חדשות

שקרים אמיתיים

חדשות23 בינואר 2018    2 דקות
0

מנכ"לית האגודה לזכויות האזרח טענה, שהיועץ המשפטי לממשלה תמך בעמדת האגודה בנוגע לעתירה שהגישו למניעת פינוי "פורום דו קיום בנגב" ממקלט עירוני בבאר שבע, למרות שהיועץ המשפטי כלל לא השיב לפנייתם האחרונה בעניין...

שקרים אמיתיים
אפילו לא מתכוון להתערב בעניין. היועץ מנדלבליט | צילום: אבשלום ששוני, מעריב

מנכ"לית האגודה לזכויות האזרח, עו"ד שרון אברהם-ויס, הודיעה באחרונה, בנוגע לעתירה שהגישה האגודה, לא מכבר, במטרה למנוע את פינוי עמותת "פורום דו קיום בנגב" ממקלט עירוני בבירת הנגב בידי העירייה, ש"גם היועץ המשפטי לממשלה, שאליו פנינו טרם הגשת העתירה, תמך בעמדתנו, אבל עיריית באר שבע לא השתכנעה".

אלא שמתברר, שהיועץ המשפטי לממשלה כלל לא השיב לפניית האגודה לזכויות האזרח בעניין, בימים אלה; עו"ד מיכאל ליטווק, ביקש לבדוק את הנושא (בשם מרשו, מנכ"ל ארגון "בצלמו" ארגון זכויות אדם ברוח יהודית, שי שמאי גליק), ושאל במכתב ללשכת היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט, האם אכן תומך היועץ בעמדת האגודה בעניין. שיקמה עובדיה מלשכת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה בתחום משפט ציבורי מינהלי השיבה לעו"ד ליטווק, בין היתר, שפניית האגודה לזכויות האזרח בנושא, במסגרתה התבקש היועץ המשפטי להתייצב בעתירה שהגישו בעניין, לא נענתה, משום ש"טרם התקבלה החלטה" בנושא.

בנוסף, המשנה ליועץ בתחום משפט ציבורי מינהלי, דינה זילבר, ענתה לעו"ד ליטווק, במכתב נוסף, בין השאר, ש"לעניין החלטת העירייה לפינוי העמותה, זו מערבת שאלות עובדתיות ושאלות משפטיות נוספות, שאין בידינו את התשתית להן, ולכן לא נוכל להשיב לגופם של דברים. יושלם, שלמיטב הידיעה, סוגיה זו הובאה בפני בית המשפט המחוזי בבאר שבע […], ולכן תידון במסגרת זו".

זילבר הוסיפה: "ברקע הדברים ומבלי להביע כאמור עמדה לגופו של מקרה, נזכיר את חובת הרשות לפעול בהתאם להוראות 'נוהל הקצאת קרקעות ומבנים ללא תמורה או בתמורה סמלית', שפורסם בחוזר מנכ"ל משרד הפנים […] (להלן – הנוהל) לשם שמירה על השוויון והמנהל התקין בהקצאה, ובכלל זה בהקשר להקפדה שהשימוש בהקצאה יהיה בהתאם למטרות לשמן הוקצו המקרקעין. בצד זאת, נזכיר גם את מה שכבר נמסר בעבר למרשך, אגב פנייתו" בעניין "פינוי גלריית ברבור שבסמך, שכדי למנוע פגיעה מעבר לנדרש בחופש הביטוי, הפרשנות המשפטית העקרונית שהתקבלה בידינו בעבר, בתיאום עם היועץ המשפטי של משרד הפנים, למונח 'פעילות פוליטית' המופיע בנוהל, היא קריאתו של המונח באופן המתייחס אך ורק לפעילות הקשורה במישרין או בעקיפין לפעילות מפלגתית".

דובר האגודה, שי דוידוביץ', מסר בתגובה: "לא טענו שהיועץ המשפטי תומך בעתירה, אלא שלפני יותר משנתיים, כשהיועץ המשפטי" לרשות "אסר על 'פורום דו קיום' להקרין במקלט את הסרט 'רעד בעזה', בטענה שמדובר בפעילות פוליטית שאסור לקיים בנכסים עירוניים, היועץ המשפטי אימץ את עמדתנו, שכדי למנוע פגיעה בחופש הביטוי, יש לפרש את המונח 'פעילות פוליטית' בצמצום, כך שיתייחס אך ורק לפעילות מפלגתית. למרות זאת, העירייה המשיכה להתנגד לאירועים במקלט, בין היתר בטענה שמדובר בפעילות פוליטית".

 

מסמך הטענה

"גם היועץ המשפטי לממשלה, שאליו פנינו טרם הגשת העתירה, תמך בעמדתנו". הודעת המנכ"לית | צילום מסך

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה