חדשות

אחרי יותר מ-50 שנה: תוכנית מתאר חדשה לבאר שבע

חדשות19 בדצמבר 2021    דקה אחת
0

התוכנית שאושרה בידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, כוללת תוספת של יותר מ-34 אלף יחידות דיור, שייתנו מענה לאוכלוסייה של יותר מ-400 אלף תושבים

אחרי יותר מ-50 שנה: תוכנית מתאר חדשה לבאר שבע
צילום: באדיבות עיריית באר שבע

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, בראשות עו"ד עודד פלוס, אישרה באחרונה, למתן תוקף את תוכנית המתאר הכוללנית לבאר שבע. ל"שבע" נמסר, שתוכנית המתאר החדשה תחליף את התוכנית מ-1970, ותהווה את התשתית התכנונית לפיתוח בירתה נגב בעשורים הקרובים.

תוכנית המתאר שקודמה בידי מטה מינהל התכנון, יחד עם עיריית באר שבע ולשכת התכנון המחוזית דרום, מציעה תוספת של יותר מ-34 אלף יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של יותר מ-400 אלף תושבים. בנוסף ליחידות הדיור, כוללת התוכנית תוספת של כארבעה מיליון מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כשלושה מיליון מ"ר לשטחי תעשייה, כ-2.7 מיליון מ"ר עבור מבני ציבור וכ-370 אלף מ"ר לשטחי תיירות.

במרכז תוכנית המתאר, שנערכה בידי האדריכלים עמי שנער, מירון כהן, לינור לנקין, וצוות יועצים מקצועיים, עומד הקמת בית חולים מרכזי חדש בנגב בכניסה המזרחית לעיר, זאת בהתאם להחלטת ממשלה. סביב מוקד המרכז הרפואי מציעה התוכנית מתחם תעסוקה רפואית מתקדמת, חיזוק הבסיס הכלכלי והתעסוקתי של העיר ופיתוח תיירות ונופש.

אחת ממטרות תוכנית המתאר היא חיזוק ופיתוח הרקמה הבנויה כיום, באמצעות מילוי המתחמים הריקים, תוך מתן הנחיות ועקרונות להתחדשות המרקם הוותיק בליבת באר שבע, הכולל בין היתר, את שדרות רגר שלאורכם העוגנים ההיסטוריים של בירת הנגב: אוניברסיטת בן גוריון ובית החולים "סורוקה".

כמו כן, קובעת התוכנית הוראות לפיתוח מרכז העיר והפיכתו למרכז אורבני מטרופוליני משמעותי, דרך עירוב שימושים ושדרוג מרחב ציבורי מוצל ואיכותי בדגש על תחבורה ציבורית, זאת יחד עם חיזוק שימור המורשת הבנויה ונכסי בירת הנגב וחיבורם אל הבינוי הקיים, באמצעות יצירת מערכת רציפה והמשכית של צירים ירוקים.

מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף, ציין ש"התכנון העתידי של באר שבע והגידול  הצפוי שלה נשענים על היותה מוקד ארצי, שיקלוט בעתיד הקרוב, את כל מוקדי הטכנולוגיה של צה"ל, לצד היותה מוקד אקדמי ומחקרי מוביל".

כתבות נוספות בחדשות

0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת
0

בת דור באר שבע חגגו את פורים

חדשות20 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה