ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

"אנחנו יוצאים למאבק משפטי נגד עיריית באר שבע"

ספורט5 ביולי 2018    4 דקות
0

כך אומר ל"שבע" מיכאל ראובן, יו"ר קבוצת הנשים של הפועל באר שבע בכדורגל. "עיריית באר שבע מנסה לחסל אותנו"

"אנחנו יוצאים למאבק משפטי נגד עיריית באר שבע"
לשרוד גם בימים קשים רוביק דנילוביץ' ומיכאל ראובן | צילום: פרטי

עכשיו זה רשמי: מועצת עיריית באר שבע אישרה בישיבתה, את פרוטוקול וועדת התמיכות, כשקבוצת הנשים של הפועל באר שבע בכדורגל, שעלתה לליגת העל, לא תזכה במענק הישגיות.

בפרוטוקול נרשם: "בהתאם לתקציב העירייה לשנת 2018, תקציב תמיכות עבור הישגים יוצאי דופן בתחום הספורט, למעט ענף הכדורגל, הינו 242,650 אלף שקלים. הרפרנט המקצועי לתחום הספורט ממליץ כי תקציב זה יחולק בין כל הגופים, מכל ענפי הספורט, פרט לכדורגל, אשר השיגו הישגים יוצאי דופן בשנת 2018. ניקוד ההישגיות בהתאם לתבחינים למתן תמיכות להישגים יוצאי דופן בספורט וחלוקת התקציב, מפורטים בטבלה המצורפת לפרוטוקול זה".

הוחלט, "לאור המלצת הרפרנט לתחום הספורט ובהתאם לתקציב שהוגדר עבור ההישגיות, הוועדה ממליצה, כי תקציב ההישגיות לשנת 2018 יחולק השנה לקבוצות מענפי הספורט השונים (למעט כדורגל), אשר השיגו הישג משמעותי בהתאם לתבחינים למתן תמיכות להישגים יוצאי דופן בספורט".

יצוין, כי בטבלה לחישוב מענקי הישגיות לשנת 2018 של וועדת התמיכות בעיריית באר שבע, מופיעות שלוש קבוצות שכן קיבלו את המענקים: הפועל באר שבע בכדורסל, שעלתה לליגת לעל, כמו גם קבוצות ילדים ב' וילדות ב' של המחלקה שזכו באליפות המחוז. סה"כ תמיכה מחושבת לכדורסל 121,325 אלף שקלים, עבור הישג מיוחד; קבוצת הבוגרים של הכדור יד בבאר שבע שעלתה לליגה הראשונה, תקבל 81,976 אלף שקלים; וקבוצת הבוגרות של טניס שולחן חובטי אריה באר שבע, שעלתה לליגה הראשונה תקבל 39,348 אלף שקלים עבור הישג אישי.

כאמור, מי שלא נמצאת בטבלה לחישוב מענקי הישגיות לשנת 2018 של וועדת התמיכות בעיריית באר שבע, היא קבוצת הנשים של הפועל באר שבע בכדורגל שעלתה לליגת העל, ולאחרונה אף קיימו נשות המועדון הפגנת מחאה, שלא עזרה. היו"ר מיכאל ראובן, אמר בנושא ל"שבע": "חיכינו לפרוטוקול הזה של וועדת התמיכות. בעקבות הפרוטוקול פניתי כבר לעו"ד. אנחנו יוצאים למאבק משפטי נגד עיריית באר שבע, ונגד הקיפוח של הנשים. מבחינתנו רק בית משפט. אני רוצה שבית המשפט יבדוק את ההתנהלות של עיריית באר שבע, ומה בדיוק הקשר של האנשים בוועדת התמיכות לכדורסל והכדוריד. הם עשו ישיבה וביטלו את המענקים לנשים, על מנת לתת יותר לאנשים אחרים. אנחנו זכאים לתמיכה, והיום זה רק מוכיח שהזעקות שלנו במשך כל השנים היו נכונות".

ראובן מוסיף: "עיריית באר שבע מנסה לחסל את הפועל באר שבע בכדורגל נשים. כל פעם הם מספרים לנו סיפור חדש. זה לא היה לפני שבע שנים כמו שהם מסרו לנו בתגובה, וזה גם לא מופיע בתבחינים. הם המציאו את הפרוטוקול הזה. בסוף, הם באו למועצת העיר ואמרו שהרפרנט לתחום הספורט החליט. בכל מקרה, אנחנו לא ניכנע ללא מאבק. מה שהם עשו זה לא חוקי. אני לא מאמין שראש עיר יכול להגיד בצורה כל כך משכנעת שקר כל כך גדול לבנות שלנו, שהוא לא יקפח אותן. זה אחד בפה ואחד בלב".

מחאת הכדורגלניות | צילום: יוסי איטח

עיריית באר שבע הוציאה בעבר תגובה רשמית בנושא: "ראשית יובהר, העירייה לא הבטיחה, לא התחייבה ולא יכולה הייתה להתחייב מראש להעניק תמיכה בגין הישגיות לעמותה ספציפית, שכן תנאי למתן התמיכה הוא השגת ההישג. יתרה מזו, גם לטענה כאילו סכום התמיכה שהובטח לעמותה בגין הישגיות היה על סך של 300 אלף שקלים, אין בסיס ואין ממש. תמיכה בגין הישגיות מחולקת לעמותות שהגיעו להישגים בשנת התמיכה, בהתאם לניקוד שנקבע בתבחינים ובכפוף לתקציב שקבעה המועצה לשם כך. בתקציב לשנת 2018 נקבע סך התמיכה להישגיות על סך כ-240 אלף שקלים. דהיינו, ככל ועמותה אחת הייתה מגיעה להישג, הייתה זוכה מקסימום לתמיכה על סך של 240 אלף שקלים. בשנה זו הגיעו מספר עמותות להישגים המזכים אותם לתמיכה בגין כך ולכן סכום התמיכה יחולק ביניהן".

עוד נמסר: "לגבי עמותת הפועל באר שבע נשים שעלתה ליגה, כאמור, חלוקת התמיכה כפופה להחלטת המועצה בקשר לתקציב שנקבע. מזה שבע שנים החליטה המועצה במסגרת התקציב ובהתאם למדיניות שלה לחלק תמיכה בגין הישגיות לכל ענפי הספורט, למעט כדורגל. בהתאם להחלטה זו, לא הייתה העמותה זכאית לתמיכה בגין עליית הליגה. יתרה מזו, גם אם לא הייתה מתקבלת החלטה כאמור, לא הייתה העמותה זכאית לקבלת תמיכה בגין הישגיות, שכן התבחינים לתמיכות אותם מכירה העמותה היטב, קובעים מפורשות שעמותה לא תהא זכאית לתמיכה העולה מעל 50 אחוז מהכנסות העמותה, על פי הדוח הכספי המבוקר האחרון. במקרה זה, העמותה הגיעה לסכום התמיכה המקסימלי אותו ניתן לקבל גם ללא תמיכה בגין הישגיות. למען הסר ספק יובהר, כל החלטה על הענקת תמיכה בגין הישגיות כפי שדורשת העמותה, בניגוד לתקציב העירייה ולתבחינים הינה החלטה המנוגדת לדין".

כתבות נוספות

0

כשהראשונה פוגשת את האחרונה

מכבי ת"א, גם בהרכב חסר ובעומס משחקים, הייתה גדולה על הפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה וניצחה 77:90, רגע לפני תחילת הסדרה מול פנתנאיקוס. החבורה של אורן אהרוני תנסה לטפס מעל לקו האדום בחמישי מול חולון

ספורט21 באפריל 2024    דקה אחת
0

התחלקו בנקודות: תיקו בין נתיבות לירוחם

ליגה ב': חניכיו של מוטי עטר כבר הוליכה 1:3, אבל מושיקו אביטן עם צמד, אמר את המילה האחרונה

ספורט20 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה