חדשות

יוזמה חדשה בחינוך בערד

חדשות14 ביוני 2021    דקה אחת
0

החל משנת הלימודים הבאה כל תלמידי היסודיים בערד ילמדו את נושאי הליבה בחמישה ימים בשבוע  וביום שישי התלמידים יהיו רשאים לבחור לימודי העשרה בין קורסים, מסלולי לימוד או במוסד חינוכי כלשהו ברחבי העיר.

יוזמה חדשה בחינוך בערד
עו"ד ניסן בן חמו. ראש עיריית ערד. צילום: באדיבות עיריית ערד

הראש כבר בשנה הבאה: לאחרונה פורסם כי אחד מהשינויים שמתכננת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הוא רפורמה במתכונת ימי הלימוד. בערד פיתחו מנגנון ייחודי וכבר משנת הלימודים הבאה, יהיו שינויים בארגון מערכת השעות, תוך מתן דגש על העצמת התלמיד והגדלת חופש הבחירה שלו.
בימי שישי, במקום ללמוד את תכני הליבה, תלמידי בתי הספר היסודיים בערד יזכו לקורסי העשרה במגוון תחומים, קורסים המותאמים לתחומי הייחודיות של בתי הספר וקורסים רבים נוספים במרחב החינוכי העירוני . את הקורסים יבחרו תלמידי כיתות א' עד ו' אחת לחצי שנה, כאשר יוכלו לשנות את הבחירה בהתאם לאופי הפעילות שהם רוצים לצרוך.
קורסי ההעשרה הם חלק מתכנית חינוך אסטרטגית שפותחה בעיר, ועיקרה שלושה מרכזים:
1. עקרון בחירה 2. הידברות (גישור) 3. יזמות.
עקרון הבחירה מתאפשר בזכות ביטול אזורי הרישום , פתיחתם ומתן אפשרות בחירה מבוקרת של בית הספר על בסיס היחודיות שפיתח כל בית ספר. בית ספר לתקשורת, בית ספר לאמנות, בית ספר שמתמקד בלימודי חקר ותנועה, בית ספר לחינוך דמוקרטי ועוד. אל אפשרויות הבחירה של התלמידים בימי שישי מצטרפים לימודי מוסיקה בקונסרבטוריון, לימודי רובוטיקה בתפוח פיס, וחוגים נוספים.
רחל לנצ'נר, מנהלת מח' החינוך בערד: "אנו מאמינים שמרחב חינוכי עירוני אחד, בו ייפגשו תלמידים מבתי ספר שונים מתוך בחירה ועניין, יעורר בקרבם סקרנות ומוטיבציה גבוהה ללמידה של תחומי ידע שונים"

כתבות נוספות בחדשות

0

לילות רמדאן 2024 יוצא לדרך

זו השנה העשירית שמסורת לילות רמאדן יתקיים בעיר רהט

חדשות13 במרץ 2024    2 דקות
0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה