טורים אישיים

זווית מהיציע | סביר, היתר חלשים

טורים אישיים29 בינואר 2019    4 דקות
0

לבאר שבע יש שחקני נבחרת מצוינים. בן ביטון, בן שהר ועוד. לרעננה, יש בן אחד סביר. וזה הספיק לה לנצח...

זווית מהיציע | סביר, היתר חלשים
יוג'ין אנסה | צילום: אריאל שלום

ה-1:3 על פתח תקווה במחזור הקודם גרם לנו, ובעיקר לברק בכר, להרבה ציפיות מהחניכים שלו לפני רעננה. זיכרון קצר יש לנו, מה לעשות; ניצחון אחד, ואנחנו שוב מתחילים לספור את הרצף, הפסד וחוכמת הבדיעבד צפה לה אצל כולם. בכל זאת, זו רק הפועל רעננה שעמדה בפנינו, ואנחנו באים אחרי תצוגה משכנעת, עם אותו הרכב וחנן ממן שחזר. ורעננה, היא מזמן כבר לא הכבשה השחורה. לפחות, כך חשבנו. מה כבר יכול לקרות מול קבוצת ההתקפה החלשה בליגה, אחרי הפועל תל אביב?

שפל חדש לברק בכר וחניכיו | צילום: אריאל שלום

בחיים לא חשבנו, שבאר שבע יכולה להיראות כמו פתח תקווה, ושרעננה תתחפש לבאר שבע. היי, במחזור הזה, אפילו הפועל תל אביב הבקיעה שלישייה. ואיזה מסכנים האוהדים… של באר שבע.

האוהדים האלה נסעו עד רמת גן, לראות את כל השמות המפוצצים שלהם מוכיחים שהם עדיין יכולים לשחק כמו אלופים, בטח שמול רעננה. הרי, יש לנו שחקנים כמו מאור מליקסון וחנן ממן וג'ון אוגו ומי לא? אפילו בביטונים אנחנו מובילים; אתם יכולים להשוות בין בן ביטון, בן שהר, בן תורג'מן ואפילו בן בסט, לבן והבה, בן בנימין ובן אחד סביר, ככל שיהיה? לבסוף, הסביר ניצח, ולמרות יתרון של חנן ממן במחצית הראשונה, רעננה פירקו את באר שבע בשנייה.

סביר (מימין) חוגג עם רעננה את הניצחון הגדול | צילום: אריאל שלום

וזה לא קרה סתם; שמתם לב שבכל פעם שברק בכר מחליף את בן שהר ומשחק בלי חלוץ, באר שבע סופגת? רק דקה עברה, מהרגע שבו ברק בכר שוב החליף את אקס צ'לסי, עד לרגע שבו חלוץ שהגיע מהליגה הלאומית פירק את הגנת באר שבע.

חנן ממן. שער ומשקוף | צילום: אריאל שלום

ולא מדובר בסתם הגנה, אלא בהגנה שכל השישה ששיחקו בה, כולל השוער, הם שחקני נבחרת ישראל, שכשלו מול התקפה שיש לה פחות שערים ממשחקים. יוג'ין אנסה, שספק אם היה מי שהכיר אותו לפני באר שבע, גרם לבן ביטון להיראות כמו סביבון, ואנחנו בכלל בט"ו בשבט; אריאל הרוש צריך אדוויל מכאב הראש שיש לו, כי פתאום כל בעיטה נכנסת; לואיי טאהא יכול היה להיות עם כרטיס אדום ופנדל לחובת האלופה בתחילת המשחק, אבל מה שהשופט לא עשה, עשתה הפציעה; ושיר צדק, אוי שיר צדק, אבל הוא לא אשם כנראה; ויטור "אשם" שנפצע, והחילוף "המקצועי", ההישארות של צדק, פשוט לא מקצועית.

אלחמיד ושיר צדק. פעם היו ימים יפים יותר | צילום: אריאל שלום

אורן ביטון. עוד בישול לאוסף | צילום: אריאל שלום

בסוף המשחק, התפרסמו תמונות של קווין טאפוקו, ג'ון אוגו ונייג'ל האסלביינק במסעדה. האוהדים ישר התרעמו: "הם חוגגים אחרי הפסד, אין להם בושה", אמרו חלקם. אחרי שהבינו שגם אחרי הפסדים, מותר לבן אדם לאכול, התחילו להקניט את ההולנדי על כמה שהוא אוכל. זהו, הכל טוב בהפועל, רק האסלביינק הוא הבעיה, נכון? בושה של אוהדים. את חלקם ראיתי בקניון ליד האצטדיון, אוכלים אחרי המשחק. להם מותר "לחגוג"?

ג'ון אוגו | צילום ארכיון: דני מרון

מה שהכי מצחיק/עצוב בכל מה שקרה בשבת, הוא ששמעתי כמה אוהדים של רעננה, שרים "איך זה לקבל שלוש"? בדיוק כמו אוהדי בני יהודה ומכבי תל אביב. זו הייתה הפעם הרביעית העונה שבאר שבע סופגת לפחות שלושה שערים; מול הפועל חיפה זה אפילו נגמר בארבעה. היה זה הפסדה השישי של באר שבע העונה, הרביעי בהפרש של יותר משער. סטטיסטיקה שלא זכורה בבירת הנגב שנים ארוכות.

אנסה חוגג מול הקומץ של רעננה | צילום: אריאל שלום

האוכל של האסלביינק? החוזה של אוגו? ההחמצות של שהר? אתם ליד, אבל לא בכיוון; מבט קטן לסטטיסטיקה של המשחק, מראה את הבעיה האמיתית: המחויבות והרצון לנצח. וזה לא שרעננה רצו יותר, הם פשוט רצו. ואיפה היועץ המנטאלי? אולי הוא צריך יועץ מנטאלי? על זה תבואו בטענות. על האופי של הקבוצה.

היה מי שאמר השבוע: "חזרנו לימי 'וסרמיל'". הפעם, אין אפילו שחקני בית להאשים בהפסד.

להתראות ב'טרנר', רק ניצחון מול נתניה…

המבקיעים של רעננה בגילוי אהבה | צילום: אריאל שלום

ממקום שני, למלחמה על הפלייאוף העליון. טאפוקו | צילום: אריאל שלום

זה לא וואקמה, רק המעיל שלו. ניב זריהן נשאר | צילום: אריאל שלום

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה