ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

הפלייאוף העליון מתחיל

ספורט17 במרץ 2019    5 דקות
0

העלייה של הפועל באר שבע לשישייה הראשונה בליגה היא חדשות טובות, בעונה ממש לא טובה של האלופה היוצאת. יחד עם זאת, עיון בנתוני המאזנים של הפועל באר שבע מול רוב קבוצות הפלייאוף העליון לא מעורר אופטימיות לגבי ההמשך...

הפלייאוף העליון מתחיל
המאני טיים של העונה | צילומים: מאור אלקסלסי

יש לנו חדשות טובות וחדשות רעות, מה אתם רוצים לשמוע קודם?

החדשות הטובות הן, שאחרי העונה המסויטת הזאת, האלופה היוצאת בכל זאת הצליחה לסיים בפלייאוף העליון, במרחק לא גדול מהמקום השני בכלל ומכרטיס שיוביל אותה לאירופה. החדשות הרעות: עם המאזן שלה העונה, מול הקבוצות שיתמודדו יחד איתה על הכרטיס הזה בפלייאוף, אין לה יותר מדיי סיבות לאופטימיות. אפילו לניב זריהן אין את בית"ר ירושלים הפעם, ומזל גדול שלפחות חדרה שרדה.

מזל שיש את חדרה

רבים מאוהדי הקבוצה תהו לא פעם, האם להפועל באר שבע של העונה, כדאי להיות בפלייאוף העליון? מבלי לדעת את הנתונים הבאים, העובדה שפוגשים את מכבי תל אביב פעמיים נוספות, הספיקה להם לחששות יתר מעוד תבוסות משפילות. "הפעם, מעדיפים להיות ראש לשועלים ולא זנב לאריות", אמרו ל"שבע" כמה מהם.

27 נקודות הפרש ממכבי תל אביב ו-7 הפסדים יש לחניכיו של ברק בכר העונה בלבד, כשב-3 העונות הקודמות ביחד, היו לברק בכר בסך הכל 10 כאלה. יחד עם זאת, זה לא הנתון המדאיג ביותר; מניתוח ההפסדים עולה שבאר שבע של העונה, הפסידה בעצם לכל קבוצות הפלייאוף העליון מלבד חדרה, שגם לה איבדה נקודות בית חשובות. למעשה, רק מול בית"ר ירושלים ומכבי פתח תקווה האלופה לא איבדה נקודות העונה.

מסתכל למעלה. ברק בכר | צילום: דני מרון

יתרה מכך, למרות שסיימה רביעית את הסיבוב הראשון עם 19 נקודות, ורביעית בסיבוב השני עם עוד 20 נקודות, בטבלה הפנימית בין קבוצות הפלייאוף העליון, היא נמצאת עמוק במקום החמישי. מזל שיש את חדרה…

בטבלה פנימית זו, מכבי תל אביב כמובן ראשונה, עם 28 נקודות ומאזן שערים של 26 שערי זכות לעומת 6 שערי חובה בלבד.

במקום השני נמצאת בני יהודה עם 15 נקודות, והיא מקדימה את מכבי חיפה בזכות הפרש שערים, ואחריהם נתניה רביעית עם 13 נקודות. באר שבע, הרחק מהם עם 8 נקודות בלבד, כשהניצחון היחיד שלה על קבוצה מהפלייאוף העליון היה על חדרה האחרונה, היחידה שלא ניצחה העונה אף קבוצה מולה תתמודד בהמשך, וניצבת שישית עם 2 נקודות, תוצאות תיקו מול באר שבע ונתניה במחזור האחרון.

טבלה פנימית של קבוצות הפלייאוף העליון בעונה הסדירה

מזל שיש את אלחמיד ולויטה

אז, מה הבעיה של באר שבע העונה? בגדול, למרות שהיא לא מבריקה גם באצטדיון 'טרנר', היא פשוט לא מנצחת העונה במשחקי חוץ. בטבלת משחקי בית חוץ, באצטדיון 'טרנר' הקבוצה מחזיקה במאזן השני בטיבו בליגה, אחרי מכבי תל אביב, מה שאומר ש'טרנר' עדיין מבצר עם הפסד בודד ו-5 תוצאות תיקו (בדיוק כמו בכל העונה שעברה, אגב). בטבלת משחקי החוץ, לעומת זאת, באר שבע אי שם במקום ה-8, אחרי הפועל חיפה, מכבי פתח תקווה ואפילו בית"ר ירושלים; 21 שערי חוץ ספגה הפועל באר שבע העונה, כשבכל העונה שעברה, בית וחוץ, היא ספגה רק 27. וזה עוד בעונה לא הכי טובה שלה מבחינה הגנתית. לפחות לא כמו שהורגלנו בשנים הקודמות. לצורך ההשוואה, בבית היא ספגה "רק" 11 שערים העונה.

אם מסתכלים על ההרכב, ההגנה לא אמורה להיות הבעיה של באר שבע; אריאל הרוש, חאתם אלחמיד, שיר צדק, לואיי טאהא, בן ביטון ואורן ביטון – לכאורה, כולם שחקני הסגל הרחב של נבחרת ישראל. יחד עם זאת, התחלופה בהגנה, חוסר הביטחון של השחקנים, חילופי השוערים (5 שוערים שיחקו העונה בהפועל באר שבע!) והפציעות, לא תורמות לשקט בחלק האחורי. ואליפות אתם יודעים, לוקחים קודם כל בהגנה. אם נחזור רגע לטבלת ליגת העל, לבאר שבע יש את ההגנה השמינית בטיבה בליגה העונה, והיא ספגה יותר שערים מקבוצות כמו רעננה, קריית שמונה והפועל תל אביב, כשמקבוצות הפלייאוף העליון, שוב, רק חדרה גרועה ממנה.

לקח את ההזדמנות בשתי ידיים. לויטה | צילום: מאור אלקסלסי

מזל שיש את שהר

"ברק בכר כנראה רוצה לספוג 5 שערים כל משחק, ולהבקיע 6", צחק אסי רחמים בתחילת העונה, כשנשאל על הסגל ההתקפי. ובכן, מה שנשאר ממנו, אחרי שדיא סבע נמכר, נייג'ל האסלביינק הפך לשחקן ספסל, חן עזרא כמעט ונמחק לגמרי, וחנן ממן חזר רק לאחרונה להרכב, הוא בן שהר.

עשרה שערים יש לחלוץ, בעונה לא הכי טובה שלו, רק שלושה מהם בפנדלים. אחריו ניצבים חנן ממן והאסלביינק עם חמישה שערים, כשהאחרון של ההולנדי היה לפני שלושה חודשים בדיוק, אי שם בינואר. עדן בן בסט, אם אתם שואלים, עם שער אחד בלבד…

בסך הכל, כבשה הפועל באר שבע עד כה 36 שערים, 21 פחות ממכבי תל אביב, ויש לה את ההתקפה הרביעית בטיבה בליגה, הרבה בזכות שהר, ששיחק הרבה פחות מלוסיו מרינאו, פאתווס בצ'יראי ומאוויס צ'יבוטה למשל. היחיד ששיחק פחות ממנו, ומקדים אותו בטבלת מלך השערים, הוא אלירן עטר ממכבי תל אביב, לו יש 2 שערים יותר.

האם בכל זאת, יש ממה להיות מעודדים? ובכן, כנראה שכן. "רק מקום שני וכרטיס לאירופה ימתיקו במעט את העונה הזאת", אומרים בהפועל באר שבע, המרוחקת רק חמש נקודות מהמטרה ושמה מכבי חיפה.

אם להסתמך על ההיסטוריה, הפלייאוף העליון הוא "הבית" של הפועל באר שבע, שבכל העונות של ברק בכר, התעוררה לקראת הסיום, ו"פתחה מבערים". העונה לצערנו, זה לא יספיק למקום הראשון ולאליפות, אבל "כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה בפלייאוף", כפי שאמר אחד השחקנים השבוע. "נקווה שאנחנו ננצח כל קבוצה", הוא הוסיף.

יכול לסיים כמלך השערים | צילום: דני מרון

כתבות נוספות

0

צעירים ושערים | חורה מוכנה לרמדאן

נוער: דימונה ניצחה את מ.ס ב"ש. נערים א': חורה וצעירי רהט ניצחו, נתיבות ובני אלסלאם הפסידו. נערים ב': מיתר, נתיבות ודימונה כבשו שלישיות

ספורט7 במרץ 2024    דקה אחת
0

ישחזרו את ההיסטוריה?

"השלושה" ב"ש העפילה לחצי גמר גביע המדינה לנוער אחרי 0:3 על מכבי ביבנה. צמד לנועם שחר. ארי מרנשטיין כבש ראשון מהנקודה הלבנה. גם ילדים ג' של הפועל העפילו לחצי הגמר עם 1:2 בהארכה על הפועל ת"א בוולפסון. ילדים ג' של מכבי ב"ש הפסידו ברבע הגמר למכבי חיפה 4:2

ספורט5 במרץ 2024    2 דקות

כתיבת תגובה