טורים אישיים

זווית מהיציע | ממן חנן את בכר

טורים אישיים21 בינואר 2019    3 דקות
0

"חזון אחרית הימים - ממן הכוכב של בכר, ששוב יקיר האוהדים". על הדרך של חנן ממן והפועל באר שבע בחזרה לפסגה

זווית מהיציע | ממן חנן את בכר
חנן ממן וברק בכר. בחזרה לימים היפים? | צילום: הפועל באר שבע

לפני פחות מחודשיים, ביום של חג למועדון – חנוכת "הבית האדום", חנן ממן הושעה מהפועל באר שבע. הסיבה, בסיום האימון, השחקנים בעטו פנדלים, וממן הממורמר על דקות המשחק שלו, סירב לבעוט. "גם ככה הוא לא בועט פנדלים", הסביר אחד השחקנים את החלטתו.

מאז, הקשר קיבל עוד פחות דקות, ונראה שהוא בדרך החוצה מהמועדון. גם ברק בכר ספג ביקורת על אי שיתופו של הקשר, אך כמובן שאם בכר היה בצד המנצח, זה שרואה את מכבי תל אביב בטבלה, בלי משקפת, אף אחד לא היה בא אליו בטענות.

שחקן העונה שעברה. חנן ממן | צילום: דני מרון

אבל הניצחונות לא הגיעו, ומה שזוכרים מהניצחונות בעונה שעברה, זה בעיקר את ממן, שבדיוק לפני שנה, ב-25 בינואר, חתם על חוזה בהפועל באר שבע.

היו אלה ימים, שבהם האלופה התקשתה בליגה, וחיפשה משהו אחר, מישהו שיהיה האקס פקטור שלה. ממן הזרים דם חדש לגוף של אלופת המדינה, לאחר שלא הפסיק לכבוש, והפך לשובר השוויון בקרב על אליפות שלישית ברציפות לקבוצה של ברק בכר.

כבר במשחק הבכורה שלו, מאור מליקסון הציע לממן לבעוט פנדל, והקשר סירב. אז, זה היה בנימוס, מהסיבות הנכונות, ובאר שבע לא הפסיקה לנצח. אוהדי האלופה, אלה שכבר הפסיקו להתרגש מרכש נוצץ בחלון ההעברות, לא הפסיקו לחייך.

הם חזרו למקום הראשון, כשגם בחלומות הכי ורודים שלהם, הם לא האמינו, וכנראה שגם חנן עצמו, שפתאום, האמירה ההיא של מאמן אתלטיקו מדריד, דייגו סימאונה עליו ("חנן ממן שחקן שמפחיד אותי") כבר לא נשמעה כמו בדיחה ישנה. וחנן, שחקן עונה. כל בעיטה נכנסת. יש אליפות.

אבל רגע, בכל קבוצה גדולה שחנן היה, הוא נתן רק חצי עונה טובה. "בבאר שבע זה יהיה אחרת", אמרו המעריצים של הכוכב האדום החדש. בכר מבסוט, אלונה רק רוצה לרקוד, וממן לא מפסיק לחייך. מה כבר יכול להשתבש?

התשובה הברורה: דיע סבע ונייג'ל האסלביינק. התשובה של ממן השבוע: "אני תמיד הייתי פה. לא אותי צריך לשאול איפה הייתי כל העונה". בשורה התחתונה, שוב ובמקרה הטוב, נקבל חצי עונה מהכוכב. אם הוא לא יעזוב, כמובן.

צילום: דני מרון

"אני שמח בשביל חנן", אמר בכר בסיום המשחק במושבה. "הוא נראה נהדר לאחרונה, גם באימונים וגם באנרגיות. הוא נתן משחק טוב, גם הגנתית וכמובן שהתקפית. רק שימשיך", שלח המאמן מסר. "ברור שאני נשאר כאן", התמוגג ממן וקבע: "יש לי פה חוזה ל-4 עונות, ואני מקווה שאני לא אשחק רק בינואר בכל פעם".

צילום: דני מרון

צילום: דני מרון

פתאום, צמד שערים, מסירות שהיו מסתיימות בבישולים, ואפילו העפלה לשלב הבא בגביע (אם לבן שהר היה קצת יותר ביטחון בימים אלה) ובעיקר הרבה מחמאות, זו מנת חלקו של ממן. השחקן שהושעה רק לפני כחודשיים בידי ברק בכר, משום שלא בעט פנדלים, זה שסירב לבעוט פנדל בהופעת הבכורה שלו, ביקש מבן שהר לבעוט, וכבש מהנקודה הלבנה. חזון אחרית הימים – ממן הכוכב של בכר, ששוב יקיר האוהדים. ינואר הגיע, חנן ממן בא. "בניגוד לאחרים, חנן ממן לא שקע בדיכאון", הסבירו בהפועל באר שבע.

מה שפנדל אחד יכול לעשות לזיכרון של אנשים… וזה נכון לכל הפנדלים המדוברים.

להתראות ב'טרנר', תתחדשו על הרכש של ינואר?

צילום: דני מרון

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה