ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

ספורט צעיר | לומד ברכבות

ספורט30 בספטמבר 2018    5 דקות
0

כדורגל: ניב מלכה התחיל את הקריירה בהפועל באר שבע, הפגיז בבית"ר טוברוק ושיחק עם מ.ס באר שבע בליגה הבכירה לנערים ב'. מכבי נתניה ומכבי פתח תקווה התעניינו בו, מ.ס אשדוד זכתה

ספורט צעיר | לומד ברכבות
הכי חשוב בגיל שלנו זה לשחק. ניב מלכה | צילום: אילן שי

שם: ניב מלכה

גיל: 16 ו-7 חודשים

ענף: כדורגל

תפקיד: חלוץ

מאמן: קובי אדרי

ניב מלכה, תלמיד כיתה י"א במקיף ו' בבאר שבע, משחק העונה בקבוצת נערים א' של מ.ס אשדוד. זו הקבוצה הרביעית בקריירה הקצרה שלו.

"התחלתי לשחק כדורגל מגיל 6, בשכונה", הוא משחזר, "אחר כך הצטרפתי לבית הספר לכדורגל של אברהם נומה בכיוונים, ומשם לילדים ג' של הפועל. הוקפצתי לקבוצת גיל גבוהה יותר אצל בועז מאור, שבחר באותה העונה 2 שחקנים שיגיעו לפעילות שארגן שלמה שרף במגרש של מאיר בוסקילה בנירים. במשחקונים הפנימיים הבקעתי 3 שערים ובישלתי עוד 4. שרף התרשם מהיכולת שלי, ובחר 5 מתוך קבוצה של 200 שהגיעו לפעילות, ביניהם אותי".

בעונה שלאחר מכן, הצטרף מלכה לילדים ב' של בית"ר טוברוק. "ההורים הקפיצו אותי לנתניה 4 פעמים בשבוע. זה לא היה פשוט. הייתי תלמיד בכיתה ו', וההורים היו צריכים להשתחרר מהעבודה כדי לנסוע איתי. באותה עונה הבקעתי 41 שערים. הם רצו שאמשיך, ונעבור לפנימייה, אבל אז לא כל כך רציתי להתרחק מהבית".

מלכה חזר להפועל באר שבע, והמשיך לשחק עוד 3 עונות. "בגיל נערים ג' התחלתי לאבד מקום בהרכב, בעיקר מכיוון שהיו 2 חלוצים חריגי גיל בקבוצה, והעדיפו אותם על פניי. זו הייתה תקופה קשה עבורי. הייתי מאוד מבואס, הייתי מסתגר בחדר ובוכה, לא רוצה לדבר עם אף אחד. זה גם השפיע עליי בבית הספר, הייתי מפריע ומתחצף".

מה הביא לשינוי?

"אמרתי לעצמי שזה לא מתאים לי, שקשה לי עם זה, אז עברתי ליריבה העירונית, מ.ס באר שבע, שבאותה העונה (זו שעברה), שיחקה בליגה הבכירה לנערים ב', ביחד עם הפועל באר שבע. העדפתי לעבור למקום חדש, התחלות חדשות, למקום שבו יתנו לי במה, לפתוח (23 משחקים). הייתה לי עונה מעולה. כבשתי 9 שערים (נגד מ.ס אשדוד ב-2 המשחקים, בית"ר ירושלים, הפועל פתח תקווה – 2 שערים, מכבי באר שבע, מעלה אדומים – 2 שערים,  ועם נערים א' נגד א.ס אשדוד). מאוד נהניתי, וזה השפיע מאוד לטובה גם על ההתנהלות והתלמידאות שלי בבית הספר", אומר מלכה שמגביר מדע וטכנולוגיה וגם פסיכולוגיה.

בסוף העונה, לאחר שנחשף למאמנים בליגות הבכירות, קיבל אביו של ניב, דודו, טלפון ממכבי פתח תקווה, נגדם שיחק בנו בליגה. ניב נזכר: "במחצית המשחק נגדם, פנו אבי לוזון ועומר גולן לאבא שלי לגבי השנה הבאה, ואמרו שהם מאוד מעוניינים בי. הם החליפו טלפונים, ויומיים אחרי המשחק, התקשרו והודיעו שרוצים אותי בקבוצה. הגעתי לפתח תקווה, והייתי שם חודש וקצת. אבל מבחינת נסיעות היה קשה לנו. גם הסגל שלהם עמוס בחלוצים שחקני נבחרת ישראל. לא רציתי לחזור לתקופה הקשה מבחינתי בהפועל ולהיות שוב שחקן ספסל שבקושי משחק. גם הייתי יוצא מוקדם מאוד מהבית כדי לעלות על הרכבת של השעה 4:17. הרגשתי שזה קשה".

במקביל, 4 קבוצות נוספות הביעו בו הקיץ עניין – מ.ס אשדוד, מכבי נתניה, הפועל רמת גן והפועל באר שבע. "להפועל לא רציתי לחזור, כדי לא להיתקע כמו בשנים קודמות. רמת גן זו ליגה שנייה וזה פחות התאים לי, נתניה, שוב כמו פתח תקווה, זה רחוק, אשדוד סיימה בטופ 5, קבוצה בכירה בליגה, אז העדפנו אותה".

והשאר היסטוריה…

"הגעתי לאימון ניסיון. המאמן מאוד התרשם וכך השתלבתי בקבוצה שכבר צברה 10 נקודות ב-5 מחזורים, ומדורגת בצמרת ליגת העל לנערים א', והשבת אף כבשתי שער בכורה בקבוצתי החדשה שניצחה 0:3 את מכבי נתניה. אני מרגיש שעשיתי שינוי. אני גאה בכך שקבוצות רוצות אותי. לא משנה איפה, אני רוצה לשחק,

מלכה מנצל את הנסיעה היומית הלוך וחזור ברכבת כדי ללמוד. "יש לי הרבה בחינות בגרות השנה, ואין לי הנחות. המורים אמנם מתחשבים ואני מקבל שעות פרטניות כשצריך, אבל צריך גם ללמוד. המורה מקבלת את לו"ז האימונים שלי, ובית הספר משחרר אותי בהתאם לצרכים".

יש תמיכה מהבית?

"בוודאי. הם מלווים אותי מגיל צעיר, אותי ואת האחים שלי, סתיו שמשחק בנערים ב' של מכבי באר שבע ואחותי הקטנה זיו (8 וחצי). אם לא הייתה לי את התמיכה מהבית, לא הייתי יכול להגיע למקומות האלה. ההורים ממנים את הנסיעות שלי ואת הארוחות אחרי אימונים. אני עשוי להצטרף לאקדמיה שלהם, מה שיוכל להקל עוד יותר על המעבר וההשתלבות שלי שם".

מלכה הוא לא רק כדורגלן כשרוני, הוא קיבל את הגנים הספורטיביים מאימא, אושרית מרדכי-מלכה, שהייתה אתלטית מצטיינת אצל ברוך שפירא. ניב ייצג את נבחרת בית ספרו גם באליפות ישראל למרוצי שדה, כשסיים ללא קושי 3,500 מטרים.

מחכה למשחק מול הפועל באר שבע (22.12.18)?

"בעיניי זה לא משחק רגיל, זה מיוחד לשחק מול קבוצת עבר, שאתה מרגיש שלא קיבלת בה מספיק הזדמנויות. חשוב לי לומר שכדי להתקדם אפשר לשחק גם בקבוצות קטנות יותר. בגילאים שלנו חשוב לשחק, ואם אתה טוב, תמיד תוכל להתקדם".

שלמה שרף וניב מלכה | צילום: פרטי

שלמה שרף התרשם מהילד הכישרוני | צילום: פרטי

 

ניב מלכה מקפיץ כדור | צילום: אילן שי

6 קבוצות רצו אותו. ניב מלכה בגינת הבית

 

צפו בשער הבכורה של ניב במדי מ.ס אשדוד:

כתבות נוספות

0

התחלקו בנקודות: תיקו בין נתיבות לירוחם

ליגה ב': חניכיו של מוטי עטר כבר הוליכה 1:3, אבל מושיקו אביטן עם צמד, אמר את המילה האחרונה

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות
0

300 הופעות וניצחון

מ.ס דימונה ציינה לפני משחק הליגה מול א.ס נורדיה, 300 הופעות של משה אסולין בקבוצה הבוגרת. הקפטן הוותיק נכנס כמחליף בדקה ה-78, כשקבוצתו בפיגור 3:1. את הסוף, כולם יודעים... במחזור הבא: מאבק על יתרון הביתיות בפלייאוף

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה