טורים אישיים

זווית מהיציע | ההצגה חייבת להימשך, אבל אחרת

טורים אישיים26 בפברואר 2019    4 דקות
0

הפועל באר שבע של השנים האחרונות, הייתה ההצגה הטובה בעיר. הצגה שמביאה משפחות שלמות ליציעי טוטו טרנר, כזאת שגורמת למשפחות להעביר שבתות בנסיעות לאצטדיון סמי עופר ולזה שבקריית שמונה, במקום לנסוע לדרום אדום, למשל. היום, אנחנו מתגעגעים ל'טרנר' מלא

זווית מהיציע | ההצגה חייבת להימשך, אבל אחרת
ברק בכר מסביר לניב זריהן מול מי מתמודדים | צילום: דני מרון

ההצגה הכי טובה בעיר, כללה את אינטר, אולימפיאקוס וסלטיק, כמו גם ניצחונות הרואיים על מכבי תל אביב ובערך כל הליגה. היא כללה תצוגות לפנתיאון, של שחקנים כמו טוני וואקמה ומאור בוזגלו; טונות של רגש בדמותו של אליניב ברדה; שיגעונות של ג'ון אוגו, במובן החיובי כמובן; ווינריות של מהראן ראדי, חכמה של אובידיו הובאן והמון גאונות שהפגין ברק בכר. היה שואו בלתי נשכח, כבר שכחנו?

היום, הפועל באר שבע היא עדיין ההצגה הכי טובה בעיר וכמו שאומרים: "ההצגה חייבת להימשך". אבל לא כך.

אם לפני זמן לא רב, התרגשנו מניצחון על אינטר ב'טרנר', כשהרגשנו בלתי מנוצחים, כשספרנו חמישיות ורביעיות והימרנו מי יהיה הקפטן בליגת החלומות, הגענו למשחק מול חדרה ואחרי שבדקה ה-20 זה נראה כמו הצגה, פתאום ראינו את אוהד לויטה סופג כרטיס צהוב על בזבוזי זמן בדקה ה-75. שוב, לא מול מכבי תל אביב… אלא מול חדרה האימתנית. פתאום בדקה ה-90, במקום לרוץ לשער ולחפש להבקיע עוד אחד, בן שהר לוקח את הכדור לנקודת הקרן, מהלך ששמור לטוני וואקמה, מול הקבוצות הטובות ביותר.

סוף סוף זה נכנס. בן שהר חוגג עם החברים | צילום: דני מרון

ההצגה הכי טובה בעיר חייבת להימשך, רק בצורה אחרת, ולא רק על כר הדשא. הכל מתחיל בבילד אפ למשחק ובראיונות שאחריו. אם פעם ידענו שבכל מסיבת עיתונאים מאור בוזגלו או ברק בכר יספקו לנו כותרת שתגרום לשחקנים ולאוהדים לחכות למשחק, היום עושה רושם שמרדימים אותנו.

פתאום, בכל הסגל הרחב הזה, יש בקושי ארבעה שחקנים שמוציאים לראיונות ולכל הארבעה, יש קלישאה וחצי בלקסיקון. המון שאלות שמחפשות תשובות, אותה קלישאה בכל פעם.

צילום: דני מרון

לפני חדרה, זה נשמע כך עם חאתם אלחמיד, פחות או יותר: חאתם מה שלומך? "זה לא חשוב, העיקר שנצא לדרך חדשה". חאתם, בן כמה אתה? "זה לא חשוב, העיקר שנצא לדרך חדשה". חאתם, ניצחתם את בית"ר, הגעתם ליעד. "זה לא חשוב, העיקר שנצא לדרך חדשה". השאלות שלא באמת נשאלו, לא חשובות. העיקר המסר. תחליפו את השאלות הדימיוניות שלי, בשאלות האמיתיות, ותקבלו אותן תשובות. מצחיק? כן. הצגה? לא ממש…

אחרי המשחק, היה זה לואיי טאהא שניצב מול המיקרופונים ונשאל שאלות שחוזרות על עצמן ומחפשות תשובה אחרת.

שאלה: שיניתם גישה היום? הקלישאה: "ראינו שחקנים נלחמים ונתקן את זה לשבוע הבא".

שאלה: אתם מתעקשים לספוג את השער המעצבן הזה, נראה שזה ממש חשוב לכם? הקלישאה: "ניקח את הדברים הטובים לשבוע הבא ולא צריך להסתכל רחוק. כמו שאומרים דרגה-דרגה".

השאלה: המטרה הבאה אירופה? הקלישאה: "משחקים ממשחק למשחק, לא מסתכלים יותר מידי רחוק. צריכים לבוא בשבוע הבא ולעשות את העבודה כמו שצריך". ההפתעה: כמו שחאתם התראיין על משחק שלא שיחק בו מול בית"ר בשבוע שעבר, כך גם לואיי מדבר על איך צריך לבוא מול הפועל חיפה, כשהוא בכלל ייעדר בגלל צהובים.

לואיי טאהא בסיום המשחק | צילום: דני מרון

עוד שאלה ועוד קלישאה. ומה כבר ביקשנו, הצגה? חסר לנו איזה מאור בוזגלו כזה באדום שיגיד שלמכבי יש את השחקנים הישראלים הכי טובים בתל אביב, אבל לבאר שבע יש את השחקנים הכי טובים בארץ. חסר לנו ברק בכר שיסביר באנגלית למאמנים הזרים למה אסור להספיד את באר שבע. חסר לנו איזה חנן ממן כזה שיבוא ויגיד שתמיד כיף לנצח את יואב כץ והפועל חיפה. חסרות לנו הצגות.

אז אם לא על כר הדשא, לפחות במסיבות העיתונאים, אבל תנו לנו שואו. ואז, אולי גם 'טרנר' יהיה מלא. ו'טרנר' מלא, אתם יודעים – שווה שלוש נקודות.

הקהל של באר שבע – הצגה

להתראות ב'טרנר' מלא

טאפוקו. לא שיחק מול קבוצתו לשעבר | צילום: דני מרון

האקסים של באר שבע שוב מתוסכלים. לוסיו ואג'ידה | צילום: דני מרון

צילום: דני מרון

עוזר המאמן של חדרה שוב עומד על הקווים מול באר שבע. ניסו הורחק | צילום: דני מרון

זה עבד. זריהן כבש מול "בית"ר חדרה" | צילום: דני מרון

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה