו. גם אותם אף אחד לא הכיר לפני | צילום: דני מרון

"שחקנים רעבים", "רצים ורוצים", אוגו, טוני והובאן – מי יכול להתווכח עם זה? אלא שהאוהדים לא טיפשים, וגם המאמינים הכי גדולים שבהם, מתקשים להאמין שיום אחד נדבר על נאור סבג, גל לוי ושון גולדברג, כמו שאנחנו מדברים היום על הזרים הכי טובים בהיסטוריה של המועדון. גם הבדיחות מכיוון אוהדי שאר הקבוצות לא איחרו להגיע; הרבה מהם זוכרים איך ז'וליאן סטו הגיע "רעב" בקיץ שעבר, וסיפר בסוף איך עלה 6 ק"ג בישראל.

"ברור שלא ברדה אמר את הדברים", מסביר ל"שבע" מנהל השיווק לשעבר של הפועל באר שבע ודובר המועדון בימי "וסרמיל", קובי וקנין. "יש פה מערך שיווק ודוברות, כשהדובר חשב ועיצב את זה באופן אסטרטגי. זה ברור, אבל גם לא מן הנמנע שזה מה שהקבוצה זקוקה לו, ושזה בא גם ממקום אמיתי".

לדבריו, "רואים לכל הדעות, שנכנסים לעונה פיננסית. יכולים להגדיר את זה כאוורור, או כמו שאליניב קרא לזה 'שחקנים עם רוח חדשה ורעבים'. נכון שהרעב מתבקש, אבל אם יגיעו למקומות האלה שחקני בית, מן הסתם שהם יגיעו רעבים".

"קהל צריך להישאר קהל"

לדעתו של וקנין, ניתוח הרכש עד כה מתחלק ל-2: מצד אחד, "ההחתמות שבאר שבע עושה, שחקנים מהנוער שבאים מהבית שלנו, זה משהו שתמיד רציתי ודיברתי עליו. זה הממשק היחידי של הקהל עם הבית והקבוצה. זה עוזר גם לשיווק, מניב פירות, וחוסך ועוזר עתידית למועדון. נכון שזה לא מביא מנויים ל'טרנר', אבל אם משלבים אותם, וחייבים לשלב אותם, מה שלא עשו, זה נותן תקווה לבסיס. גם כאוהד וגם כמנהל שיווק, אפילו ב-3 האליפויות, משהו צבט לי בלב. תמיד, היה חסר לי. תמיד, אמרתי: 'אוקיי, יש עכשיו אליפויות, ואנחנו מחזיקים את הקו מתוח, אבל מתישהו הוא ייקרע. או שאלונה תלך, או שייגמר הכסף, אבל משהו יקרה. לכן חשוב לשמור על צביון ביתי".

יגיל אוחנה. "מן הסתם ששחקני הבית יגיעו רעבים | צילום: הפועל באר שבע

שחקני הרכש מצד שני, "צריך למזג אותם עם שחקני הבית, במיוחד כשאתה מביא שחקנים מבחוץ, אומנם צעירים, אבל לא בטוח שהם טובים יותר מהשחקנים שלך, שלא קיבלו הזדמנות".

כמנהל שיווק, איך זה שמצד אחד זה נראה כמו עונה פיננסית, אחרי כישלון בעונה שעברה, ומצד שני האוהדים שומעים ש"הוחלט לא להעלות את מחירי המנויים". האם הרכש הצנוע ישפיע על המנויים?

"יכול להיות שאין צורך להעלות, וזה בסדר אם אין צורך; אני לא יודע אם זה יבוא לידי ביטוי במנויים. אני לא חושב שזה ישפיע, כי יש במועדון אלמנט שיווקי, שאני לא יכולתי להרשות לעצמי ב'ווסרמיל'. הם עשו את המנוי כזיכיון. אתה לא קונה את המנוי רק לעונה הקרובה, אלא את הזכות למקום בשנים הבאות. הדבר הזה הוא דווקא למצבים כאלה. אולי השנה לא נרוץ לתואר, אבל בשנה הבאה אולי כן, 'אז אל תלכו לאיבוד, תישארו קרובים אלינו'".

אם כן, איך משווקים מועדון לקהל שרוצה תארים, עם החתמות של שחקנים מהליגה הלאומית?

"אני טעמתי את הפועל באר שבע מכל מיני כיוונים, גם בליגה השנייה וגם בליגת העל וב'ווסרמיל'. עשינו דברים מאוד יפים, אבל לי לא היה את המתקן היפה והמאתגר הזה (אצטדיון 'טרנר'), שהביא איתו גם אליפויות וגם רכישות טובות. הכל ביחד עזר לשיווק להתפתח. אני לא חושב שעובדים קשה היום בשיווק שם, לעומת העבודה שעשיתי, גם בידיים וגם ברגליים ובלי תקציב שיווק. האצטדיון מוכר את עצמו. תדמית ושיווק זה 2 דברים שונים. השיווק עצמו נחלש, וצריך להביא אלמנטים אחרים. צריך לעשות רכישה או 2 טובות, כדי לשמור גם על רמה מקצועית מסוימת".

והוא מוסיף: "אולי להחזיר שחקן, כמו אלמוג כהן. לדעתי, להביא שחקן בסדר גודל כזה, זה הדבר הכי נכון לבאר שבע. גם כי הוא ליגיונר, ועשה חיל בחו"ל, וגם כי הוא באר שבעי. זה זמן טוב להביא מישהו כזה, שיוכל להרים את המורל של הקהל ואת השיווק, כי אם הולכים לעונה פיננסית, והולכים, מסיבותיה של אלונה, אם הייתי צריך להגיד שם אחד, הייתי אומר אלמוג כהן. ועדיין, חובת ההוכחה היא לא על הקבוצה ולא על אלונה; חובת ההוכחה היא על הקהל. הקהל צריך להוכיח את עצמו מחדש, בין אם מביאים שחקן מליגה שנייה ובין אם רוצים לעשות ניסוי עם 3 או 4 שחקני נוער. הקהל צריך להישאר קהל".

ההצגה האמיתית. הקהל של באר שבע | צילום: דני מרון

עונה פיננסית?

אז כאמור, שחקנים "רעבים" זה הנרטיב החדש, והדיבור על מאור בוזגלו קצת משכיח את השמות, שנחתו פה עד כה, אבל מה עם בעלים רעבים? אולי אלה הבחירות (הקודמות או אלה שבפתח…), אבל זו לא אלונה ברקת שהכרנו; אוהדים רבים אפילו משתמשים במושג "מכירת חיסול". יש כאלה שיגזימו ויגידו, שמה שקורה עכשיו במועדון, מזכיר להם נשכחות, כאילו חזרו עשור לאחור, לימים שלכל אחד יש תג מחיר, ואף אחד אינו בטוח בקבוצה.

אלמוג כהן. ההחתמה הכי טובה שאפשר לעשות | צילום: אודי ציטיאט

חלק מהם עדיין זוכרים את שנת 98', תקופה של ריצה בצמרת, שהסתיימה לה עם תואר היסטורי, השתתפות באירופה בעונה לאחר מכן, ילד מקומי מוכשר עם הספרה 15 שמקבל את המפתחות לאחר מכירת החיסול של אלי להב (כמו תומר יוספי היום), התבזות במפעל האירופי עם 10:0 לרודה ההולנדית, והדמעות של בניון עם ירידת ליגה.

"אי אפשר בכלל להשוות", אומר שוער העבר שאול סמדג'ה, אחד שהיה שם בעונה ההיא. "לבאר שבע יש היום שלד מאוד חזק, ואני לא מאמין שישחררו את כל השחקנים. אז, הלכו כמה שחקנים חזקים, אבל יגיעו כמה חזקים".

"אי אפשר בכלל להשוות". שאול סמדג'ה | צילום: פרטי

בניגוד לווקנין, סמדג'ה יודע על בשרו מהי עונה פיננסית, עונה שבני טבק, המאמן שהתחיל אותה, הגדיר זאת בעבר כ"אלי להב שלח אותנו כצאן לטבח".

סמדג'ה: "ברודה, זו הייתה עונה פיננסית. עכשיו, זה לא. אי אפשר להשוות. בכר הוכיח את עצמו כאחד, שיודע לפגוע בשחקנים, ואני חושב שזה אולי לטובה. אני לא רואה פה שום מתכונת לנפילה, ירידה או השוואה ל-98'. בעונה שעברה, באר שבע הביאו כל מה שהיה בשוק: מלך שערים וזרים ושוער נבחרת, ורק נפלו. מה שיפה בכדורגל, זה שאתה זורק חכה, ולא תמיד פוגע, וגם לקבוצות אחרות זה ככה. אפשר להסתכל על מכבי תל אביב, שלא הביאו איזה רכש מרשים, והביאו אליפות מהר מאוד".

סמדג'ה מזכיר את בן ביטון: "הוא דשדש בליגה הלאומית, ובאר שבע לקחו אותו", נזכר השוער. "בום, הוא המגן הכי טוב בארץ. בן תורג'מן פחות הלך, אבל חייבים להמר גם". הוא "סומך על הצוות הניהולי, בראשותה של אלונה ואסי. לא כל הנוצץ זהב, ולא השמות משחקים. הם הביאו לפה אנשים רעבים, שרוצים להוכיח את עצמם, ולשים את הרגל שלהם פעם ראשונה בליגת העל. יכול להיות, שזה יהיה טוב. יכול להיות שבאר שבע לא תיקח אליפות בעונה הבאה, אבל היא בונה עצמה לכמה שנים טובות. בסך הכל, היו 3 שנים מופלאות, ודווקא בשנה שעברה כשפתחו את הפנקס, זה לא הלך. יכול להיות שהשנה עשו הפוך על הפוך".

באר שבע זו לא בני יהודה

"מהניסיון שלי, לא בונים סגל לאליפות", אומר סמדג'ה. "בונים סגל חזק מאוד, ועם הזמן רואים אם זה מבשיל לאליפות". אז, כדי לראות מה בונים כאן, פנינו לאנשים, שמכירים את שחקני הרכש החדשים מקרוב.

"קודם כל, באר שבע עשתה את ההחתמה הכי טובה, שהיא הייתה יכולה לעשות. פגעתם בול", אומר חלוץ העבר ניב טל, מנהלה המקצועי של הפועל פתח תקווה, ממנה הגיע שחקן הכנף גל לוי, שהבקיע 12 שערים בעונה שעברה בליגה הלאומית. "בלי שום קשר, מחוץ למגרש יש לו אופי מדהים, אינטליגנט ברמה גבוהה מאוד, ויש לי רק דברים טובים להגיד עליו. אני לא יודע מאיפה להתחיל".

"פגעתם בול" | צילום: באדיבות הפועל באר שבע

לטענתו של טל, לוי הוא "מקצוען, ואני נהנה לראות אותו לוקח את המקצוע בכזאת רצינות. גם על המגרש יש לו המון אינטליגנציה. במשחקים החשובים, הוא מתעלה, ואפשר לסמוך עליו, הוא יציב מאוד, וחזק בראש מבחינה מנטאלית. אפשר לסמוך עליו, גם במגרש וגם מחוצה לו".

באר שבע לא גדולה למידותיו?

"לא, אין לי ספק שבאר שבע לא גדולה למידותיו. אתם תיהנו ממנו. אין דברים כאלה. לא הופתעתי מההחתמה, כי זה לא גדול עליו בכלל".

גם עופר טסלפפה, מאמנו של נאור סבג בנס ציונה בעונה שעברה, חושב שהעובדה שבאר שבע החתימה שחקן מהליגה השנייה, לא מעידה על השחקן או על המועדון. "ראינו מה עשו הכוכבים השנה", אומר טסלפפה. "אני חושב שדווקא שחקן כזה, שגדל בבאר שבע, יכול להביא הרבה מעבר לצד המקצועי. את האכפתיות והמחויבות למקום, וזה לא פחות חשוב מכדורגל".

לדבריו, סבג הוא "קודם כל בחור מדהים, לפני שהוא שחקן טוב. הוא בחור מדהים לחדר ההלבשה. ככדורגלן, אני חושב שהוא שחקן סופר מוכשר, שעשה התקדמות מטורפת בשנתיים האחרונות. הוא יכול לשחק כמה עמדות בקישור, טכני מאוד, ומבין את המשחק. נאור שחקן מאוד מאוד חכם, ואני חושב שמגיעה לו ההזדמנות. מעבר לצד המקצועי, אני חושב שיש בו המון מנהיגות. זה מישהו שטובת הקבוצה לנגד עיניו, וזו לא קלישאה. אני חושב שנאור הוא בחור, שכולם יתחברו אליו, וכבר עכשיו אני בטוח שהוא יקבל את ההזדמנות".

נאור סבג. "השחקן הכי טוב בעמדה שלו בליגה הלאומית" | צילום: באדיבות הפועל באר שבע

הופתעתם כשהם חתמו בבאר שבע?

טסלפפה: "אני הבאתי אותו לנס ציונה לפני שנתיים, ואף פעם לא היה לי שחקן רכש, שנקלט כל כך מהר. הוא הגיע יום לפני מחנה האימונים, ובסופו הוא כבר היה אחד השחקנים המובילים חברתית, וזה אומר הרבה על האישיות שלו. יש בו משהו בוודאות. גם גל לוי שחקן מצוין; הוא שחקן פגז".

מדברים עליהם כצעירים בעלי פוטנציאל, אבל לוי בן 25 וסבג בן 26. איך שחקנים בגיל שלהם מגיעים רק עכשיו לליגת העל?

טל: "יש אנשים שהפריצה שלהם מאוחרת טיפה. היה לגל חיבור טוב פה, עם המועדון והקהל ואני בטוח שהקהל של באר שבע ייתן לו את הדחיפה ואת הפוש, והוא יחזיר להם בגדול".

טסלפפה: "גם יובל אשכנזי הגיע לליגת העל בגיל 26. יש בליגה הלאומית המון שחקנים טובים. יש טרנד כזה עכשיו, שהמון שחקנים מהלאומית חותמים בליגת העל, ונאור בעמדה שלו, הוא השחקן הכי טוב בליגה הלאומית. אני מסכים שבאר שבע זו לא בני יהודה, אבל נאור באר שבעי, יליד המקום, ואיך שאני רואה את הדברים, הקבוצה הולכת לדרך אחרת. הוא שחקן מצוין, אבל הנבואה ניתנה לשוטים. אם שואלים אותי, אז הוא הוכיח שמגיעה לו הזדמנות בליגת העל".

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה