טורים אישיים

מחשבות מש(ת)נות | מירוץ החיים, התקף חרדה ומה שבניהם

טורים אישיים14 באוגוסט 2018    4 דקות
0

15% מהאוכלוסייה בימינו, סובלים מחרדה, 90% מהן נשים. כך תתמודדי עם התופעה

מחשבות מש(ת)נות | מירוץ החיים, התקף חרדה ומה שבניהם
צילום: יהל בטיטו

"אילו יכולתי לקחת את הפחד הזה ולרמוס אותו תחת לרגליי".

"אילו יכולתי לשלוט ברעד הזה שעובר לי בגוף".

"אילו יכולתי לקחת את החרדה הזאת, להטיח אותה ברצפה, לקפוץ עליה עד שתהפוך לאבקה".

"אילו יכולתי לזרוק את התחושה הזאת רחוק רחוק ממני… מעבר להרים".

"מה הוא רוצה ממני הפחד הזה.. למה הוא בא… מה עשיתי שזה מגיע לי?", כך בכתה בפרץ של רגשות הבחורה שישבה מולי, חסרת אונים, רועדת ונסערת.

א.ח ישבה מולי, רועדת, הגשתי לה כוס מים, היא לגמה והחלה באיטיות ובקושי רב לספר: "הכל התחיל ביום רגיל לחלוטין, שלחתי את הילדים בבוקר לבית הספר, התארגנתי ויצאתי לעבודה, עליתי על הרכב והתחלתי לנסוע. פתאום הרגשתי שהכל סוגר עלי, לא הבנתי מה קורה, הרגליים רעדו לי, זיעה כיסתה את כל הגוף שלי, הדופק שלי היה מהיר, הרגשתי שאני נחנקת. התחלתי לבכות בלי שליטה ולא הבנתי מה קורה לי, חשבתי שאני משתגעת…

עצרתי את הרכב בצד והתקשרתי לבעלי, למזלי הוא יכול היה לצאת מהעבודה והגיע מהר למקום שבו עמדתי. הוא הרגיע אותי. הוא בעצמו לא הבין מה קורה לי, חיבק אותי ואחרי 10 דקות בערך נרגעתי. הרגשתי מאוד מבולבלת והחלטתי ללכת הביתה במקום לעבודה.

הלכתי לרופא, הוא ציין בפני שזה התקף חרדה ורשם לי מרשם לכדורי הרגעה. מה??? אני??? חרדה??? איך זה קשור אלי בכלל??? מאיפה זה בא??? אני האדם הכי שמח בעולם.

לא הבנתי כלום, הרגשתי שהעולם סוגר עלי.

מאז אותו מקרה, אני ממש מפחדת להתרחק מהבית, מפחדת לנהוג – לא יודעת מה לעשות. אני לא רוצה לקחת כדורים, אז באתי אלייך," אמרה לי א.ח.

הסיפור שלה, הוא סיפור של נשים רבות; מחקרים מראים כי 15% מהאוכלוסייה בימינו סובלים מחרדה, 90% מהן נשים. בימינו נשים רבות נתונות ללחץ כמעט בלתי סביר. הציפייה שלנו מעצמנו להגשמה ולעשייה משמעותית בחיים, יחד עם רוב המטלות היומיומיות שמוטלות עלינו הנשים, בגידול הילדים ובשאיפה לבית מושלם, גובה מחיר כבד מנשים רבות. נכון שבימינו רבים הם הזוגות שחולקים את מטלות הבית, וגידול הילדים, אך עדיין בכל זווית שנסתכל על זה, יש דברים שרק אמא יכולה לעשות.

המירוץ הזה אחרי ההצלחה, השלמות והרצון להגשמה, נותן את אותותיו ונשים רבות קורסות אל תוך מציאות של התקפי חרדה.

את לא לבד | צילום: יהל בטיטו

הנה כמה טיפים שיעזרו להתגבר:

ראשית, חשוב שתדעי שאת לא לבד. קחי טיפול רגשי מקצועי שיעזור לך להבין את מקור החרדה, לעמוד מולה ולהתמודד איתה. מחקרים רבים מראים כי שיתוף במה שעובר עלינו, מרגיע ומפחית באופן משמעותי את התקפי החרדה.

שנית, במקרים רבים הסטרס ולחץ נפשי אינם מגיעים בעקבות משהו מוגדר שקורה לנו, אלא ממשהו שאנו חושבים שעתיד אולי לקרות, מפחד שיקרה משהו שנמצא רק בדמיון ובמחשבה שלנו. הפתרון הוא החלפת מחשבה אחת באחרת: המוח שלנו אינו יכול לחשוב שתי מחשבות ביחד. כשעולה מחשבה לא טובה, החליפי אותה מיד במחשבה אחרת, מחשבה טובה. תזכרי במשהו טוב שקרה לך וגרם לך נחת ושמחה. זה בדיוק כמו שאנחנו מדברות על דבר מסוים והשיחה נוטה לכיוון אחר, וכשמנסים להבין איך הגענו לשם, לא זוכרים. בדיוק כך זה עובד. המחשבה מתחלפת ומסלקת את המחשבה השלילית מתוכנו.

שלישית, כשהחרדה מתחילה לצוף, פעמים רבות מרגישים שהאוויר נסגר, תחושת מחנק פיזית ממש. עצרי.. נשמי

נשימה עמוקה בקצב 4… הכנסת אוויר , החזקתו 4, ונשיפה החוצה 4… עצם הנשימה האיטית והעמוקה יותר מרגיעה ומשפיעה פיזית על שאר הפרמטרים שמופיעים בגוף בזמן סטרס, כמו הזעת יתר, דופק מואץ וכו. פעולת הנשימה העמוקה מגדילה באופן משמעותי את כמות החמצן בגוף ומרגיעה אותו.

לסיום אוסיף: תהי בשמחה, התקפי חרדה ניתנים לטיפול ברוב המקרים, ובטיפול נכון חולפים בדיוק כמו שהופיעו. שימי את עצמך במקום הראשון, טפלי בעצמך כי מגיע לך.

הכותבת הינה מטפלת רגשית לנשים וילדים. עוזרת לנשים להגיע למטרות שונות בחיים, להבין מה מעכב אותם ואיזה חסמים עומדים בדרכן בדרך אל האושר, וכן עוזרת לילדים ובני נוער בתחומים שונים כגון: פחדים, יכולות חברתיות, התפרצויות זעם, הרטבה לילית ועוד…

בפייסבוק: גפן קליניקה לטיפול בנשים לחיים מאושרים.
ביוטיוב: כרמל גפן טיפול רגשי NLP

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה