טורים אישיים

כיצד נאבטח את ילדינו בגנים?

טורים אישיים25 ביולי 2019    3 דקות
0

ניר גלבוע, מנכ"ל צוות 3, על עתיד אבטחת גני הילדים: מטכנולוגיות לטשטוש פנים ועד למערכות לזיהוי הבעות פנים

כיצד נאבטח את ילדינו בגנים?
צילום אילוסטרציה: רענן כהן

רצף האירועים המדווחים בימים אלו בתקשורת, על האלימות וההתעללות בגני ילדים, אינו מניח לנו. רק לפני כשנה נרצחה התינוקת יסמין וינטה בגן בפתח תקווה, ובמהלך החודש האחרון נחשפה פרשת הגננת המתעללת כרמל מעודה מראש העין.

במקביל, יותר ויותר הורים מבצעים בדק בית ובימים האחרונים נחשפו שני מקרים נוספים של חשד לאלימות בגני ילדים. כולנו זועקים יחד את כאבם של ההורים ומתקשים להכיל את גודל האסון. לא סתם השיח לא נרגע- הבהלה של ההורים מוצדקת והגיונית. אמנם, לפני שמצהירים לא להכניס את הילדים לגני הילדים לעולם יותר, יש עוד כמה פתרונות.

בעידן בו שוק האבטחה הולך ומתפתח, עלינו לתעל את הטכנולוגיות לטובת בטחון ילדינו. כיום, אבטחת גני ילדים הפכה לעניין טריוויאלי, לצורך התרעה וטיפול במקרה הצורך בזמן אמת. גן ילדים חייב לפעול בשקיפות מלאה. ראו דוגמה את המסעדות בהן המטבח פתוח לעיני כל- אם אנחנו חשופים לכל הנעשה, אין סיבה שמשהו רע ייעשה. אני סבור כי גן ילדים שיתנגד בתוקף לשקיפות מלאה- הוא גן שיש לו מה להסתיר.

חוק המצלמות במעונות היום ובפעוטונים, שהינו יוזמתה של ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו), ייכנס לתוקף החל מה-1 לספטמבר 2019 ויחול על מסגרות בהן לפחות שבעה פעוטות. במועד זה תחל תקופת הסתגלות של שנה, במהלכה תתמרץ המדינה מעונות יום לפעוטות שיתקינו מצלמות בשטחם באופן וולונטרי. בתום תקופת הסתגלות בספטמבר 2020, תיהפך התקנת המצלמות לחובה.
בתור אב בעצמי, אני מברך על החוק החדש ומאמין שהוא יוביל להפחתה דרסטית במקרי ההתעללויות כלפי היקרים לנו מכל. מהגנה פסיבית בגני הילדים- נעבור להגנה אקטיבית.

נשאלת השאלה מהו ציוד האבטחה הנכון ביותר לגני הילדים, מבלי לפגוע בפרטיותם. לפני כמה חודשים, פותחה מצלמת אבטחה חדשה המציעה אפשרות של טשטוש פנים. הייחודיות של הטכנולוגיה החדשה היא שמחד שומרים על פרטיות הילדים והצוות ומאידך צופים בנעשה בגן בזמן אמת. כמו כן, בעת אירוע ניתן להסיר את טשטוש הפנים מאת המצולמים על ידי הזנת קוד אימות ולחיצה קלה, ואף לתחקר אירועי עבר. חיבור טכנולוגיה זו עם מוקד רואה מבצעי, כפי שאנו מפעילים כיום, מהווה פיתרון שלם בזמן אמת. מרגע זיהוי סיטואציה חריגה בגן המוקדנית מתעדת, מדווחת ומפעילה את בעלי התפקידים הרלבנטיים שהוגדרו ובנוסף יכולה לשלוח במהירות סייר לגן בכדי לוודא תקינות.

בשנים הקרובות, עתיד לצאת לאוויר העולם פיתוח מסעיר שישנה את סדר היום ויהווה פיתרון קלאסי להורים לפעוטות. בימים אלו, חברות ענק ביניהן חברת גוגל, מפתחות מצלמת אבטחה בעלת טכנולוגיות לזיהוי הבעות פנים. כך, אם ילדכם יבכה בגן או ייראה מפוחד, המצלמה תתריע בפנינו על השינוי בלייב. כשהילדים עוד קטנטנים ולא יודעים לדבר, מצלמה כזו היא אופטימלית ואפילו הכרחית לביטחון ילדינו. אנו בוחנים כעת טכנולוגיות ראשוניות אלו, במטרה למצוא את הפיתרון האידיאלי ביותר לגנים.

אין ספק שלמרות הכאב, מגמת השיח המתפתח בנושא תופעת ההתעללויות בגני הילדים הינה מבורכת. רק על ידי מעבר מפסיביות לאקטיביות, נוכל למגר את התופעה המזוויעה הזו. לנו, ההורים, אסור להפסיק להילחם או לשתוק לעולם. כולי תקווה כי החוק החדש בשילוב עם הטכנולוגיה המתאימה יצליחו למגר את האלימות בגנים ובעיקר- יסייעו בשמירה על ילדינו.

כותב המאמר הינו ניר גלבוע, מנכ"ל ובעלי קבוצת צוות 3. קבוצת צוות 3 מיזגה אליה לאחרונה את מוקד ארזי וחברת ח.א.ש, המובילות בדרום. קבוצת צוות 3 פועלת רבות באזור באר שבע ובכך מסייעת לשמירה על תושבי העיר.

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה