טורים אישיים

זווית מהיציע | הנה זה מגיע, תנו לביטון להניף את הגביע

טורים אישיים16 בינואר 2020    2 דקות
0

בדיוק שנה פלוס יום אחרי שמכבי נתניה הדיחה את הפועל באר שבע מגביע המדינה, המאמן החדש ומחזיק הגביע היחיד מבאר שבע, ינסה לשמור על תוארו, לפחות עוד שלב אחד. עניין של טיימינג

זווית מהיציע | הנה זה מגיע, תנו לביטון להניף את הגביע
לא עבד בעונה שעברה. עדיין רלוונטי מתמיד | צילום: דני מרון

חמישי בערב, אצטדיון נתניה. תחושת דז'ה וו אופפת את אוהדי באר שבע. עוד פעם עונה גרועה, עוד פעם משחק מול מכבי נתניה בגביע שיכול להציל אותה ומלמד אחד שמלמד אותנו פעם אחר פעם שבכדורגל הכל אפשרי ותמיד יש סגירת מעגל. זה פשוט רק עניין של טיימינג.

בשביל יוסי אבוקסיס, התזמון הזה, המשחק הזה, יכול לקחת אותו ממעמד של מחליפו של ברק בכר למעמד של אגדה בסוף העונה. הרי בכר הגדול עשה פה הכל, אבל גביע הוא לא הצליח להביא לכאן, לבאר שבע. ולמי שלא זוכר, עד שיפסיד במפעל, אבוקסיס הוא מחזיק התואר הבלתי מעורער, אחרי הזכייה עם בני יהודה.

ועוד דבר, יכול מאוד להיות שאם באר שבע הנוכחית תודח הערב מהגביע, ובליגה המצב לא ישתפר, זה לא הזוי לחשוב שבעונה הבאה לא תהיה לו הזדמנות שנייה לעשות זאת. יחד עם זאת, אם יש מישהו שיכול להוציא את הסגל הנוכחי מהבוץ, לגרום לו להוציא 200 אחוז מסגל שלא מראה אפילו 50, זה אבוקסיס, התלמיד של אלי גוטמן שהניף גביע באר שבעי ב-97'.

הרי הוא רגיל לקחת שחקני ליגה לאומית ולעקוץ קבוצות עם כוכבים וזה בדיוק מה שיצטרך לעשות מול נתניה. הרבה חיסורים יש לו לאבוקסיס, שכדי לעבור שלב, יצטרך לגרום לניב זריהן להיראות כמו ירדן שועה (זה של בני יהודה ולא של מכבי חיפה) ולדוד קלטינס או מרואן קבהא כמו בלמים. בכל מקרה, מלמד כבר מתכונן לחגיגות.

עוד שחקן שיחסר מאוד לאבוקסיס השבוע הוא המגן הימני והקפטן שאמור להניף את הגביע בסוף העונה במידה שיזכו, בן ביטון. ביטון שקיבל כרטיס צהוב על וויכוחים עם השופט במשחק הליגה מול הפועל תל אביב, מורחק מהמשחק הבאמת לא חשוב, כולה משחק גביע מול נתניה. קפטן אמיתי ואחראי. יש מצב שלא סיפרו לו שאליפות כבר לא תהיה העונה? מצד שני, אם בסוף העונה הוא יניף את הגביע, אף אחד לא יזכור לו את הצהוב הזה. אולי רק אור דדיה.

לסיכום, אם אתם קוראים את זה רק ביום שישי, אז תזכרו שלכל הדחה, יש עונה הבאה. אם אתם קוראים את זה בחמישי, יש לי הרגשה שהעונה הגביע הוא שלנו.  הנה זה מגיע, תנו לביטון להניף את הגביע.

להתראות ב'טרנר', לא הולכים לים בחורף

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה