חדשות

אות שר הבריאות לקידום זכויות במערכת הבריאות למחוז דרום בכללית

חדשות28 בדצמבר 2021    3 דקות
0

יחידת ההוספיס והמערך הפליאטיבי במחוז, זכו השבוע באות שר הבריאות לקידום זכויות במערכת הבריאות במסגרת כנס האגודה לזכויות החולה.

אות שר הבריאות לקידום זכויות במערכת הבריאות למחוז דרום בכללית
צילום: יחסי ציבור

 

הטיפול ביחידת ההוספיס הוא טיפול תומך (פליאטבי), שמטרתו היא להקל על סבלם של החולים ממחלות חשוכות מרפא בשלבים המתקדמים של המחלה. הליווי הצמוד והתמיכה של הצוות מאפשרים לחולה להמשיך לשהות בביתו, בקרב בני משפחתו, להקל על סבלו ולשפר את איכות חייו כמה שניתן. חלק משמעותי ובלתי נפרד מהתהליך הוא בליווי החולה ומשפחתו גם בתהליכים של סוף החיים, בפרידה ובסגירת מעגלים.

ד"ר ולנטינה סמיונוב מנהלת יחידת הוספיס הבית במחוז קיבלה בהתרגשות את האות השבוע בכנס יחד עם טלי אדלר מנהלת הסיעוד של היחידה "תמיד הרגשתי שטיפול בחולים סופניים זה החלק החשוב, המהותי והמשמעותי עבורי בתחום הרפואה" אמרה בהתרגשות ד"ר ולנטינה "אות שר הבריאות שקיבלנו, נותן תוקף נוסף לרפואה פליאטיבית וכשהמערכת הרפואית מביעה הערכה כל כך משמעותית זה מחמם את ליבי ואת לבם של כל אחד מהצוותים הנהדרים שלנו. הזדמנות להגיד תודה מכל הלב לכל אחד ואחד שעוסק בתחום הפליאטיבי: לצוות הוספיס בית באר שבע, רהט, קריית גת ואשקלון, לצוות של ניידת פליאטיבית, צוות פליאטיבי של בית החולים, צוות פליאטיבי בקהילה ועוד לאנשי מקצוע שעוזרים לנו לתת את הטיפול הטוב ביותר- דיאטנית, פיסיותרפיסטים. אנחנו מלאי גאווה ונמשיך לתת את הטיפול הטוב ביותר למטופלים היקרים שלנו"

לדבריה הצטרפה אתי רפאלוביץ' מנהלת הסיעו במחוז דרום: " יחידת ההוספיס של כללית בדרום נותנת מענה למטופלים הנמצאים בסוף החיים, האנשים העובדים בה הם בעלי חמלה ואנושיות יוצאות דופן, יודעים ונכונים לסייע בהקלה על הסבל עם אוזן קשבת ויד מלטפת. חשוב שהציבור יכיר את השירות המאפשר לחולה לסיים את חייו בביתו ללא כאב כשסביבתו משפחתו האוהבת"

השירות החל לפעול לפני כ-20 שנה, בהובלתם של ד"ר יהורם זינגר, מאבות הרפואה הפליאטיבית בארץ וזוכה פרס מפעל חיים מטעם איגוד רופאי משפחה על מסירותו בתמיכה בחולים סופניים ומשפחותיהם בכל רחבי הנגב, ופרופסור פסח שוורצמן, יו"ר האיגוד לרפואה פליאטיבית בישראל מומחה ברפואה פליאטיבית ורפואת שיכוך כאב. השירות ניתן תחילה בבאר שבע בלבד ובהמשך התרחב לכל אזור הדרום. לרבות לשטחים מרוחקים ולא נגישים בפזורה הבדואית שם פועלת ניידת מיוחדת המגיעה למשכנם של מטופלי ומטופלי כללית שאינם מסוגלים לעזוב את ביתם. היום מטופלים ביחידה כ-1,500 חולים, השירות ניתן במשך 365 ימים בשנה, במשך כל שעות היממה  לפי הצורך. מלבד הטיפול המסור במטופלים  בסוף חייהם, עוטפים צוות ההוספיס את המשפחה בהתמודדות עם הכאב הצער והחששות ויחד איתם מעניקים לחולים ימים של חסד.

"כאנשי בריאות, אנו מחויבים להילחם על חייהם של מטופלינו, שואפים לרפא ולסייע בהחלמתם." אומרה הגב' חדווה אמונה, מנהלת מחוז דרום "צוות יחידת ההוספיס והמערך הפליאטיבי במחוז הם מי שמלווים את המטופלות והמטופלים שהגיעו לסוף חייהם. כל אחד ואחד מצוות היחידה עושים זאת בחמלה, ברגישות, במקצועיות ובשמירה על כבודם ועל איכות חייהם של המטופלים, יום וליל הם שם עבורם ובצר להם מראים להם את האדם! אני גאה ונרגשת לברך את המערך הפליאטיבי במחוז על זכייתם הראויה ועל עשייתם המשמעותית והמסורה לאורך כל השנה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה