טורים אישיים

בלוגריות בארשבעיות | האם אושרנו תלוי בנו או בגורל חיינו?

טורים אישיים29 בנובמבר 2019    3 דקות
0

קהלת שואל: "מַה-יִּתְרוֹן, לָאָדָם:  בְּכָל-עֲמָלוֹ-שֶׁיַּעֲמֹל, תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ. דּוֹר הֹלֵךְ וְדוֹר בָּא, וְהָאָרֶץ לְעוֹלָם עֹמָדֶת". היש אפשרות מדידה לפרי עמלנו? היש שכר?

בלוגריות בארשבעיות | האם אושרנו תלוי בנו או בגורל חיינו?
צילום: עדי אדריאן

ברור שיש!  שכרנו הוא יום יומי. הוא היה בעבר, הוא נמצא בהווה והוא יהיה בעתיד.

האושר תמיד פה. אין צורך להרחיק לקצה העולם. האושר נמצא איפה שאתם נמצאים.

רְאֵה חַיִּים עִם-אִשָּׁה אֲשֶׁר-אָהַבְתָּ, כָּל-יְמֵי חַיֵּי הֶבְלֶךָ, אֲשֶׁר נָתַן-לְךָ תַּחַת הַשֶּׁמֶשׁ, כֹּל יְמֵי הֶבְלֶךָ: כִּי הוּא חֶלְקְךָ, בַּחַיִּים, וּבַעֲמָלְךָ, אֲשֶׁר-אַתָּה עָמֵל תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ.

אין חדש תחת השמש – אבל אם נחייה חיים של אהבה הדדית , אז כול ההבל הבלים יהיה שווה. יהיה לו ערך. עמלנו יהיה שווה. לא המרוץ אחרי הממון, הכוח והיופי – אלא רק האהבה. לאהבה יש את הכוח לגרום לאושר – ולמלא את חיינו באור.

כֹּל אֲשֶׁר תִּמְצָא יָדְךָ, לַעֲשׂוֹת בְּכֹחֲךָ–עֲשֵׂה: כִּי אֵין מַעֲשֶׂה וְחֶשְׁבּוֹן, וְדַעַת וְחָכְמָה, בִּשְׁאוֹל, אֲשֶׁר אַתָּה הֹלֵךְ שָׁמָּה. 

עשו כול מה שבכוחם, הכול! כדי להיות מאושרים. כדי שחייכם לא יהיו הבל הבלים. חיו את חייכם במלא העוצמה והשמחה. אהבו כל יום. את עצמכם, את חייכם, את הסובבים אתכם, את הטבע ואת כול מה שיש לכם. בסופו של דבר, אין באמת חשבון של מי השיג יותר ממון, חוכמה או כוח. החשבון נפש יהיה על אושרנו וקיומנו בעולם. כולנו נסיים באותו מקום. אבל עד אז, עוד רחוק היום, בואו פשוט נחייה! נהייה מאושרים. מלאי הודיה עצומה על מנת חלקנו האדירה ביקום.

שַׁלַּח לַחְמְךָ, עַל-פְּנֵי הַמָּיִם:  כִּי-בְרֹב הַיָּמִים, תִּמְצָאֶנּוּ.

שלחו אהבה – תמצאו אהבה. כול מה שתשליכו ותשלחו – יחזור אליכם. מצאו את אושרכם בלתת אושר לעולם ולסביבה. זה חוזר. תמיד. האושר שאתם מפזרים, נזרק אליכם חזרה באופן ישיר ואוטומטי. פנו לו מקום – לאושר.

תֶּן-חֵלֶק לְשִׁבְעָה, וְגַם לִשְׁמוֹנָה:

תנו למי שאפשר ולכמה שאפשר. אל תעשו חישובים של כמה נתתי וכמה קיבלתי. אי אפשר לכמת נתינה. זכרו לתת רק עד הגבול שהנתינה אינה פוגעת – בך או באחר. היו קשובים לנתינה.

אם היא לא גורמת לאושר, היא לא יעילה ולא נכונה. היפטרו ממנה!

השאירו לצדכם רק את מה שמסב לכם אושר. כול השאר מיותר!

אין לנו ביטחון מה יוליד יום. בואי נהיה מאושרים היום. עכשיו. למה לחכות? למי? למתי? אין זמן נכון לאושר. האושר חייב להיות יום יומי. קבוע בלוח זמנים שלי ובשגרת חיי.

גם אם קשה עכשיו ונראה כאילו מחר השמש לא תזרח, זכרו, מצבכם תמיד טוב יותר ממצבם של אחרים. תמיד יהיו אנשים שסובלים מאותם דברים, רק באופן קשה יותר. חשבו על כך ותראו כמה לא נכון ולא הוגן להתלונן. כי יש לאן. מחר כן תזרח השמש.

בַּבֹּקֶר זְרַע אֶת-זַרְעֶךָ, וְלָעֶרֶב אַל-תַּנַּח יָדֶךָ:  כִּי אֵינְךָ יוֹדֵעַ אֵי זֶה יִכְשָׁר, הֲזֶה אוֹ-זֶה, וְאִם-שְׁנֵיהֶם כְּאֶחָד, טוֹבִים.

מה שזרעת בבוקר, אל תזניחו בערב. התמידי, השקיעו בו. אתם לא יודעים מה יצמיח הזרע ולאן זה ייקח אתכם. דעו לשפוט ולקחת אחריות על מעשיכם לטוב ולרע. על כול מעשה יש תגובה. אי אפשר להסתיר שום דבר בקיומכם. מה שתזרעו, ישפיע על חייכם, אם בגלוי או אם בנסתר. תזרעו זרעים מכול הסוגים. אל תחסכו ואל תחששו. זרעו זרעים של אהבה, עוצמה, סבלנות, סליחה, גאווה, עוצמה, רוך, חמלה, הכלה, נתינה, קבלה וכל רגש אחר שיעשה לך טוב.  בחרו להיות מאושרים!

נכתב על ידי סיגל אדריאן – "אמא וסבתא, מנחת תכניות העצמה לנשים וילדים, סופרת, אמנית ויוצרת מציאות".

סיגל אדריאן | צילום: עדי אדריאן

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה