ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

אצטדיון "וסרמיל" נפסל למשחקים

ספורט13 בפברואר 2019    6 דקות
0

בזמן שבבירת הנגב מתגאים בפתיחתם של מגרשים חדשים בפארק נחל באר שבע, מגרשי הכדורגל הישנים בעיר נמצאים במצב עגום

אצטדיון "וסרמיל" נפסל למשחקים
מצבו הזוועתי של אצטדיון "וסרמיל". נסגר עד לתיקון הליקויים | צילום: פרטי

בעיריית באר שבע וחברת "כיוונים", מתגאים בימים אלו בפתיחתם של שני מגרשי כדורגל  חדשים וסינטטיים בפארק נחל באר שבע, שישמשו כבית למועדון ספורט באר שבע. אבל לצד המגרשים החדשים, במתקנים הישנים של בירת הנגב המצב קשה ועגום.

המגרשים החדשים בפארק הנחל | צילום: יוסי איטח

אצטדיון "וסרמיל" המיתולוגי נפסל למשחקים על ידי נציגי ההתאחדות לכדורגל, זאת לאחר משחק רבע גמר גביע המדינה לנשים, שבו אירחה הפועל באר שבע את אס"א תל אביב (ניצחון 5:1 לאורחות מתל אביב). התנאים במקום היו זוועתיים, לרבות מצבו הגרוע של כר הדשא וספסלי הקבוצות שהיו שבורים.

חדרי ההלבשה, המקלחות והכיורים ב"וסרמיל". מלוכלכים ומוצפים במים | צילום: פרטי

אשרת עיני ששיחקה ואימנה בעברה בבאר שבע, וכיום משחקת באס"א תל אביב, ציינה ברשתות החברתיות והעלתה תמונות שבה נראים שבמרכז המגרש שלולית מים גדולה. בנוסף, חדרי ההלבשה, המקלחות והכיורים היו מלוכלכים ומוצפים במים. השחקניות עצמן נאלצו שלא להתקלח בסיום ההתמודדות.

אשרת עיני אמרה ל"שבע": "שיחקתי כמה שנים בבאר שבע ואני אוהבת את העיר. אני חושבת שלשחקניות והצוות של הפועל באר שבע מגיע תנאים יותר טובים ומכבדים יותר. אין לי ספק שאחרי שהקמנו קול צעקה, זה מה שיקרה".

איציק כהן, רכז ביקורת מגרשים מטעם ההתאחדות לכדורגל, שהגיע לביקורת פתע ב"וסרמיל" החליט לסגור אותו לאלתר עד לתיקון הליקויים. הודעה רשמית בנושא שוגרה לקבוצות. תיקון הליקויים באצטדיון "וסרמיל" אמור לקחת כחודש ימים. עד אז, קבוצות הבוגרים של מכבי באר שבע, מ.כ באר שבע, מחלקת הנוער של הפועל באר שבע וקבוצות הנשים של הפועל באר שבע ומכבי באר שבע, שאירחו את משחקי הבית שלהן באצטדיון "וסרמיל", יאלצו לנדוד למקומות אחרים.

צילום: פרטי

מנהל אגף הספורט בחברת "כיוונים", מאיר אלפסי, מסר את תגובתו ל"שבע": "בכל מקרה תכננו לסגור את אצטדיון 'וסרמיל', כי העומס שם היה בלתי אפשרי. אנחנו כרגע סוגרים אותו לחודש כדי לשזרע ולטפח אותו. אנחנו לא מתכוונים להשקיע בו מיליונים, כי כעיקרון הפעילות הרשמית שלו מסתיימת ב-31 למאי, ואז הוא ייכנס בתקופה הזו להריסה".

ספסל שבור באצטדיון "וסרמיל" | צילום: פרטי

אלפסי הוסיף, "כל דבר לא חיובי בלשון המעטה שמראים לי שקשורים למתקני הספורט זה מפריע לי, מטריד אותי ומבאס אותי. אני מכיר את כל העובדות. במקרה הזה אובייקטיבית  של אצטדיון 'וסרמיל', המגרש לא היה מספיק טוב, כי מדובר בתשתיות של מגרש ישן, והמון קבוצות התאמנו ושיחקו שם. נוצר לחץ על 'וסרמיל' והוא נהיה פחות טוב. השלולית שנוצרה במגרש נוצרה רק בגלל המזג האוויר הגשום והמבול שהיה יומיים".

והוא מסכם: "אנחנו כרגע בשלבי ביניים לחלוקת המתקנים לאגודות. מ.ס באר שבע עברה למתחם החדש בפארק הנחל שארבעת המגרשים שם יקראו 'רייסר'. הפועל באר שבע נמצאת במתחם 'רייסר' הישן, וחמשת המגרשים במקום, יהיו מעתה בשם וסרמיל 1 עד וסרמיל 5, כאשר אחד המגרשים הוא ברמה של ליגת העל. למכבי באר שבע יש את מגרש נווה נוי, ומגרש טאובל, שנמצא בטיפול ויהפוך לסינטטי, ובקרוב נשדרג להם גם את המבנים. מתחם פארק הנחל מאושר למשחקים של ליגות נשים, ליגות נוער, ליגה א', ליגה ב' וליגה ג', כולל תאורה למשחקי ערב שאושרה. במתחם פארק הנחל אושרו שני מגרשים סינטטיים, כאשר מגרש דשא טבעי אחד יאושר להערכתנו תוך חודש, ובמגרש הדשא השני, תחל השתילה שלו בתחילת חודש אפריל, והוא יאושר עד לתחילת העונה הבאה".

תמונות שחקניות מכבי באר שבע, בערימת זבל במגרש נווה נוי

תמונות הנשים בערימת הזבל בנווה נוי | צילום: אריאל גולד

זאת ועוד, לפני כשנה דיווחנו בלעדית, כי במגרש נווה נוי בבאר שבע, קיים מבנה נטוש ומסוכן, ששימש במשך יותר מעשור כמשרדים וחדרי ההלבשה של קבוצות הנשים, נערות וילדות במכבי באר שבע, שעברו מאז להתאכסן ולהתאמן במגרשים במתנ"ס נירים, שבשכונה ד'. לאחרונה המבנה במגרש נווה נוי שהיה מוזנח, פרוץ, נטוש שבור והרוס, פונה ממקומו.

צילום: אריאל גולד

מנהל אגף הספורט בחברת "כיוונים", מאיר אלפסי אמר בנוגע למבנה: "המבנה במגרש נווה נוי ששימש את הנשים היה פסול. הבאתי קונסטרוקטור שאסר על אנשים להיכנס לשם. הגיע מנוף ולקחנו את המבנה משם ישר לפח. צריך לזכור כי העברנו את כל הפעילות של הנשים במכבי באר שבע למגרשים וחדר הלבשה מודרניים במתנ"ס נירים".

כעת, מי שמגיע למגרש נווה נוי, רואה שבמקום שהיה המבנה, יש עדיין הזנחה ולכלוך רב. למרות הפינוי, נותרו בחוץ בערימת זבל מאובקת, תמונות של שחקניות עבר ואנשי צוות שהיו במחלקת הנשים של מכבי באר שבע. תמונות נוספות של שחקניות עבר, היו מפוזרות במגרש נווה נוי עצמו.

פעם היה פה מבנה היום לכלוך רב והזנחה | צילום: אריאל גולד

מאיר אלפסי ציין, "אנחנו דואגים לצוות שעובר בכל המתקנים ומנקה. נרים את כל הלכלוך. אנחנו עשינו את כל העבודה של פינוי המבנה, ומי שאחראי לאסוף את התמונות של נשות מכבי באר שבע, היא הנהלת הקבוצה".

אורי היקלי, הבעלים ויו"ר אגודת הנשים של מכבי באר שבע, מסר בתגובה ל"שבע": "אני לא הייתי קשור לפינוי הזה. רציתי בזמנו למסור את המבנה הזה ולעזור אולי למישהו, אבל זה לא קרה. בנוגע לתמונות אני אדאג כבר בימים הקרובים שמישהו ילך לאסוף את הכל. נביא את התמונות ונניח אותן במקום של כבוד. אין עתיד בלי היסטוריה ואנחנו מכירים את זה. אני אדאג ששום תמונה לא תישאר שם. כשעברנו למתנ"ס נירים, כבר לקחתי ממגרש נווה נוי, כל מה שיכולתי לקחת משם והובלתי את הדברים באוטו שלי. בזמנו לא הייתה לי אפשרות לפנות את הכל".

ניר חזות, מנכ"ל הבוגרים של מכבי באר שבע ציין בנושא: "אנשי חברת 'כיוונים' היו איתי בקשר ובאו עם משאית ומנוף, והרימו את המבנה ושלחו אותו להריסה. המבנה היה מפורר לגמרי. היה גם יועץ בטיחות. אני זוכר שאחרי שמחלקת הנשים עזבה את המבנה, ביקשנו מ'כיוונים', שישמישו את המבנה הזה לטובתנו, ואז יועץ הבטיחות אמר שאסור להיכנס למבנה הזה. אני גם נכנסתי לראות את המבנה וכולו היה שבור וגמור. המבנה היה פתוח מאחורה, שבור ומתפורר. היה בלתי אפשרי להיות במבנה הזה. מדובר היה בסכנת נפשות".

יצוין, כי בעתיד כל השטח בנווה נוי, מתוכנן לעבור שיפוץ ולהפוך לקריית ספורט, שתכלול מספר מגרשים.

כתבות נוספות

0

מסתמן: כסייפה נגד מיתר בפלייאוף

ליגה ג': מחזור לסיום העונה ותמונת הצמרת מתבהרת. ההכתרה הרשמית של מכבי ב"ש צפויה להיות בשלישי

ספורט14 באפריל 2024    דקה אחת
0

צעד קטן קדימה

רצף ניצחונות שני ל"שלושה" העונה, מעלה את האדומים מבירת הנגב מקום אחד בטבלה. שגיא יחזקאל ורוי חג'ג' הפכו את תוצאת המחצית מול מכבי נתניה. תיקו לצעירי רהט עם עלייה כפ"ס. הפסדים לנערים א' של הפועל ומכבי ב"ש. ניצחונות לנערים ב' של הפועל ומכבי ב"ש. נערים ג' של הפועל ניצחו, של מ.ס ומכבי ב"ש הפסידו. מחלקת הנוער של האדומים בדרך לאבד עוד כישרון

ספורט13 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה