טורים אישיים

שי מאילן | ניצחון ה-100 לא יהיה בקונכייה

טורים אישיים22 בנובמבר 2021    2 דקות
0

רמי הדר הודיע על סיום דרכו אצל כפיר ארזי. מפתיע או צפוי?

שי מאילן | ניצחון ה-100 לא יהיה בקונכייה
נכנס לפנתיאון הזיכרון של הפועל באר שבע. רמי הדר | צילום: עדי אבישי

ההודעה של רמי הדר על סיום דרכו בהפועל 'אלטשולר שחם' באר שבע תפסה אותי בהפתעה גמורה, זאת למרות שהמאמן הכריזמטי הקפיד להדגיש בכל מסיבת עיתונאים, בעיקר אחרי הפסדים, שהאחריות היא כולה שלו – "לא של השחקנים ולא של ההנהלה". בתחילת השבוע הוא הוכיח הלכה למעשה שהוא יודע לקחת אחריות, לא טיפוס שנאחז בקרנות המזבח.

הדר הוא לא אדם קל. הוא איש של עקרונות ולוקח זמן להתחבר אליו. כשהחליף במאי 2018 את יניב בורגר, מי שהעלה את הקבוצה לליגת העל, הורמו הרבה גבות בקרב מומחי כדורסל ישראלים, בעיקר אחרי הפרק התל-אביבי שלו (מכבי והפועל). מי שהיה איתן בדעתו היה הבעלים של באר שבע, כפיר ארזי, שהחזיר את הדר ארצה ממוניצ'יפל קראיובה הרומנית.

כשהגיע לבאר שבע, סירב הדר להתראיין לתקשורת המקומית, זכר לניסיון המר והביקורות שספג בימים בהם אימן בעיר הגדולה.

עם חלוף הזמן, הבין המאמן שהוא הגיע למקום אחר, וההר שהפריד בינו לנציגי הממלכה השביעית בבירת הנגב, איבד מהגובה שלו. למדנו להכיר אדם כן וישר, פתוח ובלתי אמצעי, שמעולם לא הסיר מעצמו אחריות על הפסדים או יכולת פחות טובה שהציגו חניכיו.

הדר מוכר כאיש של עקרונות, בהם הוא דבק בהתמדה. הוא הביא לבאר שבע שחקנים שיתאימו לתפיסת העולם שלו – מקצועית ואישיותית. ראינו לא מעט שחקנים שהצליחו מאוד תחת המאמן שחגג לא מכבר 55, והרבה פחות בקבוצות אחרות (ג'ורדן סווינג, טיילור ברון, עדי כהן סבן). היו כאלה שהתחילו את דרכם המקצועית אצלו וחייבים לו את הצלחתם הנוכחית (עמית גרשון, יאיר קרביץ, נטע סגל, עמית זיס).

היו לרמי גם פאלטות. זכורה הפרידה הצורמת מהקפטן אוהד כהן בתחילת הדרך של המאמן בבאר שבע. הוא לא הירבה להשתמש ברוטציות ולא קידם שחקנים מקומיים.

הדר, שעמד על הקווים של האדומים מבירת הנגב במשך שלוש עונות ועוד 7 מחזורים, עשה זאת ב-103 משחקים, בהם ניצח ב-46. באר שבע אף הגיעה פעמיים בהדרכתו לפלייאוף העליון (הפסדים להפועל ירושלים ומכבי תל אביב).

חרות לעד בפנתיאון הזיכרון של המועדון, משחק הבכורה של הקבוצה בליגת העל – ניצחון 76:83 על הפועל גלבוע/גליל. במשחק שנערך ב-8.10.2018 בקונכייה, קלע הקפטן חנן קולמן את הנקודות הראשונות אי פעם של באר שבע בליגה הבכירה.

צפו במשחק הבכורה של ב"ש ורמי הדר בליגת העל. מתוך עריץ היוטיוב של המינהלת:

 

לכפיר ארזי, תומר ירון ודניאל רביץ מוטלת המשימה להביא לקונכייה מחליף ראוי, ולנו תמיד תישאר בלב פינה חמה למאמנה הראשון של הפועל באר שבע בליגת העל. חבל שלא יחגוג את הניצחו ה-100 בקונכייה.

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות
0

הגנה על הבית

ד"ר אסתר לוצאטו, יו"ר עמותת 'ישראל למען הנגב': "לאחר שנים של שאננות לאומית וקיבוצית וטמינת הראש בחול, הציבור שלנו חייב להתפקח"

טורים אישיים8 בנובמבר 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה