חדשות

ממועצת העיר לכנסת ישראל

חדשות16 ביוני 2021    4 דקות
0

הח"כית הראשונה מבאר שבע תהיה חברת מועצת העיר הוותיקה יסמין סקס-פרידמן, שמבטיחה בריאיון ל"שבע" לטפל בכל נושא שקשור לנגב ולקדמו כמיטב יכולתה

ממועצת העיר לכנסת ישראל
יסמין סקס פרידמן. | צילום: דוברות "יש עתיד"

 

ראשת הסיעה הראשונה במועצת עיריית באר שבע, ראש סיעת היחיד "קהילה", יסמין סקס-פרידמן, הושבעה השבוע, כח"כית בסיעת "יש עתיד" בכנסת, זאת בעקבות התפטרותם מכנסת ישראל של שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ושר התיירות יואל רזבוזוב.

סקס-פרידמן ששובצה במקום ה-19 ברשימת "יש עתיד" לכנסת בבחירות האחרונות, מציינת בריאיון לעיתון "שבע", שיחד איתה תיכנס לפרלמנט הישראלי גם טניה מזרסקי מכרמיאל (מהמקום ה-18 ברשימה): "שתינו מהפריפריה, שזה מרגש. אומנם, צפיתי שאכנס לכנסת הפעם, אבל כמו שאני נוהגת תמיד לעשות, נשארתי עם הרגליים על הקרקע, חיכיתי בסבלנות, וקיוויתי שההצבעה תעבור, ושהכל יהיה בסדר, אבל כמו שאתה רואה, לא דיברתי על זה, ולא התעסקתי בזה בכלל; המשכתי לעסוק בשלי. קודם כל, אני כמובן מתרגשת מאוד מהמעמד, מהכבוד ומהאחריות; יש פה אחריות מאוד גדולה. אני מלאה בהכרת תודה על האמון שנתנו בי, זה לא מובן מאליו. אני גם מאוד גאה, כי עד כמה שידוע לי, מעולם לא הייתה אישה מבאר שבע בכנסת. אז מבחינתי, אנחנו פורצות עוד איזושהי תקרת זכוכית, וזה חשוב. ואני אשמח לראות עוד נשים יחד איתי; תמיד אושיט יד לאישה שתרצה להתקדם, ואתמוך בה".

יש הרבה נשים בממשלה הזאת, יחסית לעבר.

"נכון, זה מאוד מרגש. בפעם הראשונה יש תשע נשים שהן שרות, ולא בתפקידים שוליים; שרת התחבורה ושרת החינוך והשרה להגנת הסביבה, שבעיניי זה אחד הדברים שהכי חשוב לעסוק בהם כרגע. אני עוסקת בזה המון שנים. אני חושבת שמשבר האקלים הוא משהו שאנחנו חייבים להתייחס אליו בצורה מאוד רצינית, למען הדורות הבאים. גם ל'יש עתיד' יש תוכנית מאוד סדורה בכל מה שקשור למשבר האקלים, אבל מכיוון שתמר (זנדברג ממרצ) תהיה השרה להגנת הסביבה, אז מן הסתם המשרד שלה יעסוק ברוב הנושאים האלה, אבל אנחנו גם עוסקים בזה. אני עכשיו מתעסקת ברווחת בעלי החיים. תמיד עסקתי בזה, וחשוב לי להמשיך, יש הרבה עבודה בתחום הזה".

זה בעיקר עניין תקציבי, כאשר לנושא הטיפול בחתולים למשל, מוקצים תקציבים מצחיקים.

"אני יודעת, אני עוסקת בזה כל כך הרבה זמן. הייתי נוסעת לכנסת בעניינים האלה לא רק בתור חברת מועצה, אלא הרבה לפני שהייתי חברת מועצה, הייתי נוסעת לכנסת, ונפגשת עם שר החקלאות, אבל זה לא רק תקציבים, מדובר גם בחקיקה; יש הרבה חוקים שהם מתקופת המנדט, ויש צורך לשנות אותם או לשפר אותם. וזה אחד הנושאים העיקריים, שאני הולכת לעסוק בהם. אני כן חושבת שלפחות בשנה שנתיים האחרונות, זה כבר עלה על סדר היום הציבורי; אנשים מבינים כבר הרבה יותר טוב מה המחיר, למשל של לאכול בשר, מה המשמעות, כל הנושא של כלבים וחתולים, אבל גם כל הנושא של חיות המשק. עוסקים בזה המון. אנחנו מדינה שיש בה מיליון צמחונים וטבעונים, ולא מדברים על זה מספיק בעיניי, אבל אני מקווה להעלות את זה עוד יותר לסדר היום הציבורי, ולטפל במה שאני אוכל".

 

ובמה עוד תרצי לעסוק בכנסת, כשיכול להיות שיפנו אלייך גם בנושאים שלא תרצי לעסוק בהם?

"נכון, ודלתי תמיד תהיה פתוחה בפני כולם, ובטח ובטח בפני תושבי באר שבע. אני עוסקת המון שנים בכל הנושא של דיור ציבורי ומשפחות מעוטות יכולת, וארצה להמשיך לעסוק בזה, וכמובן בכל נושא שקשור לנגב; אני נציגת באר שבע והנגב, אז בהחלט חשוב לי לעסוק בכל נושא שקשור לאזור, ואשמח לעסוק בו. אני אהיה חרוצה, חשוב לי באמת לומר את זה: אני כל כך נרגשת מזה, אני מתכננת באמת לעבוד מבוקר עד לילה, לעבוד למען האנשים, שהם אלה שמשלמים את המשכורת שאנחנו עובדים בשבילה. והדלת שלי תמיד תהיה פתוחה בפני כולם. את פרויקט שדה התעופה הבינלאומי השני בנבטים חייבים לממש, ואני בטוחה שזה יקרה".

ואיך את מסכמת את תקופת כהונתך במועצת העיר באר שבע?

"אני חייבת לומר שאני מאוד מתרגשת, כי עוד לא ישבתי לסכם, ואני יודעת שאני צריכה, אבל זה שבע וחצי שנים של למידה משמעותית מאוד, עשייה משמעותית. למדתי כל כך הרבה על המשמעות של להיות לנבחר ציבור ונציג ציבור, על עבודה במועצה, על עבודה בכלל מוניציפלית, על מה התפקידים של כל אחד, ואיך אפשר לקדם דברים. אני חושבת שעשינו פה בבאר שבע שינוי מאוד גדול בתחום של בעלי החיים; היום ממש מתקשרים אליי מערים אחרות, ומבקשים את תוכנית העבודה שלנו, ובכל פורום מציינים אותנו לטובה. עכשיו, אני לא חושבת שהכל מושלם, אני חושבת שיש עוד הרבה עבודה, ומי שיחליף אותי שזה צח ברק, ימשיך את העבודה הזאת; זה גם חשוב לו".

 

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה