חדשות

נותנים תקווה לשילוב עבור נוער עם מוגבלות

חדשות22 במרץ 2022    דקה אחת
0

עמותת 'גיבורים קטנים' מציעה מסלול מקצועי מיוחד שמכשיר נוער עם מוגבלות שכלית לתפקידים בצה"ל ובשוק העבודה האזרחי

נותנים תקווה לשילוב עבור נוער עם מוגבלות
צילום: באדיבות גיבורים קטנים

בימים אלו מתקיים קמפיין מימון המונים עבור התוכנית שמעניקה הזדמנות להשתלבות וליציאה בטוחה לחיים עצמאיים. בשנה האחרונה עמותת "גיבורים קטנים" מקיימת פיילוט של תוכנית הכשרה ייחודית יחד עם משרד החינוך ומשרד הכלכלה לשילוב נוער עם מוגבלות שכלית ואוטיזם במעגל החיים והתעסוקה.

במסגרת התוכנית תלמידים שלומדים במוסדות חינוך מיוחד עוברים הכשרה בבתי ספר מקצועיים ללימוד בישול, מסעדנות ולוגיסטיקה. המטרה היא להעניק בסיס של מקצוע להתחלת החיים במעבר מילדים לבוגרים עם מוגבלות, בהשתלבות בצבא או בתעסוקה.

כיום התוכנית מתקיימת בשני בתי ספר, בי"ס "דקלים" בטבריה בשיתוף מכללת "רימונים" ותיכון "עתיד" הממוקם בבסי מחנה נתן בבאר שבע. תוכנית הלימודים כוללת הכנה לשירות משמעותי, עבודה בצוות וכלים נוספים להתפתחות אישית וקידום מקצועי. בנוסף, בסיום הלימודים יקבלו התלמידים תעודה מקצועית שתעניק להם ביטחון נוסף ביציאה לחיים עצמאיים.

אחת מהחניכות והחניכים המשתתפים בתוכנית ההכשרה היא מעין, נערה עם תסמונת דאון שנמסרה לאומנה בגיל שבוע. היום היא מצליחה ללמד את אמא שלה, בלוגרית אוכל בעצמה, טכניקות חדשות במטבח.

אפרת מוסקוביץ, אמה של מעין: "בכל כמה ימים היא מגיעה לבית עם מתכון חדש שהיא מנסה יחד איתי או עם בן משפחה. לפעמים היא מלמדת אותי טכניקות בישול חדשות שלא הכרתי. התוכנית הזאת היא הזדמנות פז עבורם ללמוד מקצוע אמיתי לחיים"

ד"ר יריב וינצר, יו"ר עמותת "גיבורים קטנים": "שנים רבות של עשייה במערכת החינוך המיוחד עזרו לנו ליצור תוכניות השמה מקצועית וייחודית לנערים ונערות עם מוגבלויות שכליות ואוטיזם. הדרך לשילוב אמיתי בחברה מחייב רכישת מקצוע במטרה להעניק לנערים כמה שיותר אפשרויות וכלים לחיים עצמאיים."

בימים אלו מתקיים קמפיין גיוס תרומות מהציבור לתכנית על מנת להפוך אותה לקבועה ולהרחיב אותה לעוד מקומות בארץ.

לתרומה חפשו בגוגל: גיבורים קטנים גיוס תרומות

https://www.jgive.co.il/new/he/usd/charity-organizations/956

כתבות נוספות בחדשות

0

מעל ל3000 שוטרים יאבטחו את הבחירות במחוז...

המחוז הדרומי של משטרת ישראל השלים את ההערכותו לבחירות המקומיות ושוטרי המחוז החלו לפעול בכדי לאפשר קיום בחירות תקין

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת
0

בחירות 2024 יצאו לדרך

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה