ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

גם הכדורסל לאירופה?

ספורט7 ביוני 2019    7 דקות
0

מינהלת הליגה הציעה לכפיר ארזי לצרף את הפועל באר שבע ליורו-קאפ, כבר בעונה הקרובה. מחסור בתקציב (כ-400 אלף שקל) עלול לטרפד את ההזדמנות. הבעלים הנמרץ מסכם את עונת הבכורה בליגת העל ומציב את היעדים והמטרות לקראת 2019/20

גם הכדורסל לאירופה?
היה קליק. כפיר ארזי ורמי הדר | צילום: דני מרון

לפני כשבועיים נעלה קבוצת הכדורסל של הפועל באר שבע / בני שמעון עונה היסטורית בליגת העל, כשחניכיו של רמי הדר סוגרים עונה סדירה במקום השביעי, עם בונוס של פלייאוף. קפצנו למשרד של הבעלים כפיר ארזי, כדי לשמוע ממנו על התחושות, התובנות והמסקנות מהעונה שזה עתה הסתיימה, אך פגשנו בעל בית שעסוק בעיקר בתכנון העונה החדשה.

בכל זאת, תחזור כמה חודשים אחורה…

"אני חושב שהייתה לנו עונה טובה מאוד ביחס לציפיות שלנו, שהיו להישאר בליגה. בסופו של דבר נשארנו בליגה ועלינו לפיינל-אייט (שמונה האחרונות). הבחירה של המאמן (רמי הדר) הייתה מצוינת. הצוות המקצועי נתן עונה טובה מאוד. יחד עם זאת, סבלנו העונה מהרבה פציעות, שלדעתי קצת הפריעו לנו או הרבה הפריעו לנו, והגענו לקראת סוף העונה עם הרבה פצועים, שחלק גדול מהם בגלל אילוצי תקציב ואחריות לשנים הבאות, לא הבאנו במקומם תחליפים מספיק טובים או כאלה שלא הבאנו תמורתם תחליפים בכלל, וזה בלט לקראת הסיבוב השלישי, ובפלייאוף זה הורגש. היינו מאוד דלילים, מאוד חסרים, אבל עמדנו גם בציפיות וגם ביעדי התקציב, כדי שנתחיל את העונה הקרובה בצורה טובה, בלי בורות מעונות קודמות".

שיניתם מטרות במהלך העונה?

"המטרה הייתה להישאר בליגה, ועשינו זאת די מוקדם. ברגע שהבנו שאנחנו יכולים להיכנס לפלייאוף, אז כמובן שקפצנו על ההזדמנות להגיע הכי גבוה שאפשר, זאת כמובן במידה שנשארים במסגרת השחקנים והתקציב שהוחלט עליו, בלי להשתולל יותר מדי. אבל לא שינינו מטרות. עברנו את המטרה, ראינו שאנחנו יותר טובים ממה שחשבנו, אז זרמנו עם ההישגים שלנו, ורצינו להגיע לפיינל-אייט. אבל המטרה הייתה להישאר בליגה. עשינו מעט יותר ואנחנו מאוד מרוצים. חוץ מזה היו מטרות נוספות".

מה הן?

"עלינו לליגת העל. המגדלור לשחקני האזור ולצעירים נמצא בליגת העל עם חשיפה גדולה מאוד יחסית לכדורסל באזור, והגדלנו את כמות הילדים בבית הספר לכדורסל מ-250 ל-500, וגם קבוצת הנוער עלתה לליגת העל. ברגע שהמטרה הראשית מושגת, אז מתחתיה יש עוד תת מטרות וזה מתקדם. הבסיס של פירמידת הכדורסל בדרום הולך ומתרחב. אם נמשיך ככה, אז בעוד 5-3 שנים נגיע ליותר מ-1,000ילדים שישחקו כדורסל, כמו בערים היותר קטנות שבאזור המרכז, כמו למשל נס ציונה, כפר סבא או רעננה. אצלנו המטרופולין הוא ענק ואין לילדים לאן ללכת".

האם יש מטרות שלא הושגו?

"הקהל לא מגיע מספיק. זה לא טוב לקבוצה, לעידוד ולתחושת הביתיות. קבוצות אורחות מגיעות לקונכייה והן הביתיות. מביאות 600-500 צעקנים, ואנחנו יושבים, כאלף איש, כמו קהל בקונצרט, אז זה פחות טוב. אנחנו נשמח אם יגיע יותר קהל, כדי להגדיל את עוגת התקציב, גם על ידי רכישת מנויים וגם על ידי ספונסרים ואנשים שרוצים לעזור לכדורסל בדרום להתבסס. אם זה יקרה, נוכל להגיע טיפה יותר רחוק.

הקהל התל אביבי בקונכייה

קהל תל אביבי בקונכייה | צילום: מאיר אבן חיים

"אנחנו נותנים כרטיסים לכל מיני עמותות של אוכלוסיות שונות, וזה עדיין לא מספיק. הרבה אנשים מייעצים לנו איך להגדיל את כמות האוהדים ביציעים. אני מזמין אותם להירתם ולסייע. אני לא אתן כניסה בחינם, מכיוון שאנחנו זקוקים לתקציב. אשמח אם אותם יועצים ירכשו כרטיסים עבור ילדים, וברגע שיהיו לנו כמה גופים כאלה, נדאג להביא אותם למשחקים ולתת להם להיכנס. זה יעזור לנו להביא לקבוצה שחקנים ולחשוף עוד אוכלוסיות לכדורסל, מבלי להוריד מערך הכרטיס על ידי חלוקתו בחינם. בכל מקרה, אנחנו בונים מסורת, ואני אופטימי".

המיקום העונה בהתאם לתקציב?

"הוא היה טיפה יותר גבוה. בתקציב יחסית נמוך (כ-9 מיליון שקל) הגענו למקום גבוה. כל הקבוצות שסיימו מעלינו, אולי חוץ מנס ציונה, וגם 2 שמתחתינו (הפועל תל אביב ומכבי הרצליה), תקציבם גדול משלנו. יחסית לתקציב, הצוות המקצועי והסקאוט שלנו, דניאל רביץ, שעוזר לנו מאוד וחתום גם לעונה הבאה, עשו עבודה מצוינת. גם רמי הדר חתום לעונה הבאה".

מה השתנה העונה מבחינה ארגונית?

"עשינו קפיצה משמעותית מאוד. כולם הזהירו שהמעבר מהליגה הלאומית לליגת העל קשה מאוד, ועברנו את זה בהצלחה.

כפיר ארזי ותומר ירון

יד ביד, הבעלים והמנכ"ל. כפיר ארזי ותומר ירון | צילום: אילן שי

"זו הזדמנות טובה להודות לכל הצוות מסביב, החל מהפיזיותרפיסטים, הרופא, המנכ"ל, מנהלי הקבוצה, העוזרים מסביב, המתנדבים הרבים שמאוד עוזרים לנו. הסביבה הייתה מאוד תומכת, כולל העיירה, חברת כיוונים, הנהלת הקונכייה. כל מי שבא במגע עם הקבוצה, כולל התקשורת המקומית, ממנה הרגשתי דחיפה, עזרו לנו מאוד. גם במשברים כשמפסידים צריך שקט, וקיבלנו את זה מהתקשורת".

מה המטרות לעונה הבאה?

"המטרה היא קודם כל לחזק את הילדים והנוער, ולנסות לשפר את בסיס הפירמידה, כדי שבשנים הבאות יהיו לנו קבוצות נוער, נערים וילדים חזקות. חשוב להבין שזה תהליך, זה לא קורה בשנה ולא בשנתיים. אלה זרעים ששותלים לפני 3 שנים ואת הפירות קוטפים כעבור 5 שנים. אנחנו הולכים להקים השנה קבוצת נשים בקיבוץ חצרים כדי להגדיל את כמות הבנות שמשחקות כדורסל באזור הדרום. לגבי הבוגרים, אני מאוד מקווה שנתמודד כדי להישאר בליגה. אם נצליח כמו השנה להיכנס לתוך הפלייאוף, נשמח. כמובן שהמטרה היא תמיד להיות יותר טובים מאשר בשנה הקודמת".

ואם יוחלט שאין יורדות בתום העונה הבאה, המטרות ישתנו?

"לא. יש תקציב, אנחנו נביא שחקנים בהתאם לתקציב, ננסה לנצח כל משחק. לא נוריד תקציב בגלל שאף אחת לא יורדת. אנחנו לא יכולים. אנחנו רוצים להעמיד קבוצה תחרותית".

מי מהשחקנים ימשיך?

"אני מאמין שיש כאלה שאנחנו רוצים אותם וגם הם רוצים להמשיך, אבל בינתיים, היחיד שסגור לעונה הבאה הוא טרנס וואטסון, שבהליך שיקום מפציעה, ועשוי לחזור לפרקט בספטמבר-אוקטובר. נצטרך עוד ישראלי בכיר או שניים, אם לא יותר, אבל עד שלא יהיו חתימות לא נפרסם שמות, כדי לא לפגוע במשא ומתן איתם. 90 אחוז מהשחקנים שלנו עשו עונה טובה. אין כזה אחד שאנחנו לא רוצים אותו, אבל אנחנו צריכים לבנות את הקבוצה לפי השחקנים שנביא".

החוק הרוסי לא יהיה בתוקף בעונה הבאה?

"לא. אפשר יהיה להעלות לפרקט 4 זרים בו זמנית. אם אתה משחק עם שלושה, אתה מקבל מענק מהמינהלת, אם יש בסגל חמישה, אתה משלם קנס. אנחנו נהיה, ככול הנראה, עם ארבעה".

באיזה שלב אתם נמצאים עכשיו

"מתחילים לחשוב על שחקנים, לשלם את הסוף של העונה הקודמת, לאזן, להעביר את כל המשכורות האחרונות, הבונוסים, להתחיל להיפרד מהדירות ומהרכבים (כ-15), מהשחקנים , כרטיסי טיסה. תכננו תקציב ואנחנו נפגשים עם ספונסרים לראות אם אפשר להגיע עם השותפים שלנו, החברים שלנו, שתמכו בנו ועזרו לנו, להסכמים – מי רוצה להמשיך לא. כבר ידוע לנו ששיתוף הפעולה עם בני שמעון לא יימשך העונה.

עמוק בתכנון העונה החדשה. ארזי במשקדו | צילום: אילן שי

"במקביל, אנחנו מנסים לייצר את התקציב לעונה הבאה שכשאני מתחיל את העונה אני יודע שאחרי שאני מקבל תקציב מרשויות ומהמינהלת, עדיין חסרים לי 4 מיליון שקל, שאני צריך להביא במהלך החודשיים הקרובים, ולהבין מאיפה הם יגיעו".

אירופה על הפרק?

"קיבלנו פנייה מהמינהלת לשחק ביורו-קאפ, אבל השנה כנראה זה לא ייצא לפועל. לא בגלל יכולת, אלא מסיבות תקציביות (בין 500-300 אלף שקל). מטעמי אחריות וזהירות ובנייה איטית, וכדי לא ליפול ולהתרסק. בכוחות הכלכליים שלי ושל הצוות שלנו, זה עדיין מוקדם מדי. אלא אם כן יימצא בשבוע הקרוב אדם או גוף שיחשוב שזה חשוב ויציע את עזרתו".

מה אתה מאחל לעצמך לקראת העונה החדשה?

"שתהיה לנו הצלחה, לא פחותה מאשר בעונה שעברה, שנגדיל את מספר הילדים בקבוצות המחלקה ואת כמות הקהל ביציעים".

כתבות נוספות

0

גרוש ללירה

הפסד בית שביעי להפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה, שנכנעה 73:67 לבני הרצליה, אותה יפגשו חניכיו של אורן אהרוני גם בשמינית גמר גביע המדינה. 14 נק' לשרפילד

ספורט12 במרץ 2024    דקה אחת
0

הפועל רהט כבשה צמד בתוספת הזמן וניצחה...

ליגה ג': למרות ההפסד, מכבי ב"ש שמרה על המקום הראשון. מ.כ ב"ש עם משחק חסר, יכולה לחלוף על פניה. גם בני כסייפה ומ.כ מיתר בתמונה

ספורט10 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה