חדשות

בזכות "רפאל" בבאר שבע: פצוע צה"ל יחזור לשחק

חדשות2 בנובמבר 2021    3 דקות
0

מהנדסי החברה הביטחונית בעיר פיתחו עבור אורי, המשותק מהצוואר ומטה, פיתרון שיאפשר לו לעבוד שוב עם מחשבים

בזכות "רפאל" בבאר שבע: פצוע צה"ל יחזור לשחק
פיתרון מנצח. צוות "אורי" באירוע הסיום | צילום: באדיבות "רפאל"

מהנדסי חברת "רפאל" משלוחת המחקר והפיתוח בבאר שבע פיתחו פיתרון טכנולוגי לפצוע צה"ל, אורי זהבי, שיאפשר לו לחזור לשחק. ל"שבע" נמסר, שבשבוע שעבר, הסתיים פרויקט ייחודי ליצירת פיתרונות טכנולוגיים עבור פצועי צה"ל הנקרא "Makers of Heroes", בהפקת עמותת Restart, שפועלת למען החזרת פצועי הצבא למסלול החיים. באירוע הסיום התכנסו 25 צוותים המונים כ-300 מתנדבים (מהנדסים, מתכנתים, מעצבים, רופאים ועוד), במטרה למצוא פיתרון טכנולוגי לאותו פצוע צה"ל.

מאז ומתמיד, התעסק זהבי (23) בטכנולוגיה ובמחשבים, ובשירותו הצבאי השתתף בפרויקט דגל של חיל התקשוב בתכנות מציאות מדומה לחיילים בשטח. הוא גם חובב אמנות דיגיטלית עם שנים של ניסיון וגיימר שזכה בתחרויות בעולם. במהלך שירותו, נפצע זהבי בעמוד השדרה, והפך למשותק מהצוואר ומטה. בעקבות זאת, הוא לא מצליח להשתמש במחשב כמו פעם אלא בצורה מאוד מוגבלת. כדי למצוא לו פיתרון של שימוש במחשב וגיימינג, ביקש זהבי ממשק חדש לעבוד ולשחק עם מחשב.

צוות קטן ואיכותי של שלושה מהנדסים ומומחים מ"רפאל" בבירת הנגב עבד איתו בצמוד, ולאחר תהליך ממושך של למידה וניסויים חוזרים ונשנים עם חשיבה יצירתית ופורצת דרך, זהבי עתיד לצאת עם ארבעה אביזרים מונגשים ותפורים לפי מידה עכבר ייעודי שהלחיצה שלו נעשית באמצעות גגון שכנגדו הכפתור נלחץ כך שהיד נשארת על השולחן; ג'ויסטיק ייעודי ללא לחיצה של האצבעות בשביל המשחק call of duty; מעטפת כפתורים, מלבד תנועה של הגוף והראש המשחק מצריך 15 פונקציות, מאחר שהתנועה של הידיים תפוסה על העכבר והג'ויסטיק יפזרו כפתורים מסביב לכיסא בנקודות בהן אורי יכול ללחוץ (מאחורי הראש, בצידי המרפקים וכו); ושלט "באוויר": נקנו שלטי "נינטנדו" עם ג'ירויים שמצמידים לידיים, ובעזרת תוכנה ייעודית מקשרים תנועות יד לפעולות במשחק.

בשלוחת הפיתוח של "רפאל" בבאר שבע עובדים על מערכות הגנה המספקות ביטחון למדינת ישראל. הקשר בין אנשי השלוחה הגרים בבירת הנגב וסביבותיה לבין המשימה של הגנה על המדינה הוא תמצית החזון של השלוחה. באחרונה, ציינו שנתיים לפעילות השלוחה, עם עשרות עובדים, מעבדות, תשתיות, פרויקטים וטכנולוגיות, הפועלים בגוף חי, נושם, בועט ובעיקר משפיע ותורם לקהילה. השותפות תעשייה קהילה אקדמיה באה לידי ביטוי מיום שהוקמה השלוחה.

ניב עפרון (מנכ"ל Restart): " Restart הציבה בפניה מטרה, להחזיר את פצועי צה"ל למסלול החיים. במשך השנים, ייצרנו תלכיד ייחודי העונה על הצרכים ומעניק כלים מותאמים לפצועים. כלל אנשי העמותה הינם פצועי צה"ל, וזו ללא ספק אחת הסיבות למוטיבציה האינסופית שלנו לקשב הרב לפצועים. אני גאה ומודה לשותפים השונים ולמתנדבים על העשייה המיוחדת הזאת. בחודש הבא, אנו יוצאים בקמפיין גיוס המונים בשביל שאירועים כמו 'מייקרס' יתקיימו גם בשנה הבאה".
חנן (מהנדס וראש הצוות משלוחת באר שבע של "רפאל"): "לעזור זו תמיד תחושה טובה, אבל עבור אנשים מסוימים זה ממש שליחות. התמזל מזלי ויצא לי לעבוד עם חלק מהאנשים המדהימים מ- Restart. בפרויקט הכרתי את אורי שנפצע בעמוד השדרה. מדהים היה לראות את הכוח בבחור הזה. בשיתוף פעולה מלא עם אורי, ניסינו כל מיני רעיונות בשביל ליצור עבורו ממשק נוח למשחק ולשליטה במחשב. אני חושב שהנוסחה האחרונה שלנו היא מנצחת, וכולי תקווה שהבאנו עבורו פיתרון מוצלח ונוח".

 

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה