טורים אישיים

זווית מהיציע | מתגעגע לבן תורג'מן

טורים אישיים9 בינואר 2019    4 דקות
0

גשם, ברד ומאוויס צ'יבוטה גרמו לנו להבין למה בבאר שבע כל כך אהבו את בן תורג'מן ואיך זה קשור לחנן ממן?

זווית מהיציע | מתגעגע לבן תורג'מן
עדיף תורג'מן 1 על 10 חנן ממנים | צילום: דני מרון

שאפו גדול מגיע לאוהדים המטורפים של באר שבע, שהגיעו לאצטדיון "המושבה" ביום ראשון. אוהדים שלא מעניין אותם אם הקבוצה מנצחת, אם היריבה היא אשדוד, מכבי תל אביב או בני יהודה, ובשבילם זו לא שאלה של מזג אוויר בכלל – רק הפועל באר שבע.

אלה אוהדים, ש"לא רואים בעיניים", תרתי משמע. גם כשהגשם כל כך חזק, כשלא רואים את הרכב מקדימה. גם כשהברד מאיים להפסיק את המשחק, וגם כשהשחקנים לא באמת נלחמים על הדשא, כמו שהאוהדים היו רוצים – הם עדיין מניפים את הצעיפים האדומים ומעודדים, כמו שהיה אחרי השער השלישי של הקבוצה מהשכונה.

 

עד כמה הרוח הייתה חזקה?, אתם שואלים. "כל כך חזקה, שעכשיו עף עוד מאמן מהפועל תל אביב", כפי שצייצה העיתונאית הדס גרינברג. "ממש סוער היום… עכשיו גם אלישע לוי עף", הוסיפה בהמשך.

הציוץ ההורס מצחוק של גרינברג גרם לי לחשוב בסיום המשחק על המאמנים שראינו באצטדיון "המושבה" – שניים מהמאמנים הכי טובים בליגת העל, בעלי המעמד הכי יציב במדינת המאמנים המפוטרים.

קשה היה שלא להשוות בין ברק בכר ליוסי אבוקסיס; מצד אחד, המאמן הכי מעוטר בליגה, הכי טוב בליגה, הכי מתאים להפועל באר שבע (גם היום). מצד שני, המאמן שנמצא בכושר הכי טוב בליגה. נראה היה שאבוקסיס הוכיח לכולם שהוא הדבר הבא, בעוד שברק בכר עשה הכל, כדי להראות עד כמה המעמד שלו בבאר שבע יציב.

אילו סבע היה רץ במשחק כמו שהוא רץ בגול, המצב היה אחר | צילום: דני מרון

עזבו רגע את ההפסד ואת העובדה ששוב ניב זריהן הוא הבחור של בכר למשימות מיוחדות, אבל בסוף המשחק, למאמן היו שלושה בלמים על המגרש ומגן ימני אחד בשם דור אלו, שכלל לא נכנס. בכר בחר לשחק עם רביעיית הגנה; אורן ביטון משמאל, לואיי טאהא וחאתם אלחמיד באמצע ומתן אוחיון מגן ימני. מעבר לכך שתמוה שדור אלו בסגל, אך לא נכנס אפילו לדקה כשצריך מגן תוקף. נשאלת השאלה: האם במצב של פיגור, לא עדיף היה מגן תוקף וטכני כמו אלחמיד, על פני מתן אוחיון, שלא ידוע ביכולות ההתקפה שלו? הכל הפוך העונה אצל בכר.

ברק בכר | צילום: דני מרון

עד כמה הפוך? בן תורג'מן, אף פעם לא כוכב ואקס באר שבע, אבל תמיד לוחם. תורג'מן התבקש לעלות לשחק לקראת סוף המשחק, כשקבוצתו ביתרון. הוא רץ למקומו, הרכיב את מגני העצם, וצעק על שאר השחקנים שיביאו לו את החולצה כמה שיותר מהר. דקה לקח להם למצוא את החולצה.

מנגד, באותן דקות, התבקש שחקן העונה שעברה, חנן ממן, תמיד כוכב בעיני עצמו, לעלות לשחק, ולהציל את המשחק. לממן היה זמן להתלבש בקצב שלו, ולדבר עם שחקני הספסל. נראה שלא למעמד שלו, לעלות לכמה דקות. בסוף, תורג'מן נכנס בדקה ה-82, ממן בדקה ה-84. יש לו זמן, זה לא שבאר שבע רצה לאליפות או משהו.

רוצה את ממן? יוסי אבוקסיס | צילום: דני מרון

"ניצחנו קבוצה מצוינת, שאתה אף פעם לא יודע מאיפה תבוא הצרה, עם כל כך הרבה שחקנים מצוינים", אמר בסיום אבוקסיס. מצד שני, בכר אמר את אותו הדבר על בני יהודה. אבל אם להיות כנים, אפשר לספור על אצבעות יד אחת כמה קבוצות לא יצאו העונה ממשחק מול באר שבע עם מחמאות, כמה מאמנים לא הרגישו תחושת החמצה אחרי משחק מול האלופה היוצאת – לכולם קוראים אלישע לוי. כן, ההוא ש"עף" ברוחות של 'וסרמיל' ועף גם השבוע בבדיחה של גרינברג. וכמה לא התגעגענו לימים ההם. אחרי שאתה מסתכל על הספסל של בכר, על החילוף של ממן, אתה מבין שבעונה כזאת עדיף בן תורג'מן אחד, על 10 חנן ממן.

להתראות ב'טרנר', בלי ברד בבקשה

"לא רואים בעיניים". אוהדי באר שבע ב"מושבה" | צילום: דני מרון

כל כך קר, שגם השלט עשה הפסקה. תשלימו בעצמכם אצטדיון המ…? | צילום: יניב סול

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה